Lewis Hamilton je po závodním víkendu v Číně hodně zklamán. V pátek tam sice byl v obou trénincích nejrychlejší, v sobotu ale přišlo zklamání, protože Mercedes očividně vypadl ze své role favorita na vítězství. A v neděli jej předčil i Red Bull, který nakonec závod vyhrál.
V sobotu na nejrychlejšího Sebastiana Vettela s Ferrari ztratil 0,58 sekundy a na startovním roštu stál až na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem. Stříbrné šípy nedokázaly pneumatiky dostávat a udržovat do jejich ideálního provozního rámce, na rudé vozy ale ztrácely i na rovinkách.
V závodě pak po safety caru za sebou nedokázaly udržet ani Red Bully, které využily příležitosti k nazutí čerstvých a měkčích pneumatik než Ferrari a Mercedesy. V koncovce tak byly jasně nejrychlejší a Daniel Ricciardo si dojel pro vítězství.
"Z tohoto víkendu je jasně vidět, že nejsme nejrychlejší. Od Melbourne jsme ztratili výkonnost, a tento víkend možná ještě více. Momentálně jsme druhým či třetím nejrychlejším týmem. Máme co zlepšovat, ale to není nemožné," říká Hamilton.
Mercedes nevyhrál ani jeden ze tří závodů letošní sezóny, což je jejich nejhorší výsledek v hybridní éře od roku 2014. Úřadující mistr světa se svůj tým bude snažit povzbudit k okamžitému zlepšení.
"Myslím, že tento tým během let předvedl, že jsme skvělí v jednotě a vytrvalé práci. Všichni tady i zpět v továrně zkrátka budou co nejtvrději pracovat. Za posledních pár týdnů máme mnoho informací," pokračuje britský jezdec.
"Rozhodně velmi tvrdě tlačím na Jamese Vowlese, Jamese Allisona, Nikiho [Laudu] a Tota [Wolffa], abych je povzbudil a aby věděli, ve kterých oblastech auta se nejvíce trápíme, takže budou moci vyvinout tlak na patřičná oddělení a zajistit další vývoj. Musíme na ty kluky vyvíjet konstruktivní tlak. Ale oni už jsou pod tlakem, chtějí vyhrávat stejně jako my všichni," uvědomuje si Hamilton.
Slabou náplastí pro něj může být alespoň to, že i přes čtvrté místo na vedoucího Vettela, který kolidoval s Maxem Verstappenem, stáhl v šampionátu 8 bodů - nyní jich ztrácí jen 9. Tuší ale, že jej v dalších závodech čeká náročná bitva o titul.
"Kdo ví, co sezóna přinese. Pokud to bude takto pokračovat, pak to bude velmi těžké vyhrát. Když se ale naskytne příležitost a my skončíme na špici, pak to bude znamenat více, protože jde o ještě náročnější sezónu než dříve," dodává úřadující mistr světa.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.