Bývalý šéf výkonnosti vozidla Williamsu Rob Smedley nemůže počítat s tím, že by se jeho situace mohla už jen zlepšit po mizérii, kterou zažil v předchozí sezóně, kdy získal jediný bod a v šampionátu skončil poslední. Vedení týmu to samozřejmě vidí jinak.
Kdysi dominantní stáj z Grove je stále druhou nejúspěšnější, pokud jde o počet konstruktérských titulů. Na vítězství v závodě ale čeká už od roku 2012 a její forma stále klesá. Zatímco v sezóně 2015 skončila s 257 body třetí za Ferrari a Mercedesem, během posledních dvou let nasbírala pouhých 8 bodů.
Jeho šéfka Claire Williamsová věří, že se letos zvednou, jelikož to už horší než loni být ani nemůže: "Stanovili jsme si během zimy opravdu náročné cíle pro nalezení výkonnosti, obzvlášť v oblasti aerodynamiky a mechanických problémů. A ty se nám daří plnit. Nyní je samozřejmě cílem připravit včas auto pro testy... a mám absolutní důvěru v to, že se to podaří."
Její bývalý zaměstnanec Smedley si ale zlepšením moc jistý není: "Stále existuje filozofie, že už to horší být nemůže. Jelikož se už nějakou dobu pohybuji v motorsportu, a obzvlášť ve Formuli 1, tak realitou je to, že to ještě horší být může."
"Hovoříme o tom, jak už to nemůže být o moc horší než v roce 2019, ale totéž jsme tvrdili o roku 2018. A o roku 2017. Realitou je to, že rok 2020 vlastně může být ještě horší než rok 2019," varuje Smedley svůj bývalý tým před optimismem.
Podle Williamsové tým loni nicméně narazil na "skalní dno" a situace se zopakovat nemůže. Letos za něj budou nastupovat George Russell s nováčkem Nicholasem Latifim - po odchodu Roberta Kubici jde o nejméně zkušenou jezdeckou sestavu.
Podle Smedleyho, jenž před příchodem k Williamsu přišel v roce 2014 z Ferrari, nikdo nemůže žít z minulosti: "Každý, kdo si myslí, že se věci dají otočit a vrátit se mezi pět nejlepších týmů šampionátu ze situaci, v níž se nachází Williams, se velmi mýlí. To je zkrátka nesprávný... Můžete být hodně nezávislí, potřebujete ale rozpočet, abyste to mohli zvládnout."
Williams po loňsku o pár prominentních sponzorů přišel (Unilever, PKN Orlen), ty nahradilo pár menších společně s příchodem Latifiho (Lavazza, Royal Bank of Canada, Sofina). Stále nicméně funguje s podstatně menším balíkem peněz než přední týmy.
Smedley dodává, že i přesto má k Williamsu stále silný citový vztah a že mu fandí: "Když jsem nyní vně, tak můžu doufat, ale když jsem byl uvnitř týmu, tak jsem nechtěl jen houpat. Šlo o tragický případ. Nepatřím ke generaci, která by nepamatovala, jak Williams vyhrál mistrovství světa. Pozorovat jejich pád, to fanouškovi Formule 1 láme srdce."
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.