Kanaďan Jacques Villeneuve nechápe srovnávání jezdců napříč generacemi. Z jeho pohledu jde spíš o umění správně se rozhodovat při přestupech do jednotlivých týmů.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se opět přihlásil o slovo. Kanaďan, který je znám svými často kontroverzními výroky se nyní vyjádřil ke srovnávání jezdců z různých generací. Novináři se jej totiž zeptali, kdo je z jeho pohledu lepším pilotem. Jestli Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton. Sedminásobný německý šampion je stále nejúspěšnějším závodníkem Formule 1 všech dob, ale Hamilton jeho rekordy bleskurychle dohání. Je velmi pravděpodobné, že letos získá Brit svůj šestý mistrovský titul, pak ho bude dělit už pouze jeden vyhraný šampionát od mety sedmi titulů, kterou v roce 2004 stanovil Michael Schumacher. Tento rekord se přitom dlouho zdál být nedosažitelným.
„Tihle dva piloti zvítězili jen když měli nejlepší auto. V celé svě kariéře měli nejlepší auto. Takže když dáte Lewise do Williamsu, tak nevyhraje. Je skvělý pilot, ale je to spíš o tom, že se umí rozhodovat kam přestoupit. Tam si pak kolem sebe staví tým. Možná, že ve Ferrari by nevyhrál,“ dodává Kanaďan.
Villeneuve také nechápe prohlášení Gerharda Bergera. Podle Rakušana je Hamilton prvním jezdcem, který se zejména v kvalifikacích dostal na úroveň legendárního Ayrtona Senny. „Je to hloupý komentář, jak to chcete srovnávat? Senna i Prost také vyhrávali v nejlepších vozech,“ říká.
Bývalý Mistr světa se nedávno vyjadřoval i na téma mladých jezdců. Dle něj jsou dnes jejich nehody často důsledkem používání simulátorů, namísto klasického testování na trati. Tento svůj názor prezentoval Jacques v souvislosti se smrtelnou nehodou Anthoine Huberta v belgickém Spa. Jeho pohled na věc je jasný. Vzhledem k masivnímu používání simulátorů už není pud sebezáchovy u mladíků tak silný, jako býval kdysi. Právě díky pocitu, že na trati se nemůže nic stát, že je to stejné jako v simulátoru.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.