Během prvního tréninku v Rakouském Spielbergu byl nejrychlejším jezdcem Lewis Hamilton, kterého stíhal Sebastian Vettel. O největší drama se postaral Nico Hülkenberg, který si po výjezdu mimo trať znatelně poškodil svůj vůz.
V Rakousku přivítalo piloty velmi vlídné počasí, které vytvořilo ideální podmínky pro úvodní tréninkové jízdy. Red Bull ring patří k tradičním okruhům na němž se již odehrála spousta památných bitev. Trať patří k těm nejkratším v šampionátu, přičemž disponuje spíše pomalými zatáčkami a zároveň klade důraz na výkon a efektivitu pohonných jednotek.
Podle některých informací Albona a Sainze čeká start z konce pole kvůli nasazení nových komponentů na jejich motorech.
Takřka okamžitě po zahájení úvodních jízd se spousta pilotů vydala k absolvování instalačních kol. Jedním z prvních pilotů na trati byl pilot domácího Red Bullu Max Verstappen, ten se věnoval vyhodnocování aerodynamických jízd.
Pomocí soustavy trubic na svém monopostu. Holandský pilot se před startem víkendu u našich jižních sousedů nechal slyšet, že jeho očekáváním je v následující velké ceně umístění kolem čtvrtého místa. Zároveň vyjádřil přání ohledně dalšího vylepšení motoru Honda, jenž rakouský tým od letošní sezony nově pohání, neboť Japonci stále ještě na své konkurenty mírně ztrácí.
Jako první si měřený čas zapsal Carlos Sainz. Mclaren přijel do Rakouska s dobrou náladou v zádech. Předešlá velká cena totiž dopadla pro anglický tým velmi dobře, když oba jeho piloti dokončili na bodovaných pozicích. Chvíli poté se již začali na první pozici střídat piloti tří nejlepších týmů. Nejdříve se na pozici lídra dostal Pierre Gasly. Závodník hájící barvy Red Bullu zatím rozhodně nepodává očekávané výkony, a tak by se mu kvalitní výsledek hodil asi jako poutníku na Sahaře déšť.
Francouze však brzy vystřídali piloti Ferrari, ti se během úvodní půl hodiny hned několikrát přetahovali o nejrychlejší čas, který nejdříve patřil Leclercovi, avšak Monačana po chvíli těsně překonal Sebastian Vettel, rozdílem pouhých devíti tisícin sekundy. Úřadující šampion Lewis Hamilton zajel svůj první měřený sil po třiceti minutách, zařadil se na čtvrtou pozici. Do vedení se mezitím dostal Verstappen.
Jezdci se během úvodních tréninkových jízd několikrát potýkaly s ještě n ideálně čistou tratí. Své o tom může vyprávět Antonio Giovinazzi. Ital ve Službách Alfy Romeo vyjel mimo trať, avšak jeho výlet se nakonec obešel bez sebemenších následků.
30 minut před ukončením prvního tréninku se na čelo průběžného pořadí dostal Valtteri Bottas, jemuž sekundovali Leclerc s Hamiltonem. Naopak druhý pilot Scuderie Vettel měl svůj vůz rozebrán v garáži. Což přirozeně vyústilo v jeho absenci.
Poslední pozice již tradičně náležely jezdcům Wiliamsu, příliš se nedařilo ani Alfě Romeo, jezdci italského týmu okupovali dvacet minut před vypršením časového limitu šestnáctou a sedmnáctou příčku. V témže čase si pro změnu pilot Mercedesu Bottas stěžoval na problémy při brzdění. Jeho stájový kolega Hamilton měl zase drobně poškozené přední křídlo, to zřejmě nevydrželo zátěž, která na něj byla vyvíjena.
Patrně nejdramatičtější událost prvního tréninku se udála na jeho samotném konci. Tři minuty před koncem časového limitu vyjel mimo trať Nico Hülkenberg, jenž si rozbil přední přítlačné křídlo. Na trati se tak ocitla spousta úlomků a vzhledem k tomu, že do konce měřených jízd zbývalo doslova pár vteřin, ředitelství závodu trénink předčasně ukončilo.
Úvodní trénink našel svého vítěze v Lewisi Hamiltonovi. Za Britem byl s opraveným vozem Sebastian Vettel. Následovali Bottas, Leclerc a piloti RedBullu. Dodejme, že jezdci Ferrari nevyužili při svých jízdách nejměkčí sadu pneumatik.
Druhý trénink začíná v 15:00.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.