Lewis Hamilton si myslí, že v Mexiku nebudou mít kvůli dlouhým rovinkám proti Ferrari. Již tento víkend si může zajistit šestý mistrovský titul, na to se teď ale nesoustředí.
Lídr šampionátu má před svým týmovým kolegou náskok 64 bodů. I kdy si uvědomuje, že to má k dalšímu titulu již velmi blízko (před posledními třemi závody musí mít na Valtteriho Bottase náskok 78 bodů), tak mu činí starosti spíše forma stáje z Maranella.
"Myslím, že jsem se nikdy nehnal za tím, abych ho získal co nejdříve. Valtteri jezdí po celý rok dobře, odvádí skvělou práci a zřejmě ji také odvede v příštích závodech, takže mezi bude bitva stále probíhat," říká Hamilton před odletem do Střední Ameriky.
"Myslím si, že Mexiko je pro nás tím nejhorším závodem v roce kvůli tomu, jak máme nastavené auto. Bude to pro nás náročné. Těch několik posledních podniků pro nás bylo celkem šokujících, i když jsme už vyhráli titul," pokračuje pilot Mercedesu.
"Doufám v lepší víkend, ale domnívám se, že to bude velmi těžké porazit Ferrari na těch dlouhých rovinkách. Na nich nemáme šanci, to je jisté. Ale i když se podíváte na ostatní - McLaren na nich vážně zrychluje, také Red Bull, takže to podle mě bude těžké. Nečekám, že v Mexiku získám titul, podle mě ještě několik dobrých závodů budeme bojovat," popisuje Lewis.
Jak svou šanci na zisk letošního titulu vnímá Bottas? "Fakt se v ničem nevzdávám, dokud zbývá teoretická šance, to by nemělo smysl. Všechno je možné, i když jsem zároveň realistou - musel bych mít velké štěstí, abych vyhrál všechny zbývající závody, to je fakt," odpovídá Fin.
"Je to z větší části má chyba, že na Lewise ztrácím tolik bodů. Jde o mou chybu, kterou se budu snažit v budoucnu napravit. Tak to ale momentálně je. Budu k tomu přistupovat závod od závodu. Uvidíme, jak to půjde," dodává Bottas.
The #F1esta is coming up! Here's what we're bringing to the party!#Fit4F1 🇲🇽 #MexicanGPhttps://t.co/yU6B4QyeJR pic.twitter.com/DSs9NMVaFy
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 15, 2019Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.