Nejrychlejším jezdcem posledního tréninku v Barceloně byl Lewis Hamilton, jeho týmový kolega si chvíli užil s kávou v garáži, když čekal na návrat svého auta, zajel však třetí nejrychlejší čas. Ferrari druhé a čtvrté, avšak s velkou ztrátou. Russell s Williamsem havaroval.
Jaké novinky fungují a co ještě upravit? Otázka, kterou se zabývají inženýři i jezdci. V Barceloně se objevily mraky, vzduch má teplotu 21 °C, trať má 28 °C.
V Barceloně se špatně předjíždí, takže příprava na kvalifikaci je tu velmi důležitá. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyjíždí Norris s McLarenem. Následuje je i Sainz, Räikkönen či Verstappen. Jezdce jako obvykle čekají instalační kola. Za sebou je mají McLareny, Haasy, Alfy Romeo i Toro Rossa. Na trati Kubica a Verstappen.
Po deseti minutách tu máme první měřený čas. Kubica zajel 1:28,795 min. Polák je na trati sám a zlepšuje se, čas hodnotu 1:26,868 min. Brzy ho však překonávají Ferrari. Vettel zajel čas 1:18,925 min, Leclerc na něj ztrácí 0,4 s.
Pronti per uscire 💪🏼 #FP3 #SpanishGP #Charles16 pic.twitter.com/Wwd60YpIaA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 11, 2019
Leclerc jde do čela, na svého týmového kolegu má náskok 0,548 s (čas 1:18.377 min. Na třetí místo se řadí Hülkenberg, ztrácí 1,3 s. Ale u Ferrari na to šlapou. Vettel svého monackého kolegu překonává časem 1:18.,255 min a má tak náskok 0,066 s. V následujícím kole Němec udělal hodiny, pokračuje však bez potíží dál.
Postupně se na tabuli objevují další časy, zatím devět jezdců zajelo měřené kolo.
Průběžné pořadí po 20 minutách tréninku: Vettel, Leclerc, Ricciardo, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Sainz, Russel, Kubica.
Bottas končí ve štěrku! A jeho auto už nikam nejede. Fin ztratil kontrolu nad zadní částí auta, roztočil se a končí vedle tratě. Trénink je pozastaven červenou vlajkou. Podle Mercedesu však auto poškozeno není, Bottas už na motorce zamířil do garáže.
Whoops! 🤭 An uncharacteristic spin from Valtteri and his W10 is backwards in the gravel at Turn 5! No damage, but the car is beached... #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/RJ5W7iA6SK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 11, 2019
Bottasovo auto je odklizeno a trénink může opět začít. A na trati je opět živo. Týmům už z něj zbývá pouze polovina. Hamilton se zařazuje na třetí místo, na Vettela mu chybí 0.116 s. Räikkönen včera příliš spokojen nebyl a uvedl, že měli menší potíže, nyní se řadí na šesté místo (1:19,057 min.).
Hamilton jde do čela, zajel čas 1:17,655 min. Jeho týmový kolega si aktuálně dává v garáži kávu a hovoří s inženýry. Na trati je jinak rušno a časy se hodně mění. Všichni kromě Bottase již zajely měřený čas.
Průběžné pořadí po 40 minutách tréninku: Hamilton, Vettel, Leclerc, Verstappen, Magnussen, Kvjat, Gasly, Grosjean, Norris, Albon, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Hülkenberg, Pérez, Stroll, Russell, Kubica.
Haas již nasadil novinky oběma vozům, včera byli s úpravami velmi spokojeni. Bottasův vůz právě dorazil do garáže, mechanici vyměnili pneumatiky a Fin se připravuje sednout zpět do auta, což po chvíli také dělá a vyráží. Zbývá mu patnáct minut a vyrazil na měkké sadě pneumatik.
So with 15 mins to go, #FP3 looks like this:P7 @KevinMagnussen ⏱ 1:18.76 P9 @RGrosjean ⏱ 1:18.960#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/bi0BunXb1N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 11, 2019
Bottas se s tím nemazlí. Zajel čas 1:17,291 min, což je o 0,364 rychlejší, než Hamilton, který jel na středně-tvrdé sadě.
A začínají závěrečná kola. Lecler na to zatlačil a zajel 1:17,099 min a má náskok 0,1 s. Vettel se zlepšuje, ale i tak ztrácí 0,6 s. Do čela jde Hamilton (1:16,568 min a má náskok 0,5 s). Haas jde na čtvrté místo - Grosjean vytáhl skvělé kolo a ztrácí 0,6 s.
Bottas spadl na šesté místo, svůj čas zlepšil, ale ne dostatečně a posunul se na třetí místo. Top týmy si tak opět rozdělili první čtyři místa. "Něco, co můžeme zlepšit?" ptá se Hamilton. "Ne," zní odpověď jeho inženýra. Náskok mají opravdu velmi slušný. "Skeptik ve mně se ptá, proč tomu tak je," uvedl Wolff pro Sky Sports.
Verstappen ve svém rychlém kole málem boural do pomalého Strolla při nájezdu do šikany. "Neuvěřitelné," okomentoval to Nizozemec.
Russell bourá! V zatáčce číslo čtyři narazil do bariéry se svým Williamsem. Během letošního víkendu si jezdci vyměnili šasi, nyní však mají mechanici před sebou opět práci. Další červená vlajka. Do konce zbývají čtyři minuty a trénink tak končí.
Hamilton ukázal všem záda a jeho rychlost byla velmi působivá. Spokojeni budou určitě i u Haasu. Ve středu pole je to však velmi vyrovnané.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.