Rozdíly byly velmi těsné, nakonec se však z pole position radoval Lewis Hamilton. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoTohle bylo hodně důležité. Bylo to hodně těsné... Věděl jsem, že to bude na hraně a blízko, byl jsem si vědom toho, že musím druhé kolo zajet lepší a to se mi povedlo, takže jsem spokojen. Věděli jsme, že to bude těsné a že do toho musíme dát vše. V Q3 jsme se museli ujistit, že vyjedeme na trať ve správný čas a ne do provozu a první kolo bylo dobré, ale bylo to tak těsné a věděl jsem, že se ostatní zlepší, takže nebyl prostor pro chyby. Někdy se mi to zlepšení ve druhém kole Q2 nepovedlo, ale dnes jsem byl přísný a řekl si, že to musím udělat. A povedlo se. Tým odvedl dobrou práci.
HAMILTON: "That was close! The first [Q3] lap was decent... the second was just that little bit better... I'm really happy with that" #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/diEJ8WhqSv
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018Valtteri Bottas, 4. místo (díky penalizaci třetí)Byla to celkem jasá kvalifikace až do druhého kole v Q3. Všichni se zlepšili mnohem víc, ale já nenašel víc přilnavosti. Pro kvalifikační kolo chcete teplotu a tlak pneumatik v jejich optimálním okně. A první část Q3 vypadalo, že je lepší, takže se musíme podívat na data a uvidíme, jestli jsme v Q3 měli pneumatiky v optimální okně. Třetí startovní místo není špatné a můj první cíl bude dostat se před Kimiho, protože pro tým chceme maximum bodů. Lewis a já budeme na super měkkých a Kimi ina utra, takže to asi bude na startu zajímavé. Myslím, že každý tým má řadu otazníků, protože jsme nezajeli pořádnou tréninkovou simulaci závodu, takže máme jen omezení informace ohledně pneumatik. Těším se.
Toto Wolff, sportovní ředitelMezi první trojicí to je tak těsné! Mám dnes radost, ale v myšlenkách se zabývám spíše zítřkem. Trochu nám schází rychlost na rovinkách, takže to bude velmi těžké se ubránit Ferrari, to je mou jedinou starostí. Nemůžete je tady odepsat. Po celou sezónu to bylo vždy velmi těsné, a tak to bude pokračovat až do konce sezóny.
FERRARISebastian Vettel, 2. místo (po penalizaci pátý)Je smůla, když jste od pole positon o tak málo, chybělo jen šest desetin. Se svým kolem jsem byl spokojen. Po těch týdnech, které jsme měli, jsem rád, že jsme zdá se zpět. Ale nečekali jsme to, bylo to překvapivě těsné. To jsem opravdu nečekal. Chvílemi to bylo náročné kvůli větru, ale bylo to stejné pro všechny. Naše rychlost byla pozitivním překvapením a snad budeme tak silní i zítra, potom se může stát cokoliv.
VETTEL: "It was pretty close, it's always a shame when you miss out by that little bit of time, just six hundredths" #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/s5wVtRCMX3
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018Kimi Räikkönen, 3. místo (díky penalizaci se posouvá na druhé)Je to celkem pozitivní den, bylo to hodně těsné. Cítím jsem, že se auto chová dobře. Pokusíme se zítra o maximum, je to dlouhý závod. Pokusíme se o dobrý start a uvidíme. V posledních pár závodech jsme se trošku trápili a tento víkend byl normální, víceméně jsme tam, kde bychom měli být. A jsme spokojeni. Určitě jsme chtělí více, ale ukázalo se, že alespoň nejsme daleko.
Doufali jsme, že pár věcí vyjde lépe, ale kvůli omezeným tréninkům za sucha to nebylo tak lehké. V kvalifikaci byl pocit z různých pneumatik poněkud nahodilý, takže bylo těžší vědět, kdy na to můžete zatlačit. Také vítr byl náročnější. Ale celkově to bylo dobré. Nevím, zda moje volba pneumatik bude v závodě výhodou nebo ne, uvidíme. Pokusíme se o slušný start a uvidíme. Měli bychom mít dobrou šanci.
RAIKKONEN: "It's been a pretty positive day, we got pretty close. I feel good with the car. We will try tomorrow. It's a long race. We'll try to make a good start and go from there" #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/YRKzImYvrn
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018 RED BULLDaniel Ricciardo, 5. místo (díky penalizaci se posouvá na čtvrté)Jo, už to nějakou dobu trvalo, co jsme nebyli v 2. řadě, takže částečně děkuji Sebovi a komisařům, ale stále se ještě něco bude dít, takže jsme moc rád, že jsem tam dostal svůj nos. V závodní specifikaci budeme blíže a možná bychom trochu mohli narušit tempo. Zítra bude o něco tepleji, což by mohlo pomoci pneumatikám. Ale kdy bude chladno, tak mezi nimi nebude moc velký rozdíl. Pokusíme se něco udělat. Pokusím se zítra vyslat nějaké střely, tak uvidíme, jak nám to půjde. Trať tady mám rád.
Max Verstappen, 13. místoNajel jsem na vnější obrubník a cítil jsem, že se něco stalo se zavěšením či s poloosou. Bylo to divné, protože přes něj tam jezdím už dva roky, musíme tomu porozumět. Všichni jezdí přes oranžové obrubníky a jen naše auto se poškodilo. Podíváme se na to, co s tím můžeme dělat, jinak půjdeme do penalizace. Naše tempo v závodě je vždy konkurenceschopné. Doufám, že za sebou rychle necháme střed pole a dotáhneme se na čelo.
Christian Horner, šéf týmuJe skvělé vidět Daniela se kvalifikovat ve druhé řadě, i když mu k tomu trošku pomohli komisaři. Vím, že do toho dá vše, aby dojel na pódiu. Jsme samozřejmě velmi zklamaní, že tam někde v čele s ním není Max, ale tyhle obrubníky jsou brutální a vypadá to, že si vzali daň na jeho zadním zavěšení. Jak jsme viděli loni, Max si užívá probojování se polem a chce dát fanouškům něco, kvůli čemu mohou křičet, takže doufejme, že něco podobného opět v závodě uvidíme.
FORCE INDIAEsteban Ocon, 6. místoTo poslední kolo, to byl rozhodně dobrý pocit! Když jsem projel cílovou čáru, tak jsem cítil, že jsem toho na trati moc nenechal, ale startovat z 6. pozice, to je vážně skvělé! Od Singapuru, kdy jsme dostali toto vylepšení, cítíme, že auto funguje tak, jak by mělo. Mám velkou motivaci a hodně na to tlačím.
Sergio Pérez, 10. místoJe to zklamání, protože jsme měli potenciál na víc. První pokus v Q1 byl dobrý, potom jsme zjistiti, že mám poškozenou pravou starnu mého auta, podlahu a pokusili jsme se to opravit, ale nebyl čas na to to zvládnout kompletně. Od té chvíle auto bylo jiné a pokazilo to vyvážení. V Q2 a Q3 jsem se trošku trápil. Auto mělo potenciál, což Esteban ukázal. Je to škoda. Cílem je získat zpět pár pozic a máme na to auto, takže uvidíme, jaké přiležitosti se nám naskytnou.
Otmar Szafnauer, šéf týmuVýkon v kvalifikaci potvrdil, že jsme opět čtvrtý nejrychlejší tým. Esteban zajel čisté a pěkné kolo a vyjel si šesté místo. Checo měl poškozený vůz, což ovlivnilo vyvážení a celkový kvalifikační výsledek, protože jinak by byl s Estebanem v Q3. Nicméně, oba vozy v první desítce, takže je to stále dobrý den a dobře jsme vykročili k tomu získat dost bodů.
RENAULTNico Hülkenberg, 7. místoŽe bych ze sedmého místa byl nadšený, tak to není to správné slovo. Na trati bylo větrno, vyvážení se neustále měnilo, ale řekl bych, že jsme z auta dostali maximum. Naše rychlost v závodě je obvykle lepší, opět máme na umístění v nejlepší desítce. I přes spoustu rychlých aut kolem nás by to mělo být možné. V Suzuce to bylo těžké, tady bychom na tom měli být lépe.
Carlos Sainz, 11. místoDnes to bylo povzbudivé a je dobrou zprávou, že jsme zase konkurenceschopní. Bohužel jsem byl dvě tisíciny od Q3. Omylem jsem zmáčkl jedno tlačítko na volantu a tím ztratil dvě desetiny v posledním sektoru. Je to frustrující, protože to znamená, že první desítka byla vlastně na dosah. Body se však rozdávají zítra, takže jsem pozitivní. Většinou tu bývá skvělý závod a můžete tu auta následovat a předjíždět, takže je tu poteciál pro velmi zajímavý den.
Alan Permane, sportovní ředitelJe dobré být zpět v první desítce a jejím středu. Jsme před našimi hlavními soupeři, takže máme po závod dobrou výchozí pozici. Carlosovi Q3 unikla jen o dvě tisíciny, ale kdyby to zvládl, odsunul by na jedenácté místo Nica, což dokazuje, jak to tu bylo těsné. Měli jsme jen omezené tréninky a těžko tak předvídat co se chování pneumatik týče, jsme však klidní. Nico na sedmém a Carlos první, kdo si může volit směs, měli bychom mít pokryty všechny varianty.
HAASRomain Grosjean, 8. místoJsem moc rád, že jsem byl opět v první desítce. Je škoda, že to Kevin nezvládl také. Možná tento víkend nejsme nejlepší ze zbytku, ne s těmi podmínkami, které dnes byly. Snad budeme mít v závodě víc rychlosti. Těším se. Jedno auto si může zvolit, na kterých pneumatikách bude startovat, já budu mít ultra-měkké. Mělo by být asi o patnáct stupňů více co se teploty trati týče, bude to odlišné. Jsme na tom dobře a myslím, že máme dobré auto. Je vzrušující vědět, že jsme kousek od šesté Force Indie a sedmého Renaultu. Ten boj ve středu pole je úžasný.
Kevin Magnussen, 12. místoHodně jsem se trápil ve třetím sektoru, v těch pomalých zatáčkách. Zadní část auta byla příliš nestabilní. Mé kolo bylo dobré, dvanácté místo není uspokojivé, ale s dobrou strategií se s tím dá něco dělat a snad se dostaneme na body. Střed pole je hodně těsný, chybí mi do čela souboje asi dvě desetiny. Dnes se to nepovedlo, ale kdo ví, jak to bude zítra. Máme více strategických možností než ti v první desítce a možná to bude výhoda. Uvidíme.
Günther Steiner, šéf týmuRáno jsme poprvé pořádně testovali. Zjistili jsme toho hodně a potom jsme se kvalifikovali osmí a dvanáctí. Naše nejlepší americká kvalifikace, takže se alespoň zlepšujeme. Myslím, že jsme v dobré pozici získat body. Romain si bohužel stěžoval na přetáčivost v poslední zatáčce, takže nakonec byl osmý a ne šestý. Takové je ale závodění. Uvidíme zítra.
SAUBERCharles Leclerc, 9. místoJsem spokojen. První desítka je vždy skvělá a jsem přesvědčen, že jsme dnes získali maximum, zvlášť v Q2 a Q3. Plánovali jsme jen jen jedno rychlé kole v Q3 a těžit ze zlepšování podmínek na trati, ale začalo pršet. I tak to byla dobrá kvalifikace a těším se na závod.
Marcus Ericsson, 19. místoVýsledek je zklamáním, protože jsem byl se svým kolem spokojen. Auto se chovalo dobře a budu analyzovat, co se stalo a jak se můžeme zlepšit. Celkově to byl dobrý víkend i přes omezený čas na trati v trénincích kvůli počasí. To věci ale okoření a všechny týmy mají řadu neznýmých co se připravenosti týče. Těším se a cítím se optimisticky, tak uvidíme.
TORO ROSSOPierre Gasly, 13. místoQ1 byla pozitivní a užil jsem si to a bylo dobré dojet sedmý. Jelikož odstartujeme z chvostu, nemělo smysl vyjet v Q2. Ale nová specifikace motoru je skvělý pokrok a auto je dobré. Celý víkend se cítím dobře a auto se chová skvěle v mokru i na suchu. Věděli jsme, že závod nebude lehký, musíme předjet hodně aut a pár dobrý soubojů, které musíme překonat, ale rychlost máme. Dám do toho vše a snad získáme co nejlepší výsledek.
Brendon Hartley, 14. místoNezáleželo, kde se kvalifikujeme, protože startujeme zezadu. Po tréninku jsem nastavil vůz co nejvíc pro závod a Q2 využil jako čas pro zkoušení startů. Máme rozhodně rychlost na to bojovat. Snad budeme těžit z jakýchkoliv příležitostí, které se naskytnou, musíme být jen připraveni.
Jody Egginton, zástupce technického ředitelePrvní šance dnes vyjet za sucha. Bylo důležité ten čas plně využít, neboť v pátek se to kvůli dešti nezvládlo. Tým na tom tvrdě pracoval. Kvalifikaci jsme vzali jednoduše, kvůli pnealizacím stejně odstartujeme z chvostu. Nicméně jsme to opět využili jako možnost se poučit. Pierre byl konkurenceschopný a dojel v Q1 sedmý. Naznačuje to, že mohl být v první desítce. Brendon měl horší kvalifikaci a byl patnáctý, i tak se dostal do Q2. Dál už jsme nevyjeli, protože budeme nasazovat novou pohonnou jednotku a tak si musíme vybrat tu penalizaci. Jsme však optimističtí a věříme, že se s oběma vozy posuneme vpřed.
MCLARENFernando Alonso, 16. místoZ pohledu pneumatik po deštivém pátku moc nevíme, jak na tom jsme s degradací, v závodě to bude pro všechny trochu neznámou, což by mohlo otevřít dveře různým možnostem a k získání nějakých míst. Trať bude teplejší, proto se bude lišit také výkonnost různých aut. My jsme ale nebyli moc konkurenceschopní v žádném tréninku, takže se toho pro nás asi moc nezmění. Viděl jsem, že někteří měli problémy na obrubnících, proto se jim budeme muset zítra vyvarovat.
Stoffel Vandoorne, 20. místoObecně se trápíme na ultra-měkkých pneumatikách, v třetím tréninku jsme se necítili moc dobře. Zítra ale na nich nemusíme závodit. Doufáme, že se nám naskytne více příležitostí. V závodech jsme na tom obvykle lépe, tak uvidíme, jestli získáme pár míst.
Gil de Ferran, sportovní ředitelTak blízko a zárověň tak daleko. I když jsme se nedostali z Q1, chybělo nám jen pár desetin na to být v první desítce. Zítra by mělo být větší telpo, což bude znamenat jiné výzvy co se opotřebení pneumatik týče. Plně se soustředíme na to, abychom udělali maximum ke zlepšení naši pozice pro závod. Vzhledem k minulosti a relativnímu zlepšení co se závodní rychlosti týče doufám, že se z tohoto těžkého dne dostaneme.
WILLIAMSSergej Sirotkin, 17. místoS tím, co máme, bychom měli být spokojeni, zejména s ohledem na to, kolik jsme toho dnes odjeli. Myslím, že jsme náš výkon vyladili docela dobře, vím, že nejsme v Q2 a musíme cílit na vyšší výkonnost, ale vymáčkli jsme vše možné z toho, co máme k dispozici. Myslím, že bychom k sobě měli být féroví a brát to tak, jak to jde.
Lance Stroll, 18. místoAbych byl upřímný, bylo to jako obvykle a něco, co jsme čekali. V posledním sektoru mého kola jsem prostě trochu ztratil. Možná bych mohl dostat Alonsa, ale rozhodně jsem se nemohl procpat do Q2, jelikož těch pár desetin je moc těžké dohnat. Bylo to velmi těsné. Zítřejším plánem je slušný start a během prvního kola se chopit jakékoli příležitosti. Myslím, že pár míst získáme díky penalizacím, které obdrží jiné vozy a to by tak mohlo pomoci. Uvidíme, co budeme moci udělat a doufáme, že zítra budeme mít dobrý závod.
Paddy Lowe, technický ředitelKvalifikovat se na sedmnáctém a osmnáctém místě není to, kde bychom chtěli být, ale myslím, že oba jezdci dostali v těsném poli z vozu to nejlepší, co mohli. Po většinu dne se vše točilo kolem toho, dostat z pneumatiky během celého kola to nejlepší a měli jsme omezené možnosti tréninku, což se podařilo v tom třetím. Veškerá naše pozornost bude zaměřena na zítřejší závod a uvidíme, jestli můžeme udělat pokrok z místa, kde se nacházíme.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.