Sebastian Vettel v sobě stále živí naději na pátý mistrovský titul, i když jeho reálné šance po víkendu v Rusku hodně povadly. Opět totiž vyhrál jeho největší soupeře Lewis Hamilton, jenž své vedení v šampionátu navýšil na 50 bodů. Do konce přitom zbývá už jen pět velkých cen.
"V matematice jsem nebyl géniem, ale byl jsem dost chytrý na to, abych dával pozor a dokázal si to sám spočítat," odpovídal v Soči na dotaz, zda cítí, jak se mu titul vzdaluje. Hamilton získal včera díky vítězství o 10 bodů více, pilot Ferrari projel cílem až jako třetí.
"Když ztrácíme body, tak to není snazší. Stále věřím svým šancím, ano. Samozřejmě, že se nezvětšuje, když dojedete za ním, ale kdo ví? Stačí jeden nedokončený závod, a pak může najednou všechno vypadat jinak," komentuje Vettel vývoj své ztráty na Hamiltona.
"Ideálně ale dva, což Lewisovi nepřeji, ale nikdy nevíte. Musíme tedy dále podávat své co nejlepší výkony, což jsme možná tento víkend úplně nedokázali, a zajistit, že se teď budeme v posledních závodech soustředit na vítězství," pokračuje německý jezdec, jenž letošní šampionát chvíli vedl, ale částečně zásluhou vlastních chyb a chyb týmu se postupně propadl.
Do konce zbývají závody v Japonsku, USA, Mexiku, Brazílii a v Abú Zabí. Vettel při svém prvním titulu s Red Bullem v roce 2010 dokázal stáhnout ztrátu 31 bodů v posledních šesti závodech, v roce 2012 při svém třetím titulu smazal dokonce 44bodové manko na Fernanda Alonsa. Jeho šance jsou i přes snahu Ferrari a neustálý vývoj letošního vozu (v Soči opět nové přední křídlo) ale vzhledem ke spolehlivosti Mercedesu minimální.
"Dnes se auto chovalo velmi dobře a já jsem na to mohl tlačit, jen jsme nebyli tak rychlí jako ostatní. Přišli jsme v posledních dvou závodech o nějaké body, což moc nepomáhá, máme však plán a snad dokážeme v nadcházejících závodech dosáhnout pokroku," dodává Vettel.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.