Lewis Hamilton si myslí, že v Mexiku nebudou mít kvůli dlouhým rovinkám proti Ferrari. Již tento víkend si může zajistit šestý mistrovský titul, na to se teď ale nesoustředí.
Lídr šampionátu má před svým týmovým kolegou náskok 64 bodů. I kdy si uvědomuje, že to má k dalšímu titulu již velmi blízko (před posledními třemi závody musí mít na Valtteriho Bottase náskok 78 bodů), tak mu činí starosti spíše forma stáje z Maranella.
"Myslím, že jsem se nikdy nehnal za tím, abych ho získal co nejdříve. Valtteri jezdí po celý rok dobře, odvádí skvělou práci a zřejmě ji také odvede v příštích závodech, takže mezi bude bitva stále probíhat," říká Hamilton před odletem do Střední Ameriky.
"Myslím si, že Mexiko je pro nás tím nejhorším závodem v roce kvůli tomu, jak máme nastavené auto. Bude to pro nás náročné. Těch několik posledních podniků pro nás bylo celkem šokujících, i když jsme už vyhráli titul," pokračuje pilot Mercedesu.
"Doufám v lepší víkend, ale domnívám se, že to bude velmi těžké porazit Ferrari na těch dlouhých rovinkách. Na nich nemáme šanci, to je jisté. Ale i když se podíváte na ostatní - McLaren na nich vážně zrychluje, také Red Bull, takže to podle mě bude těžké. Nečekám, že v Mexiku získám titul, podle mě ještě několik dobrých závodů budeme bojovat," popisuje Lewis.
Jak svou šanci na zisk letošního titulu vnímá Bottas? "Fakt se v ničem nevzdávám, dokud zbývá teoretická šance, to by nemělo smysl. Všechno je možné, i když jsem zároveň realistou - musel bych mít velké štěstí, abych vyhrál všechny zbývající závody, to je fakt," odpovídá Fin.
"Je to z větší části má chyba, že na Lewise ztrácím tolik bodů. Jde o mou chybu, kterou se budu snažit v budoucnu napravit. Tak to ale momentálně je. Budu k tomu přistupovat závod od závodu. Uvidíme, jak to půjde," dodává Bottas.
The #F1esta is coming up! Here's what we're bringing to the party!#Fit4F1 🇲🇽 #MexicanGPhttps://t.co/yU6B4QyeJR pic.twitter.com/DSs9NMVaFy
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 15, 2019Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“