Nejrychlejším jezdcem posledního tréninku v Barceloně byl Lewis Hamilton, jeho týmový kolega si chvíli užil s kávou v garáži, když čekal na návrat svého auta, zajel však třetí nejrychlejší čas. Ferrari druhé a čtvrté, avšak s velkou ztrátou. Russell s Williamsem havaroval.
Jaké novinky fungují a co ještě upravit? Otázka, kterou se zabývají inženýři i jezdci. V Barceloně se objevily mraky, vzduch má teplotu 21 °C, trať má 28 °C.
V Barceloně se špatně předjíždí, takže příprava na kvalifikaci je tu velmi důležitá. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyjíždí Norris s McLarenem. Následuje je i Sainz, Räikkönen či Verstappen. Jezdce jako obvykle čekají instalační kola. Za sebou je mají McLareny, Haasy, Alfy Romeo i Toro Rossa. Na trati Kubica a Verstappen.
Po deseti minutách tu máme první měřený čas. Kubica zajel 1:28,795 min. Polák je na trati sám a zlepšuje se, čas hodnotu 1:26,868 min. Brzy ho však překonávají Ferrari. Vettel zajel čas 1:18,925 min, Leclerc na něj ztrácí 0,4 s.
Pronti per uscire 💪🏼 #FP3 #SpanishGP #Charles16 pic.twitter.com/Wwd60YpIaA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 11, 2019
Leclerc jde do čela, na svého týmového kolegu má náskok 0,548 s (čas 1:18.377 min. Na třetí místo se řadí Hülkenberg, ztrácí 1,3 s. Ale u Ferrari na to šlapou. Vettel svého monackého kolegu překonává časem 1:18.,255 min a má tak náskok 0,066 s. V následujícím kole Němec udělal hodiny, pokračuje však bez potíží dál.
Postupně se na tabuli objevují další časy, zatím devět jezdců zajelo měřené kolo.
Průběžné pořadí po 20 minutách tréninku: Vettel, Leclerc, Ricciardo, Albon, Hülkenberg, Kvjat, Sainz, Russel, Kubica.
Bottas končí ve štěrku! A jeho auto už nikam nejede. Fin ztratil kontrolu nad zadní částí auta, roztočil se a končí vedle tratě. Trénink je pozastaven červenou vlajkou. Podle Mercedesu však auto poškozeno není, Bottas už na motorce zamířil do garáže.
Whoops! 🤭 An uncharacteristic spin from Valtteri and his W10 is backwards in the gravel at Turn 5! No damage, but the car is beached... #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/RJ5W7iA6SK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 11, 2019
Bottasovo auto je odklizeno a trénink může opět začít. A na trati je opět živo. Týmům už z něj zbývá pouze polovina. Hamilton se zařazuje na třetí místo, na Vettela mu chybí 0.116 s. Räikkönen včera příliš spokojen nebyl a uvedl, že měli menší potíže, nyní se řadí na šesté místo (1:19,057 min.).
Hamilton jde do čela, zajel čas 1:17,655 min. Jeho týmový kolega si aktuálně dává v garáži kávu a hovoří s inženýry. Na trati je jinak rušno a časy se hodně mění. Všichni kromě Bottase již zajely měřený čas.
Průběžné pořadí po 40 minutách tréninku: Hamilton, Vettel, Leclerc, Verstappen, Magnussen, Kvjat, Gasly, Grosjean, Norris, Albon, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Hülkenberg, Pérez, Stroll, Russell, Kubica.
Haas již nasadil novinky oběma vozům, včera byli s úpravami velmi spokojeni. Bottasův vůz právě dorazil do garáže, mechanici vyměnili pneumatiky a Fin se připravuje sednout zpět do auta, což po chvíli také dělá a vyráží. Zbývá mu patnáct minut a vyrazil na měkké sadě pneumatik.
So with 15 mins to go, #FP3 looks like this:P7 @KevinMagnussen ⏱ 1:18.76 P9 @RGrosjean ⏱ 1:18.960#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/bi0BunXb1N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 11, 2019
Bottas se s tím nemazlí. Zajel čas 1:17,291 min, což je o 0,364 rychlejší, než Hamilton, který jel na středně-tvrdé sadě.
A začínají závěrečná kola. Lecler na to zatlačil a zajel 1:17,099 min a má náskok 0,1 s. Vettel se zlepšuje, ale i tak ztrácí 0,6 s. Do čela jde Hamilton (1:16,568 min a má náskok 0,5 s). Haas jde na čtvrté místo - Grosjean vytáhl skvělé kolo a ztrácí 0,6 s.
Bottas spadl na šesté místo, svůj čas zlepšil, ale ne dostatečně a posunul se na třetí místo. Top týmy si tak opět rozdělili první čtyři místa. "Něco, co můžeme zlepšit?" ptá se Hamilton. "Ne," zní odpověď jeho inženýra. Náskok mají opravdu velmi slušný. "Skeptik ve mně se ptá, proč tomu tak je," uvedl Wolff pro Sky Sports.
Verstappen ve svém rychlém kole málem boural do pomalého Strolla při nájezdu do šikany. "Neuvěřitelné," okomentoval to Nizozemec.
Russell bourá! V zatáčce číslo čtyři narazil do bariéry se svým Williamsem. Během letošního víkendu si jezdci vyměnili šasi, nyní však mají mechanici před sebou opět práci. Další červená vlajka. Do konce zbývají čtyři minuty a trénink tak končí.
Hamilton ukázal všem záda a jeho rychlost byla velmi působivá. Spokojeni budou určitě i u Haasu. Ve středu pole je to však velmi vyrovnané.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.