Daniel Ricciardo ve Francii přiznává, že o jeho služby má zájem více stájí - mezi ně patří také Renault či McLaren. Proč hned tyto neatraktivní nabídky nesmetává ze stolu?
Osmadvacetiletému australskému jezdci na konci roku končí smlouva s Red Bullem a potenciálně se mu otevírají dveře do špičkových stájí. Mercedes stále nemá potvrzeného ani jednoho pilota pro sezónu 2019, u Ferrari končí kontrakt Kimimu Räikkönenovi. Vypadá to ale, že pokud se ho rozhodnou v Maranellu nahradit, tak dají šanci Charlesovi Leclercovi, jenž se rozjíždí u Sauberu.
Může být McLaren pro Ricciarda lákavý?Ricciardo zmínil dva zájemce o své služby - Renault a McLaren: "Neodmítnu nic s tím, že mě to vůbec nezajímá. Zřejmě spíše kvůli tomu, co Lewis [Hamilton] dokázal s Mercedesem. Uvědomuji si, že ty 2 týmy ještě nejsou úplně v té nejlepší pozici, ale mohly by být? Možná. Je to určité lákadlo. Neřekl bych, že jsou teď na vrcholu mého seznamu, ale také bych je nevylučoval. Samozřejmě, že McLaren a Renault dnes nejsou vpředu, ale za rok či tři roky tam mohou být."
Mohla by pro něj být stáj z Wokingu atraktivní? Po letošním přechodu na motory Renault se letos trápí, zatímco Ricciardo vyhrál už 2 závody s Red Bullem, jenž o jeho setrvání stojí, dva závody. Rakouský tým ale podepsal na rok 2019 a 2020 smlouvu s Hondou.
"Renault i Honda se letos zlepšili. Oba jsou na vzestupu. Red Bull zkrátka cítí, že má s Hondou větší potenciál. Budu naslouchat a snažit se pochopit, jak moc si jsou jistí, což možná ovlivní mé rozhodnutí. Ostatní týmy o mě mají rozhodně zájem. Ale papír k podpisu jsem nepodepsal. Je toho hodně, co by šlo dodat. Nehraju hry. Jde o proces, já se snažím učit, chápat a ujistit se, že dostanu to, co chci," komentuje Ricciardo.
"Lewis se svým přestupem udělal dobře... něco takového by se teoreticky mohlo stát znovu. Abych byl upřímný, tak všichni hovoří o Mercedesu a Ferrari jako o potenciálních místech pro mě, já si ale uvědomuji, že o mě mají zájem další týmy - a McLaren je jedním z nich. Zřejmě záleží také na tom, co udělá Fernando - jestli zůstane či odejde," pokračuje pilot Red Bullu.
Jak se rozhodne Alonso?Ve Wokingu by si opravdu rádi Alonsa udrželi, jenže Španěl po vítězství v Le Mans není rozhodnutý, zda bude chtít v F1 pokračovat. Je mu 36 let a možná se pokusí znovu zabojovat o zkompletování Trojkoruny v Indy 500, která příští rok opět koliduje s GP Monaka. Pokud by se rozhodl odejít, budou ve Wokingu potřebovat kvalitní náhradu.
Alonso se však rozhodne až v polovině léta. Zmínil se přitom, že předvídatelnost F1 mu přijde "smutná." V posledních pěti letech na vítězství v závodech dosáhly jen tři týmy: Ferrari, Mercedes a Red Bull.
"Teď si musíme pár měsíců počkat na jednu věc, jak velké je skutečně odhodlání všech stran vůči F1 projektu a budoucnosti, jaký bude příští rok pohyb míst a taky jaké bude složení u některých špičkových týmů. Pak uvidíme, co přinese budoucnost - jestli půjde o Indy 500, trojkorunu či cokoliv, co se bude vypadat atraktivně. Momentálně stále trávím vítězství v Le Mans a moc se příští rokem nezabývám," uvedl včera Alonso.
Mluvčí McLarenu jednání s Ricciardem odmítl potvrdit s tím, že "nikdy nekomentujeme záležitosti jezdců." Tým zvažuje založení IndyCar stáje příští rok, nejspíše prostřednictvím partnerství s některým již existujícím týmem.
V F1 uvažuje o tom, že by dal příští rok šanci svému rezervnímu pilotovi Landovi Norrisovi. Budoucnost průměrného Stoffela Vandoornea je nejistá. Belgičan bude muset ve zbývajících závodech začít více šlapat na paty Alonsovi, pokud si chce své místo udržet.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.