ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší v 1. tréninku v Šanghaji, hned za ním skončil Kimi Räikkönen s Ferrari následovaný Valtterim Bottasem a oběma Red Bully. Ani jeden ze Stříbrných šípů na rozdíl od všech svých soupeřů nevyužil tu nejměkčí směs, kterou Pirelli přivezlo.
V Číně je podstatně chladněji než před týdnem v Bahrajnu - vzduch 18 °C, dráha o stupeň více. Meteorologové navíc hrozili deštěm, ten ale přišel jen v podobě několika kapek. Větší starosti jezdcům dělal spíše silný vítr.
Pirelli poprvé kvůli zpestření strategií nepřivezlo sekvenci na sebe navazujících pneumatik: po ultra-měkké mají týmy k dispozici měkkou a středně-tvrdou směs (vynechaná je tedy super-měkká), mezi nimiž jsou velké rozdíly v časech na kolo.
První čas zajel po 6 min Stroll na měkkých pneumatikách - 1:42,648 min, Alonso byl o chvíli později o 4 sekundy rychlejší - 1:38,765 min. Loni se jel 1. trénink na mokré trati a kvůli mlze byl po 20 min zastaven, proto srovnání s časem Hamiltona 1:50,491 nemá hodnotu.
That iconic Shanghai shot, with a splash of orange. 📸 #ChineseGP pic.twitter.com/8VD49hJl9J
— McLaren (@McLarenF1) April 13, 2018Do se pak dostal Räikkönen s Ferrari (1:37,651 min), v zatáčce č. 11 vedoucí na 1175 metrů dlouhou rovinku dostal smyk, Alonso se pro ní prohnal bez aktivovaného DRS, aby McLaren nasbíral data. Jeho týmový kolega Vandoorne se prohnal štěrkem, zeď naštěstí minul.
Časy dále klesaly, na prvním místě se vystřídali Ricciardo, Bottas a Hamilton. Ten nejprve na měkké směsi zajel 1:35,281 min, pak přidal na 1:33,999 min (stále na měkkých). Po dalším rekordu v prostředním sektoru ale dostal smyk v zatáčce č. 11 a skončil v únikové zóně v opačném směru.
A quick spin for Lewis Hamilton at the windy Turn 11 🔄#F1 #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/nQaISmRm0h
— Formula 1 (@F1) April 13, 2018Ferrari překonal o 0,359 s, Bottas byl o 0,458 s pomalejší. Soupeři Mercedesu ale už sáhli po ultra-měkkých pneumatikách. Do boje se hlásí také oba Red Bully, které skončily před Vettelem.
Špičce byl nejblíže Magnussen s Haasem, před Alonsem se opět umístil Gasly s Toro Rosso poháněným Hondou. McLarenu, jenž si nechal přivézt nejvíce ultra-měkkých směsí, čínský okruh nemá moc sedět, jeho španělský pilot ale včera uvedl, že jejich výkonnost bude mnohem lepší než v Bahrajnu.
#F1 #ChineseGP FP1 Best Sectors 📊: Hamilton fastest everywhere, Leclerc could've been 15th pic.twitter.com/wzYjlglWVf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018#F1 #ChineseGP #FP1 Max. speeds 📊: Ocon fastest with 323kph, Vandoorne 25kph off pic.twitter.com/bOhiKCtLvV
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 13, 2018Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.