AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku zajel Lewis Hamilton s Mercedesem, Charles Leclerc s Ferrari a Max Verstappen s Red Bullem byli o tři desetiny sekundy pomalejší. Jak to v Austinu odpoledne probíhalo?
Do pátečního odpoledne vyráželi piloti za polojasné oblohy, kdy teplota vzduchu dosahovala 16 °C a asfalt 25 °C. Dopolední část byla rutinní, hodně jezdců si však stěžovalo na to, jak hrbolatý se stal povrch v Austinu.
Problémy Ferrari s plynovým pedálem u Leclerca byly způsobeny právě těmito hrboly. Podle Hamiltona není trať bezpečná, označil ji dokonce za "nejhrbolatější na světě."
Ve 21 hod našeho času se na dráze jako první objevil Kubica s Williamsem, následoval jej Albon na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Polák měl nasazené vývojové pneumatiky Pirelli. Thajský pilot po pěti minutách projel kolo za 1:36,949 min, Sainz s McLarenem jej po chvíli o pět tisícin překonal.
🚥 FP2 GREEN LIGHT 🚥 Robert Kubica leads us out for 90 mins of practice here at @COTA #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/kkL1XNWwkb
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Přidávali se další piloti a tempo se zrychlovalo, na čele se vystřídali Bottas (1:35,108) a Leclerc (1:34,742), než po 10 min Grosjeanovi narazil v zatáčce č. 5 do bariéry - přišel o přední křídlo, poškodil si zavěšení, komisaři tak vyvěsili červené vlajky. Francouz zkoušel nový křídlo, Haas stále hledá cestu ve svém vývoji.
🔎 Grosjean's @HaasF1Team car following his crash at Turn 5 🔍#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/ZHY93I3F3E
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Poté, co bylo auto domácího týmu odklizeno, se do toho znovu opřel Leclerc a dostal se na 1:34,434 min. Giovinazzi po 25 min dostal smyk v zatáčce č. 6, dokázal však pokračoval.
The Italian manages to avoid the barriers and is back on track 👍 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/85N7bfdgPO
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Verstappen si během svého ostrého kola stěžoval na svou druhou sadu měkkých pneumatik: "Opravdu odcházejí." Na první příčku se dostal Vettel (1:33,890 min), pak se před něj dostali Verstappen (1:33,547), Leclerc (1:33,547) a Hamilton (1:33,232).
Bottas nechápal, jak to, že na svého týmového kolegu tolik ztrácí, když se mu kolo tak povedlo: "Kam se poděl ten čas? Nechápu to." Inženýr mu na to odpověděl: "Hodně toho času je na rovinkách, aerodynamický stín je celkem silný.
Half-time in #FP2 - Lewis setting the pace with a 1:33.233, VB is in P4, with a best lap of 1:34.077 👏#USGP #F1 pic.twitter.com/BH8Q5mUUzu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 1, 2019Lewis, jemuž stačí v neděli osmá příčka k tomu, aby si zajistil šestý titul mistra světa v kariéře, si po hodině stěžoval na zpomalování okruhu: "Tady venku se ochlazuje."
12 min před koncem tréninku se roztočil Vettel, jenž skončil v protisměru, bez poškození se ale vrátil do správné stopy a pokračoval. Nejrychlejší čas zůstal už Hamiltonovi díky závěsu za jedním ze soupeřů na rovince, Leclerc s Verstappenem ztráceli tři desetiny sekundy. Ferrari obvykle v sobotní kvalifikaci zrychluje, při dlouhých jízdách byl Red Bull rychlejší, o desetinu předčil i Mercedes.
Ze zbytku pole je na tom nejlépe Toro Rosso zásluhou Gaslyho, McLaren zaostával o 158 tisícin sekundy. Do první desítky se vešly ještě Stroll s Racing Pointem a Giovinazzi s Alfou Romeo.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.