MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Po dlouhé zimě jsme se dočkali: nejrychlejší čas úvodní části sezóny zajel Lewis Hamilton, piloti Ferrarimu však byli těsně v patách.
V prvním tréninku byly na špici velmi malé rozdíly: Vettel o 0,038 s za Hamiltonem, Leclerc se ztrátou 0,074 a čtvrtý Verstappen poháněný Hondou o 0,193 s pozadu. Více však o skutečné konkurenceschopnosti napoví druhá část a především zítřejší kvalifikace, v níž týmy svou formu odhalí naplno.
A lovely day to watch cars go round the @ausgrandprix circuit 👌#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/7l4mcQiQ50
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Velmi dobře je na tom Alfa Romeo, kterou dostal Räikkönen na šestou příčku za Bottase, za něj se zařadil Kvjat s Toro Rosso. Gasly se s Red Bullem stále sžívá, o čem svědčí až osmá příčka.
Hülkenberg měl trochu smůlu, když své první měřené kolo zajel kvůli problémům s elektroinstalací až po hodině. Nakonec ale skončil desátý, za Haasem Magnussena.
A less than ideal first practice session for Alexander Albon 😬#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/4PTHEf2MJb
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Albert Park je náročný pro nováčky, což potvrdil Albon, který ztratil v zatáčce č. 1 kontrolu nad svým Toro Rosso a v té následující narazil do zdi. Do boxů ale dojel bez předního křídla po svých, trénink byl kvůli tomu na chvíli přerušen.
Nejhůře je na tom Williams, jehož piloti obsadili 19. a 20. místo se ztrátou 4 sekund na Mercedes.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.