SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy úvodního tréninku na Velkou cenu Rakouska 2018 zajížděly Mercedesy, které představily rozsáhlá vylepšení svých vozů. Nejblíže jim byl Max Verstappen s Red Bullem, který má na domácí půdě obrovskou podporu fanoušků.
Na trať v 11:00 hod jako první vyrazil Alonso s McLarenem. Ten pro F1news.cz včera prozradil, že mají několik vylepšení v oblasti podlahy, všimli jsme si ale i nové verze předního křídla. Doufal v hezké počasí, které by jim umožnilo nové díly v trénincích řádně otestovat, což se mu tedy splnilo. Vandoorne instalační okruh absolvoval s podlahou pokrytou zeleným flow-visem.
Mercedes skutečně vyjel se zatím největším balíkem vylepšení letos. Nové jsou bočnice (posunuty více dozadu), reflektory, podlaha i uchycení zpětných zrcátek.
Toro Rosso odhaluje nové přední křídlo, které se liší zejména rozdělením spodní částí na okrajích na tři části. Může jít o součást vývoje pro příští rok se zaměřením na obtékání vzduchu kolem pneumatik.
Za volant Williamsu místo Sirotkina usedá Kubica, který se letos v tréninku sveze ještě jednou (potřetí) v Abú Zabí. Při prvních výjezdech ale na špičku stále ztráceli přes 2 sekundy.
Renault konečně nasadil nový motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Red Bull a McLaren u Alonsa jej ovšem ve vozech kvůli odlišným cyklům svých pohonných jednotek nemají. Co však budou mít všichni, to je nový kvalifikační mód, který měl zvýšit výkon kolem 10 koní.
Zástupci Renaultu nám sdělili vyšší číslo, odborný poradce Red Bullu Helmut Marko mi jej pro změnu doporučil jako obvykle vydělit dvěma. Před týdnem ve Francii byl naštvaný kvůli tomu, že jim výrobce nový party mód neumožnil používat. Cyril Abiteboul ale řekl, že ho pouze otestovali a v kvalifikaci nepoužili. S Red Bullem je navíc potíž kvůli odlišnému palivu, které bylo třeba validovat.
Verstappen dosáhl po 6 min na super-měkkých pneumatikách prvního měřeného času - 1:08,474 min, po rovince se před 4. zatáčkou řítil rychlostí 301 km/h. Pirelli do Rakouska přivezlo také ultra-měkkou a měkkou směsi.
Vandoorne se dotkl obrubníku v zatáčce č. 9 a práskl si přední křídlo: "Myslím, že přední křídlo visí." Tým je proto povolává do boxů.
Verstappen vystřihl hodiny ve 4. zatáčce: "Jsem OK, jen 360°," komentuje pilot. Jeho týmový kolega je na měkkých pneumatikách velmi rychlý - 1:05,571 min.
Předčí jej ale Vettel (1:05,417), Bottas (1:05,180) a Hamilton (1:05,037), ti ale využívají super-měkké pneumatiky. Vylepšení Mercedesu ale fungují, na krátkém okruhu jsou zatím před Ferrari.
🔎 Vandoorne is back in the pits after damaging his nose #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/WPF7qaik9q
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
Po přezutí na ultra-měkkou směs všichni zrychlují, Stříbrné šípy ale zůstávají na čele. Hamilton ubírá dvě desetiny na 1:04,839 min (317,1 km/h na rovince), Bottas se dostává na 1:04,966 (318,2 km/h), Verstappen na 1:05,072 (310 km/h) a Vettel na 1:05,180 (313,6 km/h).
Nejblíže trojici špičkových týmů byl Grosjean (1:06,028) s Haasem následovaný Oconem (1:06,055) s Force Indií. Velmi dobrou práci odvádí Leclerc, jenž svůj Sauber dostal na 9. místo. V padoku se spekuluje o tom, že by Räikkönena v kokpitu Ferrari mohl nahradit již letos (v Belgii), mladý pilot švýcarské stáje to však v rozhovoru s námi včera popřel.
#F1 #AustrianGP FP1 Best Sectors vs Fastest laptimes set 📊:- @LewisHamilton fastest in S1, @Max33Verstappen in S2, @ValtteriBottas in S3 pic.twitter.com/ltfrqGrpic
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018Nejpomalejší zůstal Kubica, ten se však věnoval odlišnému programu nabitému různými testy. Věnuje se klíčové práci pro Williams, jenž potřebuje zpětnou vazbu zkušeného jezdce - a mezi ty Stroll ani Sirotkin žel nepatří.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.