Lewis Hamilton po předsezónních testech raději nechtěl moc komentovat vlastnosti pneumatik, které připravilo pro sezónu 2019. Bude práce s nimi slabinou Mercedesu v prvních závodech? Zmatené mu přijde i jejich letošní značení.
Pirelli letos upravilo směsi, tenčí je také tloušťka běhounu ve snaze zabránit tvorbě puchýřů a jejich přehřívání, zatímco konstrukce zůstávají stejné.
Mercedesu se je zpočátku testů v Barceloně nedařilo udržet při životě, po úpravách na voze se mu ale drolení podařilo zvládnout. Drolení by podle inženýrů mohlo představovat velký problém, podle výrobce pneumatik ale v průběhu sezóny se stoupajícími teplotami zmizí.
"Co ode mě chcete vědět, jestli jsou pneumatiky dobré? Fakt o nich nemám moc dobrého co říct, raději tedy nebudu nic říkat. Na začátku roku budou představovat výzvu. Bude to s nimi ještě náročnější než minulý rok," uvádí Hamilton.
Pirelli letos snížilo teplotu jejich zahřívání na zadní nápravě ze 100 °C na 80 °C, a tudíž i počáteční tlaky. Zcela nové jsou pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky (tzv. intermediálky) se zlepšenou výkonností za mokra a větší odolností proti aquaplaningu. Proto u těchto dvou druhů již nejsou potřeba dva druhy, jako tomu bylo loni (pro nižší a pro vyšší teploty).
Hladké pneumatiky mají nyní také širší provozní rámec: tvrdá C1 pneumatika 110 - 140 °C, C2 směs 110 - 135 °C, středně-tvrdá C3 směs 105 - 135 °C, C4 směs 90 - 120 °C a nejměkčí C5 směs 85 - 115 °C.
Jezdci Mercedes se nezamlouvá ani zjednodušení jejich značení z loňských hyper-měkkých (růžové), ultra-měkkých (fialové), super-měkkých (červené), měkkých (žluté), středně-tvrdých (bílé), tvrdých (modrá) a super tvrdých (oranžová) na letošní C1 - C5 (přičemž loňská měkká odpovídá letošní C3), ze kterých se vždy vyberou tři druhy, a ty budou označeny bílou, žlutou a červenou barvou (od nejtvrdší) pro identifikaci jejich tvrdosti - červenou barvou tedy v některých závodech může být označena C5, v jiných ale i C4 nebo třeba C3 směs.
"A máme všechny ty odlišné názvy pneumatik: C5, C4, C3, C2 a C1. Což je pro mě osobně trochu zavádějící než veškeré ty barvy, které jsme měli," poukazuje Hamilton. "Zvykneme si na to a stane se to normou."
Po zimě hladovější týmový kolega Valtteri Bottas si vedl na nových pneumatikách lépe, bude pro něj větší hrozbou? "Zdá se, že Valtteri si na dráze jízdu na těch pneumatikách užíval. Já získám o něco větší cit pro to, jaké jsou. Jezdil jsem s větším množstvím paliva, takže to není obecně nikdy dobrý pocit, když máte v autě více benzínu. Jsme ale všichni na stejné lodi a já se jim pokusím co nejlépe porozumět," slibuje Hamilton.
Šéf Pirelli Mario Isola si zpětné vazby pětinásobného mistra světa cení a jeho kritiku s ním probrat. "Tenčí běhoun je chrání před tvorbou puchýřů a přehříváním. V chladnější podmínkách, jako je ráno a pozdě odpoledne, se může objevovat drolení. Uprostřed dne to bylo lepší. Nevím, jestli svým názorem mířil na C1, C2 nebo C5, to jsou nové směsi, ale když vezmeme C3 a C4, které hodně používali, tak ty jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Potřebuji si s ním promluvit, abych ho lépe pochopil - více do detailů, poznat důvod, proč není spokojený."
View this post on InstagramVideo: Hamiltonův pes Roscoe zkoumá nové pneumatiky
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.