Sebastian Vettel v sobě stále živí naději na pátý mistrovský titul, i když jeho reálné šance po víkendu v Rusku hodně povadly. Opět totiž vyhrál jeho největší soupeře Lewis Hamilton, jenž své vedení v šampionátu navýšil na 50 bodů. Do konce přitom zbývá už jen pět velkých cen.
"V matematice jsem nebyl géniem, ale byl jsem dost chytrý na to, abych dával pozor a dokázal si to sám spočítat," odpovídal v Soči na dotaz, zda cítí, jak se mu titul vzdaluje. Hamilton získal včera díky vítězství o 10 bodů více, pilot Ferrari projel cílem až jako třetí.
"Když ztrácíme body, tak to není snazší. Stále věřím svým šancím, ano. Samozřejmě, že se nezvětšuje, když dojedete za ním, ale kdo ví? Stačí jeden nedokončený závod, a pak může najednou všechno vypadat jinak," komentuje Vettel vývoj své ztráty na Hamiltona.
"Ideálně ale dva, což Lewisovi nepřeji, ale nikdy nevíte. Musíme tedy dále podávat své co nejlepší výkony, což jsme možná tento víkend úplně nedokázali, a zajistit, že se teď budeme v posledních závodech soustředit na vítězství," pokračuje německý jezdec, jenž letošní šampionát chvíli vedl, ale částečně zásluhou vlastních chyb a chyb týmu se postupně propadl.
Do konce zbývají závody v Japonsku, USA, Mexiku, Brazílii a v Abú Zabí. Vettel při svém prvním titulu s Red Bullem v roce 2010 dokázal stáhnout ztrátu 31 bodů v posledních šesti závodech, v roce 2012 při svém třetím titulu smazal dokonce 44bodové manko na Fernanda Alonsa. Jeho šance jsou i přes snahu Ferrari a neustálý vývoj letošního vozu (v Soči opět nové přední křídlo) ale vzhledem ke spolehlivosti Mercedesu minimální.
"Dnes se auto chovalo velmi dobře a já jsem na to mohl tlačit, jen jsme nebyli tak rychlí jako ostatní. Přišli jsme v posledních dvou závodech o nějaké body, což moc nepomáhá, máme však plán a snad dokážeme v nadcházejících závodech dosáhnout pokroku," dodává Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.