Lewis Hamilton se po úvodní velké ceně sezóny nechce pouštět do nějakých konkrétnějších závěrů, myslí si ale, že Ferrari může Mercedesu v Bahrajnu kvůli své rychlosti na rovinkách pěkně zatápět.
Ferrari vyhrálo včerejší Velkou cenu Austrálie, když Mercedes kvůli softwarové chybě špatně spočítal za virtuálního safety caru náskok, který potřebuje Lewis udržovat, aby se udržel na čele. Sebastian Vettel se tak k překvapení všech po své zastávce v boxech objevil na prvním místě.
Pro Stříbrné šípy to bylo zklamání, zvlášť když Hamilton byl v kvalifikaci o den dříve téměř 7 desetin rychlejší než rudé vozy či Red Bully. Jak to bude podle něj vypadat v příštích závodech? "Dle své zkušenosti můžu říct, že nikdy nevím, jak se to bude vyvíjet. Dobré porozumění získáte až po čtyřech závodech. Nyní jde jen o ten první, takže zatím nemám ponětí," odpovídá úřadující šampion.
Ferrari, které však na rovinkách v Melbourne dosahovalo o 2 - 3 km/h vyšší rychlosti, podle něj ale bude každopádně silným soupeřem: "Až dorazíme do Bahrajnu, tak tam může dojít k nějakým vrcholům a pádům. Ferrari jsou na rovinkách opravdu rychlé, v příštím závodu budou rychlí," obává se Hamilton.
A přidává další důvod - obvykle výbornou práci italského týmu s pneumatikami za vysokých teplot, kdy soupeřům dříve odcházejí: "Vždy jsou dobří, když přijdou na řadu horké okruhy. Bahrajn, byť jde o noční závod, je i tak na pneumatiky stále náročný. Fakt nemám tušení. Můžu vám ale říct, že to nebude jednoduché, to je jisté."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.