Lewis Hamilton je po závodním víkendu v Číně hodně zklamán. V pátek tam sice byl v obou trénincích nejrychlejší, v sobotu ale přišlo zklamání, protože Mercedes očividně vypadl ze své role favorita na vítězství. A v neděli jej předčil i Red Bull, který nakonec závod vyhrál.
V sobotu na nejrychlejšího Sebastiana Vettela s Ferrari ztratil 0,58 sekundy a na startovním roštu stál až na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem. Stříbrné šípy nedokázaly pneumatiky dostávat a udržovat do jejich ideálního provozního rámce, na rudé vozy ale ztrácely i na rovinkách.
V závodě pak po safety caru za sebou nedokázaly udržet ani Red Bully, které využily příležitosti k nazutí čerstvých a měkčích pneumatik než Ferrari a Mercedesy. V koncovce tak byly jasně nejrychlejší a Daniel Ricciardo si dojel pro vítězství.
"Z tohoto víkendu je jasně vidět, že nejsme nejrychlejší. Od Melbourne jsme ztratili výkonnost, a tento víkend možná ještě více. Momentálně jsme druhým či třetím nejrychlejším týmem. Máme co zlepšovat, ale to není nemožné," říká Hamilton.
Mercedes nevyhrál ani jeden ze tří závodů letošní sezóny, což je jejich nejhorší výsledek v hybridní éře od roku 2014. Úřadující mistr světa se svůj tým bude snažit povzbudit k okamžitému zlepšení.
"Myslím, že tento tým během let předvedl, že jsme skvělí v jednotě a vytrvalé práci. Všichni tady i zpět v továrně zkrátka budou co nejtvrději pracovat. Za posledních pár týdnů máme mnoho informací," pokračuje britský jezdec.
"Rozhodně velmi tvrdě tlačím na Jamese Vowlese, Jamese Allisona, Nikiho [Laudu] a Tota [Wolffa], abych je povzbudil a aby věděli, ve kterých oblastech auta se nejvíce trápíme, takže budou moci vyvinout tlak na patřičná oddělení a zajistit další vývoj. Musíme na ty kluky vyvíjet konstruktivní tlak. Ale oni už jsou pod tlakem, chtějí vyhrávat stejně jako my všichni," uvědomuje si Hamilton.
Slabou náplastí pro něj může být alespoň to, že i přes čtvrté místo na vedoucího Vettela, který kolidoval s Maxem Verstappenem, stáhl v šampionátu 8 bodů - nyní jich ztrácí jen 9. Tuší ale, že jej v dalších závodech čeká náročná bitva o titul.
"Kdo ví, co sezóna přinese. Pokud to bude takto pokračovat, pak to bude velmi těžké vyhrát. Když se ale naskytne příležitost a my skončíme na špici, pak to bude znamenat více, protože jde o ještě náročnější sezónu než dříve," dodává úřadující mistr světa.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.