Podle Daniela Ricciarda byl kvalifikační mód motoru, který pomohl Lewisi Hamiltonovi k vítězství v kvalifikaci ránou pro všechny ostatní jezdce. Hamilton sice vedl už po prvních jízdách v Q3, jenomže Sebastian Vettel a Max Verstappen ztráceli pouze desetinu. Tudíž byl jeho čas v možnostech ostatních k poražení.
Jenže v závěrečném kole dokázal úřadující mistr světa najednou najít 9 desetin a kvalifikaci tak opanoval. Podle Ricciarda by se každý ze současných TOP jezdců dokázal dostat na pole position, protože má Mercedes zkrátka výhodu. Hamilton sice po kvalifikaci odmítal, že by měli nějaký speciální motorový mód. Dle Ricciarda je ale takový nárůst výkonu pro ostatní skličující.
"Taková hloupost!" zlobil se jezdec Red Bullu, který ztratil téměř vteřinu a zajel pátý nejrychlejší čas. "Je to tak frustrující, protože si myslím, že všichni by chtěli vidět větší soupeření s Mercedesem. Tohle byla pro všechny rána." Nárůst výkonu pohonné jednotky Mercedesu v Q3 je opakujícím se tématem v hybridní éře, dle Australana to tentokrát předčilo veškerá očekávání.
"Nečekal jsem, že to bude o tolik. Zrychlení mezi Q2 a Q3 jsem čekal, ale ne takové. Čekal jsem, že budou zhruba 2 desetiny od nás. Být o šest desetin před všemi je jako rána do obličeje nás všech. Vím, že oni to milují, protože jsou v dobré pozici. Ostatní to ale nesnáší.
Snad to v závodu tak nebude a doženeme je trošku. Jejich mód motoru je odstrašující. Lewis je dobrým jezdcem - ale zcela očividně je jejich auto a celý balíček moc dobré. Nechci Lewise a jeho výkon nijak snižovat, ale upřímně si myslím, že i 90% Lewis by s tímto autem a týmem vyhrál pole position. Myslím, že všichni z TOP jezdců F1 by se s tímto autem a balíkem dostali na pole," zakončil domácí pilot.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.