"Očekávaná, přesto bolestivá." Vettel přiznává, že prohra v boji o titul je depresivní

Sebastian Vettel v Mexiku
Sebastian Vettel v Mexiku, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 29. října 2018 06:45
Sdílej:

Sebastian Vettel včera definitivně přišel o naději na zisk titulu mistra světa v této sezóně. Ten si předčasně zajistil Lewis Hamilton, jenž ve Velké ceně Mexika dojel čtvrtý. Jak se s touto porážkou pilot Ferrari vyrovnává?

Včera potřeboval, aby jeho soupeř s Mercedesem dojel přinejlepším osmý. To se však nestalo a Lewis se stal popáté v kariéře šampionem Formule 1: "Příšerný okamžik. Věnujete tomu tolik práce, a i když jste to čekali - dával jsem pozor v matematice, takže jsem si to mohl spočítat, tak na to myslíte tak dlouho, jak to jen jde," říká Vettel.

"Třikrát v životě jsem zažil takový druh zklamání, kdy si jednoho dne uvědomíte, že už mistrovství světa nemůžete vyhrát. A nejde o ty nejšťastnější dny. Nepřemýšlíte o jednom okamžiku, ale o celém roku a práci, kterou to vyžadovalo, úsilí od konce minulého ročníku doposud. Měli jsme své šance, většinu z nich jsme využili. Některé možná ne. Nakonec jsme nebyli dost dobří," pokračuje zklamaný pilot Ferrari.

Svému soupeři po závodě sportovně popřál: "Jezdil po celý rok skvěle. Byl tím lepším z nás dvou. Řekl jsem mu, že si to zaslouží, a ať si to užije. Číslo pět, to je podle mě něco neuvěřitelného. Takže jsem mu hlavně pogratuloval a požádal ho, ať na to tlačí i pro příští rok. A řekl jsem mu, že udělám maximum, abych s ním opět bojoval."

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on Oct 28, 2018 at 3:05pm PDT

Video: Vettel gratuluje svému největšímu soupeřovi

Do Velké ceny Mexika startoval Vettel až ze čtvrtého místa a postupně se propracoval až ze Verstappena na stříbrný stupínek: "Na začátku jsem nedokázal jezdit tou rychlostí. Prvních několik kol jsem byl samozřejmě mezi ostatními vozy, takže to bylo těžké.

Pak jsem chvíli vyčkával. Chtěl jsem vydržet na trati o něco déle, což fungovalo. Dalo nám to výhodu v druhém stintu. Trochu mě překvapilo, když ostatní zajeli do boxů, jak moc se propadali. Pro mě to nebyl takový problém možná kvůli tomu, že jsem to více šetřil na začátku.

Ke konci prvního stintu jsme pak měli velmi dobrou rychlost. Byli jsme dokonce o něco rychlejší než Max. Ve druhém stintu jsme měli samozřejmě odlišný cíl a musel jsem se dostat před dva vozy, což se mi povedlo. Poté už to k Maxovi bylo velmi daleko a neměli jsme co ztratit," popisuje Vettel svůj včerejší závod.

Humility in victory, grace in defeat. These are the attributes of great champions. 👏👏👏#MexicoGP 🇲🇽 #HiFive pic.twitter.com/kLoNVuEiFL

— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 28, 2018
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.