Týmy dnes v padoku společně jednaly o možnosti návratu k loňským pneumatikám. Jak hlasování dopadlo a kdo byl proti?
Pirelli letos ztenčilo množství gumy na svých pneumatikách, aby zabránilo jejich přehřívání a tvorbě puchýřů. To se sice povedlo, ale týmy tvrdí, že je velmi těžké letošním směsím porozumět, zatímco Mercedesu sedí a dominuje na nich - zatím ve velkém stylu vyhrál všechny závody.
Aby došlo uprostřed sezóny ke změně, muselo by se 7 týmů vyslovit pro změnu. A také v tomto případě by je Pirelli bylo schopno přivézt až k 18. závodu sezóny - do Mexika.
Jenže dnešní hlasování skončilo remízou 5:5 - polovina by se jich chtěla vrátit k loňským směsím, polovina včetně Mercedesu, McLarenu či Renaultu je proti.
Pneumatiky se tedy v průběhu sezóny měnit nebudou, což by ostatně podle vedoucího týmu vedlo k obrovským potížím s puchýři u všech. "Diskutovali jsme o letošních pneumatikách, jestli změnit jejich specifikaci či nikoliv. K změně v tomto roce nedojde," potvrzuje Toto Wolff.
Poškodilo by to vůbec Mercedes, jak někteří doufají? Stačí si vzpomenout, kdo vyhrál loňský šampionát a jaké má zdroje. Letošní směsi navíc na to pilotům umožňují jezdit více na limitu. Lewis Hamilton včera pro F1news.cz uvedl, že v Kanadě by na loňských pneumatikách na Sebastiana Vettela nedokázal tak tlačit, protože u nich bylo zapotřebí si více hlídat teplotu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.