Daniel Ricciardo ve Francii přiznává, že o jeho služby má zájem více stájí - mezi ně patří také Renault či McLaren. Proč hned tyto neatraktivní nabídky nesmetává ze stolu?
Osmadvacetiletému australskému jezdci na konci roku končí smlouva s Red Bullem a potenciálně se mu otevírají dveře do špičkových stájí. Mercedes stále nemá potvrzeného ani jednoho pilota pro sezónu 2019, u Ferrari končí kontrakt Kimimu Räikkönenovi. Vypadá to ale, že pokud se ho rozhodnou v Maranellu nahradit, tak dají šanci Charlesovi Leclercovi, jenž se rozjíždí u Sauberu.
Může být McLaren pro Ricciarda lákavý?Ricciardo zmínil dva zájemce o své služby - Renault a McLaren: "Neodmítnu nic s tím, že mě to vůbec nezajímá. Zřejmě spíše kvůli tomu, co Lewis [Hamilton] dokázal s Mercedesem. Uvědomuji si, že ty 2 týmy ještě nejsou úplně v té nejlepší pozici, ale mohly by být? Možná. Je to určité lákadlo. Neřekl bych, že jsou teď na vrcholu mého seznamu, ale také bych je nevylučoval. Samozřejmě, že McLaren a Renault dnes nejsou vpředu, ale za rok či tři roky tam mohou být."
Mohla by pro něj být stáj z Wokingu atraktivní? Po letošním přechodu na motory Renault se letos trápí, zatímco Ricciardo vyhrál už 2 závody s Red Bullem, jenž o jeho setrvání stojí, dva závody. Rakouský tým ale podepsal na rok 2019 a 2020 smlouvu s Hondou.
"Renault i Honda se letos zlepšili. Oba jsou na vzestupu. Red Bull zkrátka cítí, že má s Hondou větší potenciál. Budu naslouchat a snažit se pochopit, jak moc si jsou jistí, což možná ovlivní mé rozhodnutí. Ostatní týmy o mě mají rozhodně zájem. Ale papír k podpisu jsem nepodepsal. Je toho hodně, co by šlo dodat. Nehraju hry. Jde o proces, já se snažím učit, chápat a ujistit se, že dostanu to, co chci," komentuje Ricciardo.
"Lewis se svým přestupem udělal dobře... něco takového by se teoreticky mohlo stát znovu. Abych byl upřímný, tak všichni hovoří o Mercedesu a Ferrari jako o potenciálních místech pro mě, já si ale uvědomuji, že o mě mají zájem další týmy - a McLaren je jedním z nich. Zřejmě záleží také na tom, co udělá Fernando - jestli zůstane či odejde," pokračuje pilot Red Bullu.
Jak se rozhodne Alonso?Ve Wokingu by si opravdu rádi Alonsa udrželi, jenže Španěl po vítězství v Le Mans není rozhodnutý, zda bude chtít v F1 pokračovat. Je mu 36 let a možná se pokusí znovu zabojovat o zkompletování Trojkoruny v Indy 500, která příští rok opět koliduje s GP Monaka. Pokud by se rozhodl odejít, budou ve Wokingu potřebovat kvalitní náhradu.
Alonso se však rozhodne až v polovině léta. Zmínil se přitom, že předvídatelnost F1 mu přijde "smutná." V posledních pěti letech na vítězství v závodech dosáhly jen tři týmy: Ferrari, Mercedes a Red Bull.
"Teď si musíme pár měsíců počkat na jednu věc, jak velké je skutečně odhodlání všech stran vůči F1 projektu a budoucnosti, jaký bude příští rok pohyb míst a taky jaké bude složení u některých špičkových týmů. Pak uvidíme, co přinese budoucnost - jestli půjde o Indy 500, trojkorunu či cokoliv, co se bude vypadat atraktivně. Momentálně stále trávím vítězství v Le Mans a moc se příští rokem nezabývám," uvedl včera Alonso.
Mluvčí McLarenu jednání s Ricciardem odmítl potvrdit s tím, že "nikdy nekomentujeme záležitosti jezdců." Tým zvažuje založení IndyCar stáje příští rok, nejspíše prostřednictvím partnerství s některým již existujícím týmem.
V F1 uvažuje o tom, že by dal příští rok šanci svému rezervnímu pilotovi Landovi Norrisovi. Budoucnost průměrného Stoffela Vandoornea je nejistá. Belgičan bude muset ve zbývajících závodech začít více šlapat na paty Alonsovi, pokud si chce své místo udržet.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.