Lewis Hamilton si myslí, že s jejich současným monopostem dosahují lepších výkonů, než na které vůz F1 W09 EQ Power ve skutečností má.
Brit si v neděli na trati, která v posledních letech patřila mezi největší slabiny, dojel pohodlně pro vítězství poté, co Ferrari nemělo očekávanou rychlost a navíc zvolilo špatnou strategii.
"Skutečná rychlost vozu je 100 a my z něj dostáváme 102. Naše porozumění vozu, to, jak využíváme nástroje, které máme - jsme si teď v naší práci mnohem jistější," uvádí pilot Mercedes, který vede šampionát o 40 bodů před Sebastianem Vettelem. Do konce sezóny přitom zbývá už jen 6 velkých cen.
"Lidé se mě ptají, jestli jsem změnil svůj přístup. Myslím, že máme jako tým skvělý přístup. Překonáváme výkonností auto, které se trochu zlepšilo. Musíme v této práci jen pokračovat," povzbuzuje Hamilton lidi ve svém týmu.
"Nedívám se na to s tím, že jsme měli štěstí. Upřímně, nemarním žádný čas podivováním se nad tím, co dělají, jak se cítí, za vnímají tlak nebo jestli jsou šťastní či nešťastní," uvádí na adresu Ferrari, jejich nevětšího soupeře. "Nic s nimi nezmůžeme. Můžeme jen o víkendu odvádět co nejlepší práci a snad to bude stačit. Pokud ne, budeme pracovat."
Zbytek sezóny nehodlá vypustit, chce vyhrát všechny zbývající závody: "Totovi [Woffovi, sportovnímu ředitel] jsem zkrátka řekl: 'Ani na sekundu nevěř nebo nevpusť do své mysli myšlenku, že nechci tento šampionát vyhrát víc než cokoliv jiného. Je mou prioritou.'"
Technický ředitel Mercedesu James Allison na adresu svého jezdce říká: "Lewis se v této části roku stává strojem a svou výkonnost pozvedá na úroveň, která se nádherně sleduje. Svou výkonnost pomalu zlepšujeme. V posledním sektoru v Budapešti jsme byli silní. Přitom jsme v něm na tom byli mizerně. Po kouscích jsme to v posledních 12 měsících stahovali."
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.