MELBOURNE - 1. TRÉNINK; První volný trénink před Velkou cenou Austrálie ovládly Mercedesy před Red Bully a Ferrari. Jak probíhal a kolik ztráceli ostatní?
Ve 2:00 hod našeho času na trať vyrazil jako první Vettel s Ferrari následován oběma McLareny. Pirelli přivezlo ultra-měkké, super-měkké a měkké směsi a počasí týmům přálo - teplota vzduchu dosahovala 27 °C, trať 44 °C.
První měřené kolo předvedl Sirotkin - 1:32,057 min na ultra-měkkých pneumatikách, Ricciardo byl vzápětí o 1,732 s rychlejší než pilot Williamsu. Postupně jej překonávali Räikkönen, Bottas, Verstappen i Hamilton.
A close shave for Sirotkin on pit entry 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/CDoEQfImmX
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Mercedesy jezdili o poznání rychleji než zbytek, Hamilton se dostal na 1:24,026 na ultra-měkkých pneumatikách, Bottas byl o 0,551 s zpět. Nejblíže jim byl Verstappen (+0,745 s) a Räikkönen (0,849 s).
Čtvrtým nejrychlejším týmem byl Haas (Grosjean +1,704 s) následovaný McLarenem (Alonso +1,870 s). Vandoorne byl dlouho poslední, stěžoval si na bídnou ovladatelnost.
Hamilton flies to the top spot with a 1:24.914 🔥#AusGP #F1 pic.twitter.com/0PcLinXtDl
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Nejpomalejší byli piloti Sauberu, kteří zaostávali o 4 sekundy. V 6:00 h následuje druhý trénink, v němž budeme moci sledovat, jak se dále vyvíjejí rozdíly mezi týmy. Obrázek není ucelený, Ferrari například ještě nezkoušelo ultra-měkkou směs a Red Bull svého nejlepšího času dosáhl na super-měkké.
Mercedes se však zdá být pohodlně na čele a Christiana Hornera zatím nic nepřekvapuje: "Je to celkem pozitivní. Nic není příliš vzdáleno tomu, co jsme po testech očekávali. Piloti jsou si poměrně jisti a auto je tady rychlé."
Max. rychlosti (v km/h): 1. Pérez 316,3; 2. Vettel 313,4; 3. Räikkönen 311,5; 4. Bottas 311,4; 5. Hamilton 310,3; 6. Ocon 310,0.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.