Podle Hamiltona je Mercedes momentálně možná až třetím nejrychlejším týmem

Lewis Hamilton dojel v Šanghaji čtvrtý
Lewis Hamilton dojel v Šanghaji čtvrtý, foto: Daimler AG
PH 16. dubna 2018 06:30
Sdílej:

Lewis Hamilton je po závodním víkendu v Číně hodně zklamán. V pátek tam sice byl v obou trénincích nejrychlejší, v sobotu ale přišlo zklamání, protože Mercedes očividně vypadl ze své role favorita na vítězství. A v neděli jej předčil i Red Bull, který nakonec závod vyhrál.

V sobotu na nejrychlejšího Sebastiana Vettela s Ferrari ztratil 0,58 sekundy a na startovním roštu stál až na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem. Stříbrné šípy nedokázaly pneumatiky dostávat a udržovat do jejich ideálního provozního rámce, na rudé vozy ale ztrácely i na rovinkách.

V závodě pak po safety caru za sebou nedokázaly udržet ani Red Bully, které využily příležitosti k nazutí čerstvých a měkčích pneumatik než Ferrari a Mercedesy. V koncovce tak byly jasně nejrychlejší a Daniel Ricciardo si dojel pro vítězství.

"Z tohoto víkendu je jasně vidět, že nejsme nejrychlejší. Od Melbourne jsme ztratili výkonnost, a tento víkend možná ještě více. Momentálně jsme druhým či třetím nejrychlejším týmem. Máme co zlepšovat, ale to není nemožné," říká Hamilton.

Mercedes nevyhrál ani jeden ze tří závodů letošní sezóny, což je jejich nejhorší výsledek v hybridní éře od roku 2014. Úřadující mistr světa se svůj tým bude snažit povzbudit k okamžitému zlepšení.

"Myslím, že tento tým během let předvedl, že jsme skvělí v jednotě a vytrvalé práci. Všichni tady i zpět v továrně zkrátka budou co nejtvrději pracovat. Za posledních pár týdnů máme mnoho informací," pokračuje britský jezdec.

"Rozhodně velmi tvrdě tlačím na Jamese Vowlese, Jamese Allisona, Nikiho [Laudu] a Tota [Wolffa], abych je povzbudil a aby věděli, ve kterých oblastech auta se nejvíce trápíme, takže budou moci vyvinout tlak na patřičná oddělení a zajistit další vývoj. Musíme na ty kluky vyvíjet konstruktivní tlak. Ale oni už jsou pod tlakem, chtějí vyhrávat stejně jako my všichni," uvědomuje si Hamilton.

Slabou náplastí pro něj může být alespoň to, že i přes čtvrté místo na vedoucího Vettela, který kolidoval s Maxem Verstappenem, stáhl v šampionátu 8 bodů - nyní jich ztrácí jen 9. Tuší ale, že jej v dalších závodech čeká náročná bitva o titul.

"Kdo ví, co sezóna přinese. Pokud to bude takto pokračovat, pak to bude velmi těžké vyhrát. Když se ale naskytne příležitost a my skončíme na špici, pak to bude znamenat více, protože jde o ještě náročnější sezónu než dříve," dodává úřadující mistr světa.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.