Kanaďan Jacques Villeneuve nechápe srovnávání jezdců napříč generacemi. Z jeho pohledu jde spíš o umění správně se rozhodovat při přestupech do jednotlivých týmů.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se opět přihlásil o slovo. Kanaďan, který je znám svými často kontroverzními výroky se nyní vyjádřil ke srovnávání jezdců z různých generací. Novináři se jej totiž zeptali, kdo je z jeho pohledu lepším pilotem. Jestli Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton. Sedminásobný německý šampion je stále nejúspěšnějším závodníkem Formule 1 všech dob, ale Hamilton jeho rekordy bleskurychle dohání. Je velmi pravděpodobné, že letos získá Brit svůj šestý mistrovský titul, pak ho bude dělit už pouze jeden vyhraný šampionát od mety sedmi titulů, kterou v roce 2004 stanovil Michael Schumacher. Tento rekord se přitom dlouho zdál být nedosažitelným.
„Tihle dva piloti zvítězili jen když měli nejlepší auto. V celé svě kariéře měli nejlepší auto. Takže když dáte Lewise do Williamsu, tak nevyhraje. Je skvělý pilot, ale je to spíš o tom, že se umí rozhodovat kam přestoupit. Tam si pak kolem sebe staví tým. Možná, že ve Ferrari by nevyhrál,“ dodává Kanaďan.
Villeneuve také nechápe prohlášení Gerharda Bergera. Podle Rakušana je Hamilton prvním jezdcem, který se zejména v kvalifikacích dostal na úroveň legendárního Ayrtona Senny. „Je to hloupý komentář, jak to chcete srovnávat? Senna i Prost také vyhrávali v nejlepších vozech,“ říká.
Bývalý Mistr světa se nedávno vyjadřoval i na téma mladých jezdců. Dle něj jsou dnes jejich nehody často důsledkem používání simulátorů, namísto klasického testování na trati. Tento svůj názor prezentoval Jacques v souvislosti se smrtelnou nehodou Anthoine Huberta v belgickém Spa. Jeho pohled na věc je jasný. Vzhledem k masivnímu používání simulátorů už není pud sebezáchovy u mladíků tak silný, jako býval kdysi. Právě díky pocitu, že na trati se nemůže nic stát, že je to stejné jako v simulátoru.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.