Lewis Hamilton si myslí, že v Mexiku nebudou mít kvůli dlouhým rovinkám proti Ferrari. Již tento víkend si může zajistit šestý mistrovský titul, na to se teď ale nesoustředí.
Lídr šampionátu má před svým týmovým kolegou náskok 64 bodů. I kdy si uvědomuje, že to má k dalšímu titulu již velmi blízko (před posledními třemi závody musí mít na Valtteriho Bottase náskok 78 bodů), tak mu činí starosti spíše forma stáje z Maranella.
"Myslím, že jsem se nikdy nehnal za tím, abych ho získal co nejdříve. Valtteri jezdí po celý rok dobře, odvádí skvělou práci a zřejmě ji také odvede v příštích závodech, takže mezi bude bitva stále probíhat," říká Hamilton před odletem do Střední Ameriky.
"Myslím si, že Mexiko je pro nás tím nejhorším závodem v roce kvůli tomu, jak máme nastavené auto. Bude to pro nás náročné. Těch několik posledních podniků pro nás bylo celkem šokujících, i když jsme už vyhráli titul," pokračuje pilot Mercedesu.
"Doufám v lepší víkend, ale domnívám se, že to bude velmi těžké porazit Ferrari na těch dlouhých rovinkách. Na nich nemáme šanci, to je jisté. Ale i když se podíváte na ostatní - McLaren na nich vážně zrychluje, také Red Bull, takže to podle mě bude těžké. Nečekám, že v Mexiku získám titul, podle mě ještě několik dobrých závodů budeme bojovat," popisuje Lewis.
Jak svou šanci na zisk letošního titulu vnímá Bottas? "Fakt se v ničem nevzdávám, dokud zbývá teoretická šance, to by nemělo smysl. Všechno je možné, i když jsem zároveň realistou - musel bych mít velké štěstí, abych vyhrál všechny zbývající závody, to je fakt," odpovídá Fin.
"Je to z větší části má chyba, že na Lewise ztrácím tolik bodů. Jde o mou chybu, kterou se budu snažit v budoucnu napravit. Tak to ale momentálně je. Budu k tomu přistupovat závod od závodu. Uvidíme, jak to půjde," dodává Bottas.
The #F1esta is coming up! Here's what we're bringing to the party!#Fit4F1 🇲🇽 #MexicanGPhttps://t.co/yU6B4QyeJR pic.twitter.com/DSs9NMVaFy
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 15, 2019Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.