MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Po dlouhé zimě jsme se dočkali: nejrychlejší čas úvodní části sezóny zajel Lewis Hamilton, piloti Ferrarimu však byli těsně v patách.
V prvním tréninku byly na špici velmi malé rozdíly: Vettel o 0,038 s za Hamiltonem, Leclerc se ztrátou 0,074 a čtvrtý Verstappen poháněný Hondou o 0,193 s pozadu. Více však o skutečné konkurenceschopnosti napoví druhá část a především zítřejší kvalifikace, v níž týmy svou formu odhalí naplno.
A lovely day to watch cars go round the @ausgrandprix circuit 👌#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/7l4mcQiQ50
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Velmi dobře je na tom Alfa Romeo, kterou dostal Räikkönen na šestou příčku za Bottase, za něj se zařadil Kvjat s Toro Rosso. Gasly se s Red Bullem stále sžívá, o čem svědčí až osmá příčka.
Hülkenberg měl trochu smůlu, když své první měřené kolo zajel kvůli problémům s elektroinstalací až po hodině. Nakonec ale skončil desátý, za Haasem Magnussena.
A less than ideal first practice session for Alexander Albon 😬#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/4PTHEf2MJb
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019Albert Park je náročný pro nováčky, což potvrdil Albon, který ztratil v zatáčce č. 1 kontrolu nad svým Toro Rosso a v té následující narazil do zdi. Do boxů ale dojel bez předního křídla po svých, trénink byl kvůli tomu na chvíli přerušen.
Nejhůře je na tom Williams, jehož piloti obsadili 19. a 20. místo se ztrátou 4 sekund na Mercedes.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.