Lewis Hamilton si myslí, že v Mexiku nebudou mít kvůli dlouhým rovinkám proti Ferrari. Již tento víkend si může zajistit šestý mistrovský titul, na to se teď ale nesoustředí.
Lídr šampionátu má před svým týmovým kolegou náskok 64 bodů. I kdy si uvědomuje, že to má k dalšímu titulu již velmi blízko (před posledními třemi závody musí mít na Valtteriho Bottase náskok 78 bodů), tak mu činí starosti spíše forma stáje z Maranella.
"Myslím, že jsem se nikdy nehnal za tím, abych ho získal co nejdříve. Valtteri jezdí po celý rok dobře, odvádí skvělou práci a zřejmě ji také odvede v příštích závodech, takže mezi bude bitva stále probíhat," říká Hamilton před odletem do Střední Ameriky.
"Myslím si, že Mexiko je pro nás tím nejhorším závodem v roce kvůli tomu, jak máme nastavené auto. Bude to pro nás náročné. Těch několik posledních podniků pro nás bylo celkem šokujících, i když jsme už vyhráli titul," pokračuje pilot Mercedesu.
"Doufám v lepší víkend, ale domnívám se, že to bude velmi těžké porazit Ferrari na těch dlouhých rovinkách. Na nich nemáme šanci, to je jisté. Ale i když se podíváte na ostatní - McLaren na nich vážně zrychluje, také Red Bull, takže to podle mě bude těžké. Nečekám, že v Mexiku získám titul, podle mě ještě několik dobrých závodů budeme bojovat," popisuje Lewis.
Jak svou šanci na zisk letošního titulu vnímá Bottas? "Fakt se v ničem nevzdávám, dokud zbývá teoretická šance, to by nemělo smysl. Všechno je možné, i když jsem zároveň realistou - musel bych mít velké štěstí, abych vyhrál všechny zbývající závody, to je fakt," odpovídá Fin.
"Je to z větší části má chyba, že na Lewise ztrácím tolik bodů. Jde o mou chybu, kterou se budu snažit v budoucnu napravit. Tak to ale momentálně je. Budu k tomu přistupovat závod od závodu. Uvidíme, jak to půjde," dodává Bottas.
The #F1esta is coming up! Here's what we're bringing to the party!#Fit4F1 🇲🇽 #MexicanGPhttps://t.co/yU6B4QyeJR pic.twitter.com/DSs9NMVaFy
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 15, 2019Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.