Lewis Hamilton poukazuje na kvality Ferrari, které zvítězilo v úvodních dvou závodech sezóny. A velmi blízko k tomu budou mít i tento víkend díky vlastnostem rudého vozu a okruhu v Šanghaji s 1 175 metrů dlouhou rovinkou.
Byť britský pilot v Číně minulý rok zvítězil, tak letos si uvědomuje, že to zřejmě bude čekat náročnější víkend. "Ferrari tady loni nebylo o moc pomalejší. Myslím, že tento víkend budou těžko k poražení," popisuje před třetím podnikem letošní sezóny.
Proč si to myslí? "Viděli jsme, že jejich rychlost na rovinkách byla v posledních závodech vyšší než ta naše. Tady máme tu nejdelší rovinku, proto očekávám, že budou velmi rychlí a těžko k poražení," vysvětluje pilot Stříbrných šípů, jenž by chtěl letos vybojovat pátý mistrovský titul, stejně jako jeho největší soupeř - Sebastian Vettel z Ferrari.
Oba týmy ale podle něj stále mají co zlepšovat: "Myslím, že celá práce, plný balík je získat první a druhé místo s oběma jezdci, a to se [letos] zatím nepodařilo nikomu z nás. Nemůžete proto říct, že jsou perfektní, ani my ne," pokračuje Hamilton.
"Bude to velmi zajímavé pozorovat, jaké výkony budeme podávat na jednotlivých tratích. Jedna může více vyhovovat jim, jiná nám. Ale na rovinkách jsou rychlejší a v zatáčkách jsou stejně rychlí jako my, takže opravdu ve svém programu pro motory zabrali, před letošní sezónou dosáhli obrovského pokroku. Bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet jejich plán spolehlivosti. Zbývá ještě dlouhý kus cesty," dodává pilot Mercedesu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.