Lewis Hamilton po předsezónních testech raději nechtěl moc komentovat vlastnosti pneumatik, které připravilo pro sezónu 2019. Bude práce s nimi slabinou Mercedesu v prvních závodech? Zmatené mu přijde i jejich letošní značení.
Pirelli letos upravilo směsi, tenčí je také tloušťka běhounu ve snaze zabránit tvorbě puchýřů a jejich přehřívání, zatímco konstrukce zůstávají stejné.
Mercedesu se je zpočátku testů v Barceloně nedařilo udržet při životě, po úpravách na voze se mu ale drolení podařilo zvládnout. Drolení by podle inženýrů mohlo představovat velký problém, podle výrobce pneumatik ale v průběhu sezóny se stoupajícími teplotami zmizí.
"Co ode mě chcete vědět, jestli jsou pneumatiky dobré? Fakt o nich nemám moc dobrého co říct, raději tedy nebudu nic říkat. Na začátku roku budou představovat výzvu. Bude to s nimi ještě náročnější než minulý rok," uvádí Hamilton.
Pirelli letos snížilo teplotu jejich zahřívání na zadní nápravě ze 100 °C na 80 °C, a tudíž i počáteční tlaky. Zcela nové jsou pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky (tzv. intermediálky) se zlepšenou výkonností za mokra a větší odolností proti aquaplaningu. Proto u těchto dvou druhů již nejsou potřeba dva druhy, jako tomu bylo loni (pro nižší a pro vyšší teploty).
Hladké pneumatiky mají nyní také širší provozní rámec: tvrdá C1 pneumatika 110 - 140 °C, C2 směs 110 - 135 °C, středně-tvrdá C3 směs 105 - 135 °C, C4 směs 90 - 120 °C a nejměkčí C5 směs 85 - 115 °C.
Jezdci Mercedes se nezamlouvá ani zjednodušení jejich značení z loňských hyper-měkkých (růžové), ultra-měkkých (fialové), super-měkkých (červené), měkkých (žluté), středně-tvrdých (bílé), tvrdých (modrá) a super tvrdých (oranžová) na letošní C1 - C5 (přičemž loňská měkká odpovídá letošní C3), ze kterých se vždy vyberou tři druhy, a ty budou označeny bílou, žlutou a červenou barvou (od nejtvrdší) pro identifikaci jejich tvrdosti - červenou barvou tedy v některých závodech může být označena C5, v jiných ale i C4 nebo třeba C3 směs.
"A máme všechny ty odlišné názvy pneumatik: C5, C4, C3, C2 a C1. Což je pro mě osobně trochu zavádějící než veškeré ty barvy, které jsme měli," poukazuje Hamilton. "Zvykneme si na to a stane se to normou."
Po zimě hladovější týmový kolega Valtteri Bottas si vedl na nových pneumatikách lépe, bude pro něj větší hrozbou? "Zdá se, že Valtteri si na dráze jízdu na těch pneumatikách užíval. Já získám o něco větší cit pro to, jaké jsou. Jezdil jsem s větším množstvím paliva, takže to není obecně nikdy dobrý pocit, když máte v autě více benzínu. Jsme ale všichni na stejné lodi a já se jim pokusím co nejlépe porozumět," slibuje Hamilton.
Šéf Pirelli Mario Isola si zpětné vazby pětinásobného mistra světa cení a jeho kritiku s ním probrat. "Tenčí běhoun je chrání před tvorbou puchýřů a přehříváním. V chladnější podmínkách, jako je ráno a pozdě odpoledne, se může objevovat drolení. Uprostřed dne to bylo lepší. Nevím, jestli svým názorem mířil na C1, C2 nebo C5, to jsou nové směsi, ale když vezmeme C3 a C4, které hodně používali, tak ty jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Potřebuji si s ním promluvit, abych ho lépe pochopil - více do detailů, poznat důvod, proč není spokojený."
View this post on InstagramVideo: Hamiltonův pes Roscoe zkoumá nové pneumatiky
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.