AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku zajel Lewis Hamilton s Mercedesem, Charles Leclerc s Ferrari a Max Verstappen s Red Bullem byli o tři desetiny sekundy pomalejší. Jak to v Austinu odpoledne probíhalo?
Do pátečního odpoledne vyráželi piloti za polojasné oblohy, kdy teplota vzduchu dosahovala 16 °C a asfalt 25 °C. Dopolední část byla rutinní, hodně jezdců si však stěžovalo na to, jak hrbolatý se stal povrch v Austinu.
Problémy Ferrari s plynovým pedálem u Leclerca byly způsobeny právě těmito hrboly. Podle Hamiltona není trať bezpečná, označil ji dokonce za "nejhrbolatější na světě."
Ve 21 hod našeho času se na dráze jako první objevil Kubica s Williamsem, následoval jej Albon na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Polák měl nasazené vývojové pneumatiky Pirelli. Thajský pilot po pěti minutách projel kolo za 1:36,949 min, Sainz s McLarenem jej po chvíli o pět tisícin překonal.
🚥 FP2 GREEN LIGHT 🚥 Robert Kubica leads us out for 90 mins of practice here at @COTA #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/kkL1XNWwkb
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Přidávali se další piloti a tempo se zrychlovalo, na čele se vystřídali Bottas (1:35,108) a Leclerc (1:34,742), než po 10 min Grosjeanovi narazil v zatáčce č. 5 do bariéry - přišel o přední křídlo, poškodil si zavěšení, komisaři tak vyvěsili červené vlajky. Francouz zkoušel nový křídlo, Haas stále hledá cestu ve svém vývoji.
🔎 Grosjean's @HaasF1Team car following his crash at Turn 5 🔍#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/ZHY93I3F3E
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Poté, co bylo auto domácího týmu odklizeno, se do toho znovu opřel Leclerc a dostal se na 1:34,434 min. Giovinazzi po 25 min dostal smyk v zatáčce č. 6, dokázal však pokračoval.
The Italian manages to avoid the barriers and is back on track 👍 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/85N7bfdgPO
— Formula 1 (@F1) November 1, 2019Verstappen si během svého ostrého kola stěžoval na svou druhou sadu měkkých pneumatik: "Opravdu odcházejí." Na první příčku se dostal Vettel (1:33,890 min), pak se před něj dostali Verstappen (1:33,547), Leclerc (1:33,547) a Hamilton (1:33,232).
Bottas nechápal, jak to, že na svého týmového kolegu tolik ztrácí, když se mu kolo tak povedlo: "Kam se poděl ten čas? Nechápu to." Inženýr mu na to odpověděl: "Hodně toho času je na rovinkách, aerodynamický stín je celkem silný.
Half-time in #FP2 - Lewis setting the pace with a 1:33.233, VB is in P4, with a best lap of 1:34.077 👏#USGP #F1 pic.twitter.com/BH8Q5mUUzu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 1, 2019Lewis, jemuž stačí v neděli osmá příčka k tomu, aby si zajistil šestý titul mistra světa v kariéře, si po hodině stěžoval na zpomalování okruhu: "Tady venku se ochlazuje."
12 min před koncem tréninku se roztočil Vettel, jenž skončil v protisměru, bez poškození se ale vrátil do správné stopy a pokračoval. Nejrychlejší čas zůstal už Hamiltonovi díky závěsu za jedním ze soupeřů na rovince, Leclerc s Verstappenem ztráceli tři desetiny sekundy. Ferrari obvykle v sobotní kvalifikaci zrychluje, při dlouhých jízdách byl Red Bull rychlejší, o desetinu předčil i Mercedes.
Ze zbytku pole je na tom nejlépe Toro Rosso zásluhou Gaslyho, McLaren zaostával o 158 tisícin sekundy. Do první desítky se vešly ještě Stroll s Racing Pointem a Giovinazzi s Alfou Romeo.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.