První kvalifikace sezóny vyhrál Lewis Hamilton a to rekordním časem na okruhu Albert Park. Za ním Räikkönen a Vettel. Jak hodnotí své výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?
Lewis Hamilton, 1. místoPo všech těch výsledcích z posledních let by člověk řekl, že si zvyknete, ale ne, je to stále stejně intenzivní a měli byste teď cítit moje srdce, buší jako o život. Moc rád tu vidím tolik fanoušků, tento okruh je skvělý. Se svým kolem jsem však opravdu hodně spokojen, bylo to moc pěkné kolo. Já se pořád snažím o dokonalost a tohle bylo nejblíž, jak jsem se jí mohl přiblížit. Překvapivé bylo, jak rychlí byli u Ferrari. Během toho kola jsem jel pořád stejné nastavení, ale pneumatiky byly ve správné formě a podařilo se mi dát to kolo dohromady.
Hovořilo se tu o party modu našeho motoru - já jsem pořád v párty módu. Ne, ujišťuji vás, že nemáme žádné speciální tlačítko nebo něco. Měl jsem stejný mód po celou dobu kvalifikace. ("A co jsi tedy předtím dělal?" skočil do odpovědi Vettel. "Čekal jsem na dobré kolo, abych smazal úsměv z tvé tváře. Další otázka..." reagoval Hamilton)
Valtteri Bottas, 10. místo (havaroval, penalizace 5 míst za výměnu převodovky)Využil jsem při výjezdu z první zatáčky až moc tratě a vyjel moc zeširoka. Byl jsem překvapen, že je tam ještě trošku mokro, ztratil jsem kontrolu nad zadní částí a pokusil se to napravit, ale tyhle věci se dějí příliš rychle. Takže jsem toho moc nemohl udělat a narazil do zdi ve druhé zatáčce. V sobotu se body nerozdávají, pokusíme se zítra dostat co nejvýš to půjde
Niki Lauda, nevýkonný ředitelNezajímá mě, jakou měli u Ferrari rychlost během kvalifikace, nakonec máme náskok sedmi desetin a to je neuvěřitelné. První sadu pneumatik nemohl Lewis naplno využít, ale v posledním kole se vše podařilo poskládat. Bohužel o tom musí zapřemýšlet Valtteri, protože mohl být vysoko. Budu ho motivovat a dostaneme ho zase nahoru. Udělal vše správně ale bohužel jednu věc ne. Ale dostane se zpět.
FERRARIKimi Räikkönen, 2. místoByla to slušná práce. Samozřejmě ten rozdíl na konci je celkem velký, ale nebyla to jednoduchá kvalifikace. Ráno pršelo, nicméně musíme být s tímto výsledkem spokojeni, ale pořád nás čeká dost práce jak věci zlepšit.
Sebastian Vettel, 3. místoMyslím, že můžeme být spokojeni. Včera jsem nebyl spokojen a auto nebylo optimální, ale v kvalifikaci se to zlepšovalo. V posledním kole to bylo zajímavé ve třinácté zatáčce, zkusil jsem brzdit pozdě, ale nevyšlo to. Bylo to hodně těsné a je to pro nás vzrušující, že je to tak blízko. Je smůla, že Lewis získal na konci takový náskok, ale hádám, že jeho kolo bylo opravdu hodně dobré. Těším se na zítřek a myslím, že jsme auto zlepšili, tak uvidíme, co se stane. Co se závodní rychlosti týče jsme včera viděli, že je to těsné a tady se nepředjíždí lehce, ale kdo ví. Máme příležitost na startu. Jsem rád za tým, je to dobrý výsledek takže už ať se to rozjede.
RED BULLMax Verstappen, 4. místoI přes malou chybu jsem si dnešní kvalifikaci užil. Je těžké něco předvídat a očekávat, ale myslím, že to mohlo být lepší. Chyba v zatáčce třináct mě stála pár desetin. Stále jsme blízko Ferrari, což je pozitivní, ale mohli jsme být možná druzí. Mercedes má podle očekávání celkem náskok, ale náskok bez mé chyby by byl jen půl sekundy, což je blíž než v minulosti. Se správnou strategií můžeme být konkurenceschopní. Nevím, jak s Mercedesem, ale s Ferrari můžeme bojovat. Pokud se vyhneme potížím na startu, snad to bude dobrý závod. S rychlostí jsem spokojen, takže se snad zlepšíme a posuneme vpřed. Nejen zítra, ale po celý rok.
Daniel Ricciardo, 5. místo (po penalizaci 8. místo)Myslím, že penalizace tří míst na startu je nespravedlivá. Nějaké potrestání ano, pokuta, napomenutí a další věcí, kterými mě mohli střelit než sezóna začne, myslím, že to mohli udělat lépe. Z pátého na osmé místo...
První část kvalifikace byla ok, ale na konci nám pár desetin chybělo. Vypadalo to, že se jedná o první sektor. Nevím, co víc jsem s daným vyvážením mohl udělat. Rozhodně je to trošku frustrující. Začínáme na super měkkých a snad to bude hrát v náš prospěch a během závodu se nám něco podaří.
Christian Horner, šéf týmuPo ranním dešti byla suchá kvalifikace rozhodně těsná - mezi námi a Ferrari. Bohužel max udělal malou chybu a ztratil pár desetin, jinak potenciálně mohla být první řada. Daniel také neměl perfektní Q3 a bohužel kvůli penalizaci odstartuje osmý. Zvolili jsme odlišnou strategii s pneumatikami než naši soupeři a snad nám to otevře možnosti.
HAASKevin Magnussen, 6. místoAuto se dobře řídilo a mohl jsem na to tlačit a brzdit každé kolo později a později. Nedělalo nic neočekávaného a to je skvělé. Těším se. Za námi máme pár rychlých aut a musíme zamakat, aby to tak i zůstalo. Uděláme maximum pro dobrý výsledek. Potřebujeme dobrý začátek sezóny a těžit z dnešního kvalifikačního výsledku.
Romain Grosjean, 7. místoVšichni jsou šťastní a odráží to tvrdou práci všech v týmu. Výsledek trošku potvrdil, co jsme viděli v zimních testech. Mohu na to tlačit a jsem za to moc rád. Odvedli jsme dobrou práci a máme třetí řadu. Bude to úžasné, body jsou možné a chceme si pozici samozřejmě udržet. Uvidíme, co se stane. Ale je to dobrý začátek. Můžeme být pyšní, ale musíme dál pracovat.
Günther Steiner, šéf týmuNebyla to špatná sobota. Prokázali jsme naši rychlost. Je to těžké, soupeři jsou silní a musíme být na pozoru. Ale pro tým je to fantastický den. Mohou být pyšní. Musíme z toho vytěžit co nejvíce bodů. Pro Haas to byl velmi dobrý den.
RENAULTNico Hülkenberg, 8. místoKdyž vezmu v úvahu, že jsem s vozem nebyl úplně zvlášť spokojen, tak je výsledek dost dobrý. Bylo to pro mě náročné, zvlášť Q3 kolo nebylo tak dobré, jak by mohlo být. Trošku jsme změnili vůz oproti včerejšku a ve třetím tréninku nebylo moc času tyto změny zanalyzovat. Je to hodně těsné takže zítra bude hodně práce.
Carlos Sainz jr, 9. místoJsem spokojen, protože jsme se během dne zlepšovali, ale bohužel tam byla patnáctiminutová pauza a když jsme se ve třetí části zase rozjeli, tak jsem se nemohl přiblížit času 1:23 min, což by mě dostalo před Haas. To je něco, na co se musíme podívat a zjistit, kde jsme ztratili rytmus a tu půl sekundu. Myslím, že potřebujeme od všeho něco - výkon motoru není stále na úrovni dvou předních týmů, ale víme, že to se během roku změní a jsem si jistý, že tady tým zapracuje. Také si myslím, že se zlepší i naše mechanické a aerodynamické výkony. Během loňska se tým hodně zlepšil a jsem si jistý, že to bude pokračovat i letos.
Alan Permane, sportovní ředitelJsme s výsledkem spokojeni, ale hádáme, zda to mohlo být lepší, když se podíváme na časy z Q2. V poslední části ani jeden vůz neměl pneumatiky na vrcholu, ale celkově to byla bezproblémová kvalifikace. Zítra je to první závod, takže musíme dávat během prvního kola pozor, vyhnout se potížím a potom bojovat se soupeři. Uvidíme, zda se díky strategii posuneme před ně. Naše vozy jsou hodně vyrovnané a jsme spokojeni se závodní rychlostí, takže posunout se vpřed je cíl pro závod.
MCLARENFernando Alonso, 11. místoToto místo si zasloužíme a jsem spokojen. Myslím, že máme velký potenciál. Pořád máme pár problémů k řešení, ale můžeme být optimističtí. Bude to pro nás náročný závod, zvlášť pokud bude pršet, takže to bude úžasné. Je to první závod a nikdy nevíte, takže je dnešní výkon úlevou. Jsme konkurenceschopnější než tomu bylo v minulých letech.
Stoffel Vandoorne, 12.místoJsme zklamaní, že to není první desítka s oběma vozy, je do škoda. Včera jsme ukázali slibný pokrok. Máme však před sebou stále dost práce. Střed pole je blízko a zlepšili se. Máme rozhodně potenciál se posunout vpřed. Ale je to dobré, nicméně velmi brzy i co se nových motorů a spolupráce s Renaultem týče, takže budeme dál vyvíjet a víme, že se budeme zlepšovat. Snad to ukážeme brzy. Zítra se toho může stát hodně, předjíždí se tu obtížně a bývá to většinou drama. Oproti loňsku jsme udělali pokrok a závodní rychlost vypadá slibně, takže musíme být připraveni na vše. Roli může hrát i počasí. Pokud budeme mít čistý závod a vyhneme se potížím, snad získáme body.
Eric Boullier, sportovní ředitelDnes máme smíšené pocity. Solidní třetí trénink, v kvalifikaci trať oschla, i když bylo těžké číst podmínky na trati. Fernando a Stoffel zajeli dobře a Q2 byla důkazem očekávání ze zimních testů - že střed pole je velmi vyrovnaný. Věděli jsme, že to bude výzva. Oba jezdci byli ovlivněni provozem a nedostali jsme z auta maximum. Potenciál je větší, to víme.
Takže na jedné straně jsme mohli dosáhnout víc, ale na druhé straně je velmi povzbudivé, jakou cestu jsme ušli během zimní pauzy. Nyní je důležité dostat z vozu maximum, co máme už v zítřejším závodě. Pokusíme se využít v náš prospěch volný výběr pneumatik pro start.
FORCE INDIASergio Pérez, 13. místoJe to zklamání nebýt v první desítce, ale výkon byl vlastně dobrý. Pneumatiky fungovaly a jel jsem dobré kolo. Myslím, že výsledek odráží to, kde nyní jsme. Mysleli jsem, že máme šanci se do Q3 dostat, nicméně počítá se zítřek. Závodní rychlost vypadá lépe a to nám může hrát do karet. Je tu DRS zóna navíc a tak budou příležitosti. Také tu často vidíme safety car. Je to dlouhý závod, takže uvidíme.
Esteban Ocon, 15. místoBylo to těžké, zvlášť Q2, kde jsem se trápil z přední částí vozu a blokovanými koly. Také tam byl provoz. Během tohoto víkendu bylo naším úkolem pochopit novinky na voze a to, že jsme zmeškali čas na trati v posledním tréninku nám nepomohlo. Závodní rychlost bude lepší a myslím, že cílem mohou být body. Je to jeden ze závodů, kde dojezd do cíle často znamená šanci na dobrý výsledek. Budeme bojovat a uvidíme.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmuPravdou je, že dnešní výkon není o tolik odlišný od výsledku zde před dvanácti měsíci. Není tudíž zase tak překvapivé nedostat se do první desítky. Na vůz jsme včera dodali řadu novinek a stále se tedy učíme. Ale víme, že potenciál tu je. Ukázali jsme slibnou závodní rychlost v testech a také včera, takže doufáme, že ji prokážeme i zítra a dostaneme se na body, stejně jako loni.
WILLIAMSLance Stroll, 14. místoPo testech v Barceloně bychom čtrnácté místo brali. Nebylo to ideální, protože jsme mohli zlepšit druhou jízdu, ale trošku mě zdrželi v posledním sektoru a pneumatiky nebyly v provozním okně, přední byly studené a to mě stálo čas. Cítil jsem se v autě dobře a myslím, že máme na víc. Jsme stále v boji o body, ale záleží na tom, co se bude dít. Uvidíme, jak to dopadne.
Sergej Sirotkin, 19. místoUdělali jsme velké změny a myslím, že jsme z vozu určitě mohli dostat víc, ale je to začátek dlouhé sezóny a měli bychom vše řádně zanalyzovat, co zlepšit. Musíme být pozitivní. Budeme se krok za krokem učit a posouvat se.
Paddy Lowe, technický ředitelCelkově je to zklamání, protože si myslím, že jsme mohli o oběma jezdci i vozy dosáhnout víc. Oba jeli dobře v první části, Sergej se zlepšoval, ale udělal chybu a to stálo Q2. Lance se tam dostal a zajel dobré kolo, trošku to přepálil, kde se měl zlepšit a v zatáčce tři udělal chybu. Takže umístění mohlo být lepší. Máme však mladé piloty, jednomu je jen devatenáct a myslím, že oba dělají pokroky. Auto však není aktuálně dostatečně rychlé, nemáme časy na Q3 a to je náš cíl. Takže je tu rozhodně co vyvíjet a zlepšovat! Zítra má být sucho, bude to náročné odpoledne a cílem bude s oběma vozy vidět šachovnicovou vlajku a to může být i způsob jak se dostat na body.
TORO ROSSOBrendon Hartley, 16. místoJe to frustrující. Myslím, že desetina by nás posunula a auto na to mělo. Vím, že se trať hodně vyvíjela, ale pár drobných chyb nás stálo Q2. Zkusili jsme vyjet brzy a věděl jsem, že to může být výhoda. Myslím, že to byla správná volba. Jen jsem neposkládal perfektní kolo. Ale pozitivní je, že auto na to dostat se do Q2 mělo. Naší silnější stránkou je myslím závodní rychlost, ale tady se opravdu hodně špatně předjíždí. Svoji roli bude hrát i opotřebení pneumatik, takže strategie a pneumatiky nás mohou dostat do hry. Jsme ve středu pole a uděláme maximum, uvidíme...
Pierre Gasly, 20 místoJsem zklamaný, protože myslím, že potenciál na Q2 tu byl. Bylo to těsné, ale tlačil jsem na to moc a zablokoval kola... a bylo to. Měl jsem jen jedno kolo a udělal chybu. Střed pole je opravdu vyrovnaný, takže musíte udělat vše správně. Opotřebení je tu vysoké a nevíme, jaké budou podmínky na trati, takže se musíme pokusit o maximum a předjíždět. Udělám, co budu moci, i když dvacáté místo zde není ideální. Ale jsem na zítřejší boj připraven.
James Key, technický ředitelJe to zklamání. Věděli jsme, že to bude těsné a pár desetin udělalo velký rozdíl. A bude to tak asi i v dalších víkendech. Q2 byla na dosah, ale bohužel jsme zmeškali příležitost. Pierre měl jen jedno kolo, což jsme nezvládli a trať se velmi zlepšovala postupem času, takže bylo důležité vyjet pozdě - to jsme neudělali. Brendon zajel slušné kolo, chybělo pár desetin, ale stále se učíme. Máme před sebou práci, musíme se podívat na data, co se dá zlepšit. Uděláme zítra maximum, cílem jsou body, to se nezměnilo. Máme před sebou dlouhou cestu.
SAUBERMarcus Ericsson, 17. místoPráce přes noc se vyplatila. Celkově to byla dobrá kvalifikace. Udělali jsme pokrok a měli bychom být pyšní. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale byli jsme blízko Q2. Čeká nás dost práce, ale bojujeme, což je dobré vidět. Jsem spokojen s pokrokem a těším se na závod.
Charles Leclerc, 18. místoPrvní kvalifikace v F1. Byl to vzrušující den! Po deštivém tréninku byla kvalifikace na suchu, což nebylo ideální, protože jsem si to nemohl vyzkoušet. Udělal jsem malou chybu ve čtvrté zatáčce a to nás stálo Q2, škoda. Ale je to první závodní víkend, takže to byla pozitivní zkušenost k naučení. Cílem je nyní se zlepšovat. Na zítřejší závod se moc těším.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.