Jak hodnotí své dnešní výkony na brazilském Interlagosu jednotliví piloti a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoPočasí bylo jako na houpačce a Ferrari je tento víkend rychlé. Jdu se svým inženýrem dostat auto do té nejlepší formy. Jsem moc rád, že jsem tady v Brazílii, mám na své přilbě Sennu. Nevěděl jsem, jestli kvalifikaci vyhraji. První rok, když jsem tady přijel, tak jsem bojoval s Felipem [Massou] a byl jsem tady tím nepřítelem. Uvidíme, jak to dopadne zítra. Ferrari jsou rychlá, ale více se jim drolily super-měkké pneumatiky než nám. Chtěli jsme být na měkkých, ale uvidíme, jestli na nich dosáhnu to nejlepší. Co se manévru Sirotkina týče - oba jsme měli zpomalit, všichni jsme byli ve zpomalovacím kole a zajížděli do boxů. Nevím, co si myslel. Bylo to podivné a zbytečné a ten manévr považuji za prokázání nedostatku respektu.
Valtteri Bottas, 3. místoNebyl jsem příliš daleko, ale tady jsou rozdíly vždycky velmi malé. Vím, že to bylo těžké, ale dnes to nemohl dát dohromady. Měl jsem k dobru přes dvě desetiny, ale pak jsem je v Q3 ztratil na rovince. Záleží na situaci, ale jakmile začalo pršet, tak to někdy musíte jít zkusit.
Toto Wolff, šéf týmuMoc mě těší, že po takové těžké bitvě jsme znovu nahoře. Dostanete ránu, vrátíte ji, zase ji dostanete, vrátíte... bylo to tak v každé části víkendu, proto mám takovou radost. Lewis je stále nadšený, motivovaný, mám radost, když to vidím.
FERRARISebastian Vettel, 2. místoByla to dobrá zábava. Dobrý začátek druhého pokusu v Q3. Ztratil jsem nějaký čas, ale byla to zábavná část. K incidentu v boxech, kdy jsem nevypnul motor, se raději nebudu vyjadřovat. Neměli nás povolávat k převážení - když jsou takto proměnlivé podmínky, tak to je podle mě nefér, když někoho zavolají. Chtěl jsem jen, aby si pospíšili.
Kimi Räikkönen, 4. místoVzhledem k tomu, jak náročný byl zatím tento víkend, je kvalifikace nejlepší. Není to ideální, ale odvedli jsme dobrou práci. Jsem spokojen a to je pozitivní. V Q2 byly podmínky náročné, hrozil déšť, ale rozhodli jsme se vyjet na měkkých pneumatikách, abychom na nich mohli startovat a vyšlo to. Myslíme si, že je to pro nás ta nejlepší možnost. Víme však, že se toho může stát hodně. V posledním pokusu jsem zajel hodně dobrou první část kola, ale potom jsem trošku ztratil na konci. Pokusil jsem se to napravit v poslední zatáčce, ale nezlepšil jsem svůj čas. Rozdíly jsou velmi malé, je to těsná bitva, takže to bude zajímavý závod.
RED BULLMax Verstappen, 5. místoMyslím, že dneska v autě něco zůstalo, vyvážení nebylo ideální. Byli bychom asi o něco blíže Kimimu. Vzhledem k nastavení, které jsme zvolili, to bude zítra lepší. Auto je nedotáčivé, což bude lepší pro závod.
Daniel Ricciardo, 6. místoRychlost při nízkém množství paliva nebyla špatná, zítra to bude celkem slušné. Po penalizaci odstartuji z 11. místa, jsem v pohodě. Budu mít před sebou nějakou práci, ale tady se dá předjíždět a jak jsem řekl, máme slušné auto.
Christian Horner, šéf týmuByla to zajímavá kvalifikace, kde pořád hrozil déšť. V Q1 byl Max nejrychlejší a zvolili jsme super-měkké pneumatiky, aby byl v mokru v Q2 na správných pneu, ale nakonec bylo sucho. Oba jezdce dělily v Q3 jen tisíciny sekundy a jsou pátý a šestý, což jsme tu čekali. Ve druhém sektoru jsme hodně rychlí, ale první a třetí podtrhuje naše nedostatky. I tak však věříme, že máme dobrou závodní rychlost a i přes Danielovu penalizaci doufáme, že zítra oba dojedou dobře a předvedou silné výkony.
SAUBERMarcus Ericsson, 7. místoSkvělý výsledek a den pro tým. Oba vozy v první desítce a v čele středu pole, báječný výkon. Jsem moc rád za celý tým i za sebe, moje nejlepší kvalifikace v F1. Zvládl jsem se stále zlepšovat a i v náročných podmínkách, neudělal jsem žádnou chybu, auto bylo dobré a je úžasné získat takových týmový výsledek. Charles je hned za mnou a máme tak dobré startovní pozice, moc se těším a cílem je co nejvíc bodů.
Charles Leclerc, 8. místoÚžasný den pro celý tým. Nejlepší ze zbytku pole, silný výkon a neuvěřitelný výsledek, měli bychom být všichni pyšní. Byl jsem moc spokojen se svým kolem na konci Q2, i když o něco méně s tím v Q3. Marcus odvedl úžasnou práci, takže gratuluji.
HAASRomain Grosjean, 9. místoChtěli jsme být nejlepší ze zbytku pole, ale podmínky jsme nevyužili tak, jak bychom si přáli. Auto v Q2 se chovalo fantasticky, věděl jsem, že mám jen jedno kolo a bylo to úžasné. Opravdu dobré a cítil jsem se v Q3 fajn, ale potom jsem měl trošku problém s nedotáčivostí. Musíme se na to podívat, protože jsem nedokázal zajet stejné časy. V těchto podmínkách je lehké udělat jen minimum jinak a vyvážení je jiné. Myslím, že zítra by to mělo být dobré, ať už bude pršet nebo ne, s tím nic nenaděláme, takže uvidíme.
Kevin Magnussen, 11. místoJsem zklamaný, byla to asi smůla. Byli jsme na trati, když pršelo nejvíc. Snažíte se o maximum a být ve správný čas na správném místě, ale pokud to počasí vypadá takto, nikdy nevíte a těžko se to odhaduje. A jak je vidět, nepovedlo se nám to. Podle předpovědi by pršet zítra nemělo, zatím to sedí. Je to smůla, protože jinak jsme měli moc dobré auto. Já a Romain jsme měli být nejlepší ze zbytku, takže to naštve, ale zaměřme se na pozitiva a snad využijeme výběr sady pneumatik pro start.
Günther Steiner, šéf týmuNebylo to perfektní, ale i tak dobré. Jen nám nevycházelo načasování. to se stává, když si počasí dělá, co chce. Auto bylo dobré a piloti odvedli dobrou práci. Po posunu díky Ricciardově penalizaci jsme devátí a desátí, což není špatné. Jsme si jistý, že budeme moci bojovat o body.
TORO ROSSOPierre Gasly, 10. místoCítil jsem se hodně dobře a je skvělé dostat se dnes do Q3. S výkonem jsem spokojen a deváté místo je dobrá startovní pozice (posune se díky penalizaci Ricciarda pozn.red.). Bylo to celkem stresující a vzrušující zároveň, déšť se zhoršoval, ale zvládli jsme to a dostali se do první desítky. Je to náročné, protože v podobných podmínkách nikdy nevíte, co máte čekat, kde bude přilnavost při nájezdu do zatáčky a jak moc bude mokro, ale myslím, že jsme to nakonec zvládli opravdu velmi dobře. Ale i tak to nebude lehký závod, protože naši nejbližší soupeři kolem jsou velmi rychlí a musíme ještě vybojovat pár bitev. Já do toho rozhodně dám vše, abych zítra získal body.
Brendon Hartley, 17. místoZtratil jsem pár desetin v Q2, hodně jsem probrzdil do zatáčky číslo 8. Ve středu pole to je velmi vyrovnané. Mysleli jsme si, že budeme mít šanci. Podmínky ale byli těžké, museli jste věřit, že budete mít přilnavost, ve výjezdovém kole udržovat nízké teploty pneumatik.
Jonathan Eddolls, šéfinženýrCílem bylo zapracovat na závodní rychlosti, protože kvalifikační byla včera dobrá. V tréninku jsme tedy měnili nastavení a to náš výkon zítra zlepší. Prioritou bylo ujistit se, že po změnách máme dobrou kvalifikační rychlost a byli jsme si jistí, že můžeme vozy dostat do Q3. Viděli jsme hrozbu deště a proto to bylo náročné a Brendon bohužel udělal chybu a nedostal se dál jen velmi těsně. Bez toho by byl v pohodě v Q2. Podmínky se nezlepšili a tak to bylo těžké, cílem bylo vyjet na super-měkkých ve správnou chvíli, což jsme zvládli. Nyní se musíme podívat, co se pokazilo, protože v Q3 už jsme neměli takovou rychlost, jakou bychom měli. Zbyla nám jen jedna sada nových pneumatik, což pro nás znamenalo nevýhodu, protože ostatní měli dvě. I tak nám chyběla rychlost a nemohli jsme se zlepšit. Rychlost tam nebyla už v Q1 a Q2, takže jsme zariskovali a cílovou čarou projeli jako poslední. To vyšlo a vypadá to, že Pierre se snažil z auta dostat víc, než čeho bylo schopné a neposkládali jsme dohromady dobré kolo. Ale postup je pozitivní a změny by nám měli pomoci k dobrému zítřejšímu výsledku.
Racing point FORCE INDIASergio Pérez, 12. místoBylo to náročné a je to zklamání, zmeškat tak těsně Q3. Celkově je to těžký víkend, ztratili jsme cenný čas na trati, a tady je každá desetina důležitá a může udělat velký rozdíl. Popravdě nejsme tak konkurenceschopní, jak jsme čekali, ale myslím, že z toho stále může být dobrý závod. V Q1 jsme se trápili a museli využít další sadu pneumatik, abychom se dostali dál, takže jsme měli použité, když se podmínky zlepšovaly a na konci Q2 už jsme náš čas nepřekonali. Ale myslím, že naše reální rychlost je lepší, než jsme dnes ukázali a pokud budeme mít dobrý start, můžeme bojovat o body. Roli tu může hrát i počasí a my se pokusíme posunout vpřed.
Esteban Ocon, 13. místo (+ penalizace 5 míst kvůli výměně převodovky)Nebyla to skvělá kvalifikaci. Z mnoha důvodů nám to moc nevyšlo. Po třetím tréninku jsme provedli změnu nastavení, ale to nepřineslo potřebné zlepšení. Auto nebylo ideální i přestože jsem předtím věřil, že máme na postup do první desítky. Navíc je tu moje penalizace, což znamená, že budu startovat téměř z chvostu. Závod bude o to náročnější. Snad mi trošku pomůže déšť a posunu se a budu moci bojovat o body.
Otmar Szafnauer, šéf týmuTrošku tu ztrácíme a chyběl nám čas strávený v garáži během tréninků se Sergiem a s Estebanem naháníme nastavení. Proto byla první desítka dnes mimo náš dosah, zvlášť, když je to okruh tak krátký a rozdíly jsou jen v desetinách sekundy. Uvidíme, jak to půjde v závodě. Myslím, že můžeme být konkurenceschopnější než dnes a je tu potenciál získat body.
RENAULTNico Hülkenberg, 14. místoChyběly dvě nebo tři desetiny. Bylo to náročné, především kvůli hrozbě deště a asi jsme pokazili strategii a načasování, ale s odstupem se tohle říká lehce. Bylo náročné poznat, kde je přilnavost a kde můžete zatlačit. Dostali jsme z auta maxmium, ale chyběla nám rychlost, což je důvod, proč výsledek vypadá takto. Díky této startovní pozici to zítra bude těžké, ale budeme realističtí a zabojujeme o dobrý výsledek.
Carlos Sainz jr., 16. místoJe to zklamání. Věděli jsme, že to bude těsné, ale nevyšlo nám to. Rychlost na jedno kolo nám tu chybí, ale závodní vypadá slibněji. Zítra je nový den a budeme mít nějaké možnosti co se strategie týče a dáme do toho vše, jako vždy.
Alan Permane, sportovní ředitelBylo to náročné na obou stranách garáže, ale hlavní bylo, že nám chyběla rychlost na jedno kolo. Oba jezdci cítí, že mohli získat jednu či dvě další pozice. Carlos se dostal do provozu a Nico to měl těžké kvůli špatnému načasování. Ale auto není rychlé tak, jak bychom si přáli. Nicméně jsme pozitivní. V pátek vypadala závodní rychlost dobře a s autem jsme spokojeni. Zlepšili jsme vyvážení a piloti jsou spokojeni. Vypadá to, že by mělo být sucho, ale jak víme, v Brazílii se může stát cokoliv.
WILLIAMSSergej Sirotkin, 15. místoDobrá kvalifikace za náročných podmínek, což je pro nás vždy dobré. Když je zataženo a vlhko, máme lepší výkonnost. Auto bylo dobré, měl jsem o kolo méně než všichni ostatní v Q1 a dostal se dál, což je pozitivní. Vyjeli jsme do Q2 a mysleli, že bude pršet a když jsem se dostal z boxů, kvůli podmínkám jsem na to musel tlačit, abych zahřál pneumatiky. Potom jsem musel zpomalit, abych se vyhl Lewisovi, takže jsem musel na trávu a pokazil si tak kolo. Celkově však dobrá kvalifikace a jsem spokojen.
Lance Stroll, 18. místoProstě to byla špatná kvalifikace. Trošku od všeho - déšť, špatné kolo. Je to frustrující, protože jsme měli na víc. Musím se na to podívat a poučit se z chyb. Snad to zítra napravím a bud mít dobrý start a posunu se vpřed.
Paddy Lowe, technický ředitelBylo to zajímavé, ukázal se, jako zde velmi často, déšť, ale faktem je, vůbec neovlivnil naši rychlost během daných kol. Nezačali jsme s ani jedním autem příliš dobře, ale potom na druhé sadě pneumatik Sergej zajel velmi dobrý čas a dostal se dál. Lance bohužel nebyl tak rychlý. Zlepšil se, ale na lepší pozici to nestačilo. Sergej to kolo vzdal, protože jeho místo už bylo jisté. V Q2 jsme měli zčásti použité pneumatiky a nezajeli dobré kolo, takže je patnáctý, což je pro start dobré, ještě se to zlepší kvůli penalizaci Ocona. Uděláme maximum, abychom získali body.
MCLARENFernando Alonso, 18. místoPodmínky byly OK, stejné pro všechny. Celý víkend jsme pomalí, teď už s tím nic nenaděláme. Budeme se snažit zítra zlepšit a pomoci týmu. Potřebujeme vytěžit co nejvíce z dat a třeba i z případného deště. Chtěl bych, aby 8krát začalo pršet a přestalo. Byl by to naprostý chaos, kdy bychom mohli riskovat ve strategii - to jediné by nám asi mohlo pomoci.
Stoffel Vandoorne, 20. místoNení to pro nás nejlepší víkend. V tréninku jsme viděli, že nemáme rychlost a v kvalifikaci se to bohužel potvrdilo. Z deštivých podmínek jsme nezvládli nic vytěžit, protože pro nás vždy prší ve špatnou chvíli. Uvidíme zítra. Nemáme co ztratit a snad nám počasí dá něco, abychom mohli zariskovat, protože si myslím, že to je jediná příležitost. Celý víkend tu nejsme konkurenceschopní. V Mexiku nám pomohlo opotřebení pneumatik, ale zde to nevypadá na problém a snad nám v tom pomůže počasí.
Gil de Ferran, sportovní ředitelPochopitelně jsme zklamaní. I když jezdci hlásili slušné vyvážení, trápíme se s rychlostí a museli jsme bojovat i s deštěm a předpovědí. Podobně to vypadá i pro závod. I přes to se snažíme a cílem je mít dobrý závod, rychlé zastávky v boxech a optimální strategii. Snad využijeme i naši závodní rychlost, která bývá lepší po většinu roku.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.