Lewis Hamilton poukazuje na kvality Ferrari, které zvítězilo v úvodních dvou závodech sezóny. A velmi blízko k tomu budou mít i tento víkend díky vlastnostem rudého vozu a okruhu v Šanghaji s 1 175 metrů dlouhou rovinkou.
Byť britský pilot v Číně minulý rok zvítězil, tak letos si uvědomuje, že to zřejmě bude čekat náročnější víkend. "Ferrari tady loni nebylo o moc pomalejší. Myslím, že tento víkend budou těžko k poražení," popisuje před třetím podnikem letošní sezóny.
Proč si to myslí? "Viděli jsme, že jejich rychlost na rovinkách byla v posledních závodech vyšší než ta naše. Tady máme tu nejdelší rovinku, proto očekávám, že budou velmi rychlí a těžko k poražení," vysvětluje pilot Stříbrných šípů, jenž by chtěl letos vybojovat pátý mistrovský titul, stejně jako jeho největší soupeř - Sebastian Vettel z Ferrari.
Oba týmy ale podle něj stále mají co zlepšovat: "Myslím, že celá práce, plný balík je získat první a druhé místo s oběma jezdci, a to se [letos] zatím nepodařilo nikomu z nás. Nemůžete proto říct, že jsou perfektní, ani my ne," pokračuje Hamilton.
"Bude to velmi zajímavé pozorovat, jaké výkony budeme podávat na jednotlivých tratích. Jedna může více vyhovovat jim, jiná nám. Ale na rovinkách jsou rychlejší a v zatáčkách jsou stejně rychlí jako my, takže opravdu ve svém programu pro motory zabrali, před letošní sezónou dosáhli obrovského pokroku. Bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet jejich plán spolehlivosti. Zbývá ještě dlouhý kus cesty," dodává pilot Mercedesu.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.