Daniel Ricciardo ve Francii přiznává, že o jeho služby má zájem více stájí - mezi ně patří také Renault či McLaren. Proč hned tyto neatraktivní nabídky nesmetává ze stolu?
Osmadvacetiletému australskému jezdci na konci roku končí smlouva s Red Bullem a potenciálně se mu otevírají dveře do špičkových stájí. Mercedes stále nemá potvrzeného ani jednoho pilota pro sezónu 2019, u Ferrari končí kontrakt Kimimu Räikkönenovi. Vypadá to ale, že pokud se ho rozhodnou v Maranellu nahradit, tak dají šanci Charlesovi Leclercovi, jenž se rozjíždí u Sauberu.
Může být McLaren pro Ricciarda lákavý?Ricciardo zmínil dva zájemce o své služby - Renault a McLaren: "Neodmítnu nic s tím, že mě to vůbec nezajímá. Zřejmě spíše kvůli tomu, co Lewis [Hamilton] dokázal s Mercedesem. Uvědomuji si, že ty 2 týmy ještě nejsou úplně v té nejlepší pozici, ale mohly by být? Možná. Je to určité lákadlo. Neřekl bych, že jsou teď na vrcholu mého seznamu, ale také bych je nevylučoval. Samozřejmě, že McLaren a Renault dnes nejsou vpředu, ale za rok či tři roky tam mohou být."
Mohla by pro něj být stáj z Wokingu atraktivní? Po letošním přechodu na motory Renault se letos trápí, zatímco Ricciardo vyhrál už 2 závody s Red Bullem, jenž o jeho setrvání stojí, dva závody. Rakouský tým ale podepsal na rok 2019 a 2020 smlouvu s Hondou.
"Renault i Honda se letos zlepšili. Oba jsou na vzestupu. Red Bull zkrátka cítí, že má s Hondou větší potenciál. Budu naslouchat a snažit se pochopit, jak moc si jsou jistí, což možná ovlivní mé rozhodnutí. Ostatní týmy o mě mají rozhodně zájem. Ale papír k podpisu jsem nepodepsal. Je toho hodně, co by šlo dodat. Nehraju hry. Jde o proces, já se snažím učit, chápat a ujistit se, že dostanu to, co chci," komentuje Ricciardo.
"Lewis se svým přestupem udělal dobře... něco takového by se teoreticky mohlo stát znovu. Abych byl upřímný, tak všichni hovoří o Mercedesu a Ferrari jako o potenciálních místech pro mě, já si ale uvědomuji, že o mě mají zájem další týmy - a McLaren je jedním z nich. Zřejmě záleží také na tom, co udělá Fernando - jestli zůstane či odejde," pokračuje pilot Red Bullu.
Jak se rozhodne Alonso?Ve Wokingu by si opravdu rádi Alonsa udrželi, jenže Španěl po vítězství v Le Mans není rozhodnutý, zda bude chtít v F1 pokračovat. Je mu 36 let a možná se pokusí znovu zabojovat o zkompletování Trojkoruny v Indy 500, která příští rok opět koliduje s GP Monaka. Pokud by se rozhodl odejít, budou ve Wokingu potřebovat kvalitní náhradu.
Alonso se však rozhodne až v polovině léta. Zmínil se přitom, že předvídatelnost F1 mu přijde "smutná." V posledních pěti letech na vítězství v závodech dosáhly jen tři týmy: Ferrari, Mercedes a Red Bull.
"Teď si musíme pár měsíců počkat na jednu věc, jak velké je skutečně odhodlání všech stran vůči F1 projektu a budoucnosti, jaký bude příští rok pohyb míst a taky jaké bude složení u některých špičkových týmů. Pak uvidíme, co přinese budoucnost - jestli půjde o Indy 500, trojkorunu či cokoliv, co se bude vypadat atraktivně. Momentálně stále trávím vítězství v Le Mans a moc se příští rokem nezabývám," uvedl včera Alonso.
Mluvčí McLarenu jednání s Ricciardem odmítl potvrdit s tím, že "nikdy nekomentujeme záležitosti jezdců." Tým zvažuje založení IndyCar stáje příští rok, nejspíše prostřednictvím partnerství s některým již existujícím týmem.
V F1 uvažuje o tom, že by dal příští rok šanci svému rezervnímu pilotovi Landovi Norrisovi. Budoucnost průměrného Stoffela Vandoornea je nejistá. Belgičan bude muset ve zbývajících závodech začít více šlapat na paty Alonsovi, pokud si chce své místo udržet.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.