Nejrychlejším jezdcem posledního tréninku v Barceloně byl Lewis Hamilton, jeho týmový kolega si chvíli užil s kávou v garáži, když čekal na návrat svého auta, zajel však třetí nejrychlejší čas. Ferrari druhé a čtvrté, avšak s velkou ztrátou. Russell s Williamsem havaroval.
Jaké novinky fungují a co ještě upravit? Otázka, kterou se zabývají inženýři i jezdci. V Barceloně se objevily mraky, vzduch má teplotu 21 °C, trať má 28 °C.
V Barceloně se špatně předjíždí, takže příprava na kvalifikaci je tu velmi důležitá. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyjíždí Norris s McLarenem. Následuje je i Sainz, Räikkönen či Verstappen. Jezdce jako obvykle čekají instalační kola. Za sebou je mají McLareny, Haasy, Alfy Romeo i Toro Rossa. Na trati Kubica a Verstappen.
Po deseti minutách tu máme první měřený čas. Kubica zajel 1:28,795 min. Polák je na trati sám a zlepšuje se, čas hodnotu 1:26,868 min. Brzy ho však překonávají Ferrari. Vettel zajel čas 1:18,925 min, Leclerc na něj ztrácí 0,4 s.
Pronti per uscire 💪🏼 #FP3 #SpanishGP #Charles16 pic.twitter.com/Wwd60YpIaA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 11, 2019
Leclerc jde do čela, na svého týmového kolegu má náskok 0,548 s (čas 1:18.377 min. Na třetí místo se řadí Hülkenberg, ztrácí 1,3 s. Ale u Ferrari na to šlapou. Vettel svého monackého kolegu překonává časem 1:18.,255 min a má tak náskok 0,066 s. V následujícím kole Němec udělal hodiny, pokračuje však bez potíží dál.
Postupně se na tabuli objevují další časy, zatím devět jezdců zajelo měřené kolo.
Průběžné pořadí po 20 minutách tréninku: Vettel, Leclerc, Ricciardo, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Sainz, Russel, Kubica.
Bottas končí ve štěrku! A jeho auto už nikam nejede. Fin ztratil kontrolu nad zadní částí auta, roztočil se a končí vedle tratě. Trénink je pozastaven červenou vlajkou. Podle Mercedesu však auto poškozeno není, Bottas už na motorce zamířil do garáže.
Whoops! 🤭 An uncharacteristic spin from Valtteri and his W10 is backwards in the gravel at Turn 5! No damage, but the car is beached... #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/RJ5W7iA6SK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 11, 2019
Bottasovo auto je odklizeno a trénink může opět začít. A na trati je opět živo. Týmům už z něj zbývá pouze polovina. Hamilton se zařazuje na třetí místo, na Vettela mu chybí 0.116 s. Räikkönen včera příliš spokojen nebyl a uvedl, že měli menší potíže, nyní se řadí na šesté místo (1:19,057 min.).
Hamilton jde do čela, zajel čas 1:17,655 min. Jeho týmový kolega si aktuálně dává v garáži kávu a hovoří s inženýry. Na trati je jinak rušno a časy se hodně mění. Všichni kromě Bottase již zajely měřený čas.
Průběžné pořadí po 40 minutách tréninku: Hamilton, Vettel, Leclerc, Verstappen, Magnussen, Kvjat, Gasly, Grosjean, Norris, Albon, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Hülkenberg, Pérez, Stroll, Russell, Kubica.
Haas již nasadil novinky oběma vozům, včera byli s úpravami velmi spokojeni. Bottasův vůz právě dorazil do garáže, mechanici vyměnili pneumatiky a Fin se připravuje sednout zpět do auta, což po chvíli také dělá a vyráží. Zbývá mu patnáct minut a vyrazil na měkké sadě pneumatik.
So with 15 mins to go, #FP3 looks like this:P7 @KevinMagnussen ⏱ 1:18.76 P9 @RGrosjean ⏱ 1:18.960#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/bi0BunXb1N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 11, 2019
Bottas se s tím nemazlí. Zajel čas 1:17,291 min, což je o 0,364 rychlejší, než Hamilton, který jel na středně-tvrdé sadě.
A začínají závěrečná kola. Lecler na to zatlačil a zajel 1:17,099 min a má náskok 0,1 s. Vettel se zlepšuje, ale i tak ztrácí 0,6 s. Do čela jde Hamilton (1:16,568 min a má náskok 0,5 s). Haas jde na čtvrté místo - Grosjean vytáhl skvělé kolo a ztrácí 0,6 s.
Bottas spadl na šesté místo, svůj čas zlepšil, ale ne dostatečně a posunul se na třetí místo. Top týmy si tak opět rozdělili první čtyři místa. "Něco, co můžeme zlepšit?" ptá se Hamilton. "Ne," zní odpověď jeho inženýra. Náskok mají opravdu velmi slušný. "Skeptik ve mně se ptá, proč tomu tak je," uvedl Wolff pro Sky Sports.
Verstappen ve svém rychlém kole málem boural do pomalého Strolla při nájezdu do šikany. "Neuvěřitelné," okomentoval to Nizozemec.
Russell bourá! V zatáčce číslo čtyři narazil do bariéry se svým Williamsem. Během letošního víkendu si jezdci vyměnili šasi, nyní však mají mechanici před sebou opět práci. Další červená vlajka. Do konce zbývají čtyři minuty a trénink tak končí.
Hamilton ukázal všem záda a jeho rychlost byla velmi působivá. Spokojeni budou určitě i u Haasu. Ve středu pole je to však velmi vyrovnané.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.