Lewis Hamilton si myslí, že s jejich současným monopostem dosahují lepších výkonů, než na které vůz F1 W09 EQ Power ve skutečností má.
Brit si v neděli na trati, která v posledních letech patřila mezi největší slabiny, dojel pohodlně pro vítězství poté, co Ferrari nemělo očekávanou rychlost a navíc zvolilo špatnou strategii.
"Skutečná rychlost vozu je 100 a my z něj dostáváme 102. Naše porozumění vozu, to, jak využíváme nástroje, které máme - jsme si teď v naší práci mnohem jistější," uvádí pilot Mercedes, který vede šampionát o 40 bodů před Sebastianem Vettelem. Do konce sezóny přitom zbývá už jen 6 velkých cen.
"Lidé se mě ptají, jestli jsem změnil svůj přístup. Myslím, že máme jako tým skvělý přístup. Překonáváme výkonností auto, které se trochu zlepšilo. Musíme v této práci jen pokračovat," povzbuzuje Hamilton lidi ve svém týmu.
"Nedívám se na to s tím, že jsme měli štěstí. Upřímně, nemarním žádný čas podivováním se nad tím, co dělají, jak se cítí, za vnímají tlak nebo jestli jsou šťastní či nešťastní," uvádí na adresu Ferrari, jejich nevětšího soupeře. "Nic s nimi nezmůžeme. Můžeme jen o víkendu odvádět co nejlepší práci a snad to bude stačit. Pokud ne, budeme pracovat."
Zbytek sezóny nehodlá vypustit, chce vyhrát všechny zbývající závody: "Totovi [Woffovi, sportovnímu ředitel] jsem zkrátka řekl: 'Ani na sekundu nevěř nebo nevpusť do své mysli myšlenku, že nechci tento šampionát vyhrát víc než cokoliv jiného. Je mou prioritou.'"
Technický ředitel Mercedesu James Allison na adresu svého jezdce říká: "Lewis se v této části roku stává strojem a svou výkonnost pozvedá na úroveň, která se nádherně sleduje. Svou výkonnost pomalu zlepšujeme. V posledním sektoru v Budapešti jsme byli silní. Přitom jsme v něm na tom byli mizerně. Po kouscích jsme to v posledních 12 měsících stahovali."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.