Déšť v Austinu sice ustal, avšak během prvního tréninku byla trať stále velmi mokrá. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, který zde může získat svůj pátý titul.
A máme tu další závodní víkend, na jehož konci se možná bude slavit zisk titulu mistra světa.
Lewis Hamilton po vítězství v Japonsku může v USA oslavit svůj pátý titul. Chybí mu osm bodů.Za jakých podmínek může být šampionát rozhodnut?
Pokud Hamilton zvítězí, Vettel musí dojet druhý, aby boj o titul posunul i do Mexika Pokud dojede Hamilton druhý, Vettel musí dojet čtvrtý Pokud dojede Hamilton třetí, Vettel musí dojet šestý Pokud dojede Hamilton čtvrtý, Vettel musí dojet sedmý Pokdu dojede Hamilton pátý, Vettel musí dojet osmý Pokud dojede Hamilton šestý, Vettel musí dojet devátý Pokud dojede Hamilton na sedmém či horším místě, posouvá se boj o titul do Mexika.Ještě předtím nás však ještě čeká akce na trati. Auta se již řadí na okruhu COTA k prvnímu tréninku. Zatím v Austinu prší. Teplota vzduchu je 16 °C, trať má 17,4 °C. Déšť však pomalu ustává.
Místo Brendona Hartleyho v Toro Rosso si v tréninku zajezdí Sean Gelael. U McLarenu místo Stoffela Vandoorna uvidíme Landa Norrise. A trénink začíná. Nicméně nikdo se na trať příliš nežene.
Prvním odvážným je Marcus Ericsson v Sauberu. Po pár minutách vyřáží také Lando Norris a Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Sean Gelael, Sergej Sirotkin a Lance Stroll. Jedná se o instalační kola a všichni na pneumatikách do mokra.
Po deseti minutách mají za sebou instalační kola také Hamilton, Vettel, Räikkönen, Sainz, Bottas, Ocon a Gasly. Ačkoliv už neprší, všude je ještě spousta vody. Po patnácti minutách chybí zatím na trati pouze Alonso, Leclerc, Ricciardo, Verstappen a Pérez.
U Williamsu již řeší, zda nepřezout na přechodné pneumatiky. Stroll však nesouhlasí, zatím prý ještě ne, ale prý trať oschne velmi rychle. U Renaultu jsou odvážnější a Hülkenberg již vyjel právě na přechodných pneumatikách, po jednom kola však míří zpět k mechanikům.
U Ferrari jsou zklamaní - počasí na testování aerodynamiky opravdu není ideální. Italský tým v USA zkouší novou podlahu. Avšak zatím jen u Kimiho Räikkönena.
U Toro Rosso zkoušejí nové přední křídlo. Gasly však mění motor a čeká jej tak penalizace a start z chvostu pole.
Další na přechodných pneumatikách jsou oba Red Bully a také Pérez. Po 25 minutách tedy jediným, kdo ještě nevyjel na trať, je Leclerc. Zatím se nikdo ani nepokusil o rychlé, měřené kolo.
FP2 starts in 30 mins......here's what happened in FP1 ⬇ #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/xuDQLjVWOW
— Formula 1 (@F1) October 19, 2018Po téměř půl hodině tu však máme první měřená kola. Ricciardo zajel čas 1:55,266 min, jeho týmový kolega Verstappen jej však o 1,622 s překonal s časem 1:53,644 min. To si však Australan nenechal líbit a v dalším kole se opět dostává do čela a to o 2,123 s. A to na přechodných pneumatikách. Na trať vyráží i Leclerc.
Další měřené kolo zajíždí Bottas - na Ricciarda ztrácí 0,142 s. V dalším kole se však zlepšuje s časem 1:48,806 min. Na trať vyráží i obě Ferrari a řadí se na čtvrté a páté místo se ztrátou okolo 4,5 s. Na trati je však nyní rušno a časy se velmi mění. Vettel si v dalších kolech dělá výlet mimo trať v zatáčce číslo 1. A mimo asfalt se podíval i Leclerc.
Trénink je přerušen. A to právě kvůli štěrku, který na trať dostal Leclerc po svém výletu. Traťoví komisaři nyní štěrk uklízejí.
Jak vypadá pořadí po polovině tréninku? Bottas, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Ericsson, Raikkonen, Alonso, Leclerc, Norris, Vettel, Sirotkin, Ocon, Perez, Stroll.
Po deseti minutách opět mohou jezdci na trať. A opět je zde velký provoz, většina pilotů se vydala najet další kilometry. Provoz je opravdu velký na to, že se stále jede na přechodných pneumatikách. Do čela se dostává Hamilton s časem 1:47,502 min.
Vettel se řadí na páté místo, zatímco Räikkönen si stěžuje na velký provoz. "Málem jsem narazil do Williamsu," zlobí se Fin. Podmínky na trati se však zatím zlepšují. Ferrari najíždí z top týmů nejvíce kilometrů, avšak jejich přilnavost se nezdá být nejlepší. Vettel si opět udělal menší výlet mimo trať.
Mechanici Force Indie ukázali rychlé reakce, když Esteban Ocon najížděl do boxů přiliš rychle a oni tak museli uskakovat formuli 1. Nyní někteří využívají i měkké pneumatiky.
Zbývá deset minut a na trati je nyní klid, pouze Wililamsy krouží. Na poslední chvíli vyjíždějí i Ferrari společně s Gaslym, Ocon, Leclercem, Pérezem a Gelael. Pár minut do konce tak hodlá řada jezdců ještě využít.
Nejvíce kol najel Sean Galael (21), Kimi Räikkonen (20). Nejméně najel Lewis Hamilton (6).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.