Během prvního tréninku v Rakouském Spielbergu byl nejrychlejším jezdcem Lewis Hamilton, kterého stíhal Sebastian Vettel. O největší drama se postaral Nico Hülkenberg, který si po výjezdu mimo trať znatelně poškodil svůj vůz.
V Rakousku přivítalo piloty velmi vlídné počasí, které vytvořilo ideální podmínky pro úvodní tréninkové jízdy. Red Bull ring patří k tradičním okruhům na němž se již odehrála spousta památných bitev. Trať patří k těm nejkratším v šampionátu, přičemž disponuje spíše pomalými zatáčkami a zároveň klade důraz na výkon a efektivitu pohonných jednotek.
Podle některých informací Albona a Sainze čeká start z konce pole kvůli nasazení nových komponentů na jejich motorech.
Takřka okamžitě po zahájení úvodních jízd se spousta pilotů vydala k absolvování instalačních kol. Jedním z prvních pilotů na trati byl pilot domácího Red Bullu Max Verstappen, ten se věnoval vyhodnocování aerodynamických jízd.
Pomocí soustavy trubic na svém monopostu. Holandský pilot se před startem víkendu u našich jižních sousedů nechal slyšet, že jeho očekáváním je v následující velké ceně umístění kolem čtvrtého místa. Zároveň vyjádřil přání ohledně dalšího vylepšení motoru Honda, jenž rakouský tým od letošní sezony nově pohání, neboť Japonci stále ještě na své konkurenty mírně ztrácí.
Jako první si měřený čas zapsal Carlos Sainz. Mclaren přijel do Rakouska s dobrou náladou v zádech. Předešlá velká cena totiž dopadla pro anglický tým velmi dobře, když oba jeho piloti dokončili na bodovaných pozicích. Chvíli poté se již začali na první pozici střídat piloti tří nejlepších týmů. Nejdříve se na pozici lídra dostal Pierre Gasly. Závodník hájící barvy Red Bullu zatím rozhodně nepodává očekávané výkony, a tak by se mu kvalitní výsledek hodil asi jako poutníku na Sahaře déšť.
Francouze však brzy vystřídali piloti Ferrari, ti se během úvodní půl hodiny hned několikrát přetahovali o nejrychlejší čas, který nejdříve patřil Leclercovi, avšak Monačana po chvíli těsně překonal Sebastian Vettel, rozdílem pouhých devíti tisícin sekundy. Úřadující šampion Lewis Hamilton zajel svůj první měřený sil po třiceti minutách, zařadil se na čtvrtou pozici. Do vedení se mezitím dostal Verstappen.
Jezdci se během úvodních tréninkových jízd několikrát potýkaly s ještě n ideálně čistou tratí. Své o tom může vyprávět Antonio Giovinazzi. Ital ve Službách Alfy Romeo vyjel mimo trať, avšak jeho výlet se nakonec obešel bez sebemenších následků.
30 minut před ukončením prvního tréninku se na čelo průběžného pořadí dostal Valtteri Bottas, jemuž sekundovali Leclerc s Hamiltonem. Naopak druhý pilot Scuderie Vettel měl svůj vůz rozebrán v garáži. Což přirozeně vyústilo v jeho absenci.
Poslední pozice již tradičně náležely jezdcům Wiliamsu, příliš se nedařilo ani Alfě Romeo, jezdci italského týmu okupovali dvacet minut před vypršením časového limitu šestnáctou a sedmnáctou příčku. V témže čase si pro změnu pilot Mercedesu Bottas stěžoval na problémy při brzdění. Jeho stájový kolega Hamilton měl zase drobně poškozené přední křídlo, to zřejmě nevydrželo zátěž, která na něj byla vyvíjena.
Patrně nejdramatičtější událost prvního tréninku se udála na jeho samotném konci. Tři minuty před koncem časového limitu vyjel mimo trať Nico Hülkenberg, jenž si rozbil přední přítlačné křídlo. Na trati se tak ocitla spousta úlomků a vzhledem k tomu, že do konce měřených jízd zbývalo doslova pár vteřin, ředitelství závodu trénink předčasně ukončilo.
Úvodní trénink našel svého vítěze v Lewisi Hamiltonovi. Za Britem byl s opraveným vozem Sebastian Vettel. Následovali Bottas, Leclerc a piloti RedBullu. Dodejme, že jezdci Ferrari nevyužili při svých jízdách nejměkčí sadu pneumatik.
Druhý trénink začíná v 15:00.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.