Bývalý šéf výkonnosti vozidla Williamsu Rob Smedley nemůže počítat s tím, že by se jeho situace mohla už jen zlepšit po mizérii, kterou zažil v předchozí sezóně, kdy získal jediný bod a v šampionátu skončil poslední. Vedení týmu to samozřejmě vidí jinak.
Kdysi dominantní stáj z Grove je stále druhou nejúspěšnější, pokud jde o počet konstruktérských titulů. Na vítězství v závodě ale čeká už od roku 2012 a její forma stále klesá. Zatímco v sezóně 2015 skončila s 257 body třetí za Ferrari a Mercedesem, během posledních dvou let nasbírala pouhých 8 bodů.
Jeho šéfka Claire Williamsová věří, že se letos zvednou, jelikož to už horší než loni být ani nemůže: "Stanovili jsme si během zimy opravdu náročné cíle pro nalezení výkonnosti, obzvlášť v oblasti aerodynamiky a mechanických problémů. A ty se nám daří plnit. Nyní je samozřejmě cílem připravit včas auto pro testy... a mám absolutní důvěru v to, že se to podaří."
Její bývalý zaměstnanec Smedley si ale zlepšením moc jistý není: "Stále existuje filozofie, že už to horší být nemůže. Jelikož se už nějakou dobu pohybuji v motorsportu, a obzvlášť ve Formuli 1, tak realitou je to, že to ještě horší být může."
"Hovoříme o tom, jak už to nemůže být o moc horší než v roce 2019, ale totéž jsme tvrdili o roku 2018. A o roku 2017. Realitou je to, že rok 2020 vlastně může být ještě horší než rok 2019," varuje Smedley svůj bývalý tým před optimismem.
Podle Williamsové tým loni nicméně narazil na "skalní dno" a situace se zopakovat nemůže. Letos za něj budou nastupovat George Russell s nováčkem Nicholasem Latifim - po odchodu Roberta Kubici jde o nejméně zkušenou jezdeckou sestavu.
Podle Smedleyho, jenž před příchodem k Williamsu přišel v roce 2014 z Ferrari, nikdo nemůže žít z minulosti: "Každý, kdo si myslí, že se věci dají otočit a vrátit se mezi pět nejlepších týmů šampionátu ze situaci, v níž se nachází Williams, se velmi mýlí. To je zkrátka nesprávný... Můžete být hodně nezávislí, potřebujete ale rozpočet, abyste to mohli zvládnout."
Williams po loňsku o pár prominentních sponzorů přišel (Unilever, PKN Orlen), ty nahradilo pár menších společně s příchodem Latifiho (Lavazza, Royal Bank of Canada, Sofina). Stále nicméně funguje s podstatně menším balíkem peněz než přední týmy.
Smedley dodává, že i přesto má k Williamsu stále silný citový vztah a že mu fandí: "Když jsem nyní vně, tak můžu doufat, ale když jsem byl uvnitř týmu, tak jsem nechtěl jen houpat. Šlo o tragický případ. Nepatřím ke generaci, která by nepamatovala, jak Williams vyhrál mistrovství světa. Pozorovat jejich pád, to fanouškovi Formule 1 láme srdce."
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.