Kanaďan Jacques Villeneuve nechápe srovnávání jezdců napříč generacemi. Z jeho pohledu jde spíš o umění správně se rozhodovat při přestupech do jednotlivých týmů.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se opět přihlásil o slovo. Kanaďan, který je znám svými často kontroverzními výroky se nyní vyjádřil ke srovnávání jezdců z různých generací. Novináři se jej totiž zeptali, kdo je z jeho pohledu lepším pilotem. Jestli Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton. Sedminásobný německý šampion je stále nejúspěšnějším závodníkem Formule 1 všech dob, ale Hamilton jeho rekordy bleskurychle dohání. Je velmi pravděpodobné, že letos získá Brit svůj šestý mistrovský titul, pak ho bude dělit už pouze jeden vyhraný šampionát od mety sedmi titulů, kterou v roce 2004 stanovil Michael Schumacher. Tento rekord se přitom dlouho zdál být nedosažitelným.
„Tihle dva piloti zvítězili jen když měli nejlepší auto. V celé svě kariéře měli nejlepší auto. Takže když dáte Lewise do Williamsu, tak nevyhraje. Je skvělý pilot, ale je to spíš o tom, že se umí rozhodovat kam přestoupit. Tam si pak kolem sebe staví tým. Možná, že ve Ferrari by nevyhrál,“ dodává Kanaďan.
Villeneuve také nechápe prohlášení Gerharda Bergera. Podle Rakušana je Hamilton prvním jezdcem, který se zejména v kvalifikacích dostal na úroveň legendárního Ayrtona Senny. „Je to hloupý komentář, jak to chcete srovnávat? Senna i Prost také vyhrávali v nejlepších vozech,“ říká.
Bývalý Mistr světa se nedávno vyjadřoval i na téma mladých jezdců. Dle něj jsou dnes jejich nehody často důsledkem používání simulátorů, namísto klasického testování na trati. Tento svůj názor prezentoval Jacques v souvislosti se smrtelnou nehodou Anthoine Huberta v belgickém Spa. Jeho pohled na věc je jasný. Vzhledem k masivnímu používání simulátorů už není pud sebezáchovy u mladíků tak silný, jako býval kdysi. Právě díky pocitu, že na trati se nemůže nic stát, že je to stejné jako v simulátoru.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.