Lewis Hamilton poukazuje na kvality Ferrari, které zvítězilo v úvodních dvou závodech sezóny. A velmi blízko k tomu budou mít i tento víkend díky vlastnostem rudého vozu a okruhu v Šanghaji s 1 175 metrů dlouhou rovinkou.
Byť britský pilot v Číně minulý rok zvítězil, tak letos si uvědomuje, že to zřejmě bude čekat náročnější víkend. "Ferrari tady loni nebylo o moc pomalejší. Myslím, že tento víkend budou těžko k poražení," popisuje před třetím podnikem letošní sezóny.
Proč si to myslí? "Viděli jsme, že jejich rychlost na rovinkách byla v posledních závodech vyšší než ta naše. Tady máme tu nejdelší rovinku, proto očekávám, že budou velmi rychlí a těžko k poražení," vysvětluje pilot Stříbrných šípů, jenž by chtěl letos vybojovat pátý mistrovský titul, stejně jako jeho největší soupeř - Sebastian Vettel z Ferrari.
Oba týmy ale podle něj stále mají co zlepšovat: "Myslím, že celá práce, plný balík je získat první a druhé místo s oběma jezdci, a to se [letos] zatím nepodařilo nikomu z nás. Nemůžete proto říct, že jsou perfektní, ani my ne," pokračuje Hamilton.
"Bude to velmi zajímavé pozorovat, jaké výkony budeme podávat na jednotlivých tratích. Jedna může více vyhovovat jim, jiná nám. Ale na rovinkách jsou rychlejší a v zatáčkách jsou stejně rychlí jako my, takže opravdu ve svém programu pro motory zabrali, před letošní sezónou dosáhli obrovského pokroku. Bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet jejich plán spolehlivosti. Zbývá ještě dlouhý kus cesty," dodává pilot Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.