Podle Daniela Ricciarda byl kvalifikační mód motoru, který pomohl Lewisi Hamiltonovi k vítězství v kvalifikaci ránou pro všechny ostatní jezdce. Hamilton sice vedl už po prvních jízdách v Q3, jenomže Sebastian Vettel a Max Verstappen ztráceli pouze desetinu. Tudíž byl jeho čas v možnostech ostatních k poražení.
Jenže v závěrečném kole dokázal úřadující mistr světa najednou najít 9 desetin a kvalifikaci tak opanoval. Podle Ricciarda by se každý ze současných TOP jezdců dokázal dostat na pole position, protože má Mercedes zkrátka výhodu. Hamilton sice po kvalifikaci odmítal, že by měli nějaký speciální motorový mód. Dle Ricciarda je ale takový nárůst výkonu pro ostatní skličující.
"Taková hloupost!" zlobil se jezdec Red Bullu, který ztratil téměř vteřinu a zajel pátý nejrychlejší čas. "Je to tak frustrující, protože si myslím, že všichni by chtěli vidět větší soupeření s Mercedesem. Tohle byla pro všechny rána." Nárůst výkonu pohonné jednotky Mercedesu v Q3 je opakujícím se tématem v hybridní éře, dle Australana to tentokrát předčilo veškerá očekávání.
"Nečekal jsem, že to bude o tolik. Zrychlení mezi Q2 a Q3 jsem čekal, ale ne takové. Čekal jsem, že budou zhruba 2 desetiny od nás. Být o šest desetin před všemi je jako rána do obličeje nás všech. Vím, že oni to milují, protože jsou v dobré pozici. Ostatní to ale nesnáší.
Snad to v závodu tak nebude a doženeme je trošku. Jejich mód motoru je odstrašující. Lewis je dobrým jezdcem - ale zcela očividně je jejich auto a celý balíček moc dobré. Nechci Lewise a jeho výkon nijak snižovat, ale upřímně si myslím, že i 90% Lewis by s tímto autem a týmem vyhrál pole position. Myslím, že všichni z TOP jezdců F1 by se s tímto autem a balíkem dostali na pole," zakončil domácí pilot.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.