MELBOURNE - 1. TRÉNINK; První volný trénink před Velkou cenou Austrálie ovládly Mercedesy před Red Bully a Ferrari. Jak probíhal a kolik ztráceli ostatní?
Ve 2:00 hod našeho času na trať vyrazil jako první Vettel s Ferrari následován oběma McLareny. Pirelli přivezlo ultra-měkké, super-měkké a měkké směsi a počasí týmům přálo - teplota vzduchu dosahovala 27 °C, trať 44 °C.
První měřené kolo předvedl Sirotkin - 1:32,057 min na ultra-měkkých pneumatikách, Ricciardo byl vzápětí o 1,732 s rychlejší než pilot Williamsu. Postupně jej překonávali Räikkönen, Bottas, Verstappen i Hamilton.
A close shave for Sirotkin on pit entry 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/CDoEQfImmX
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Mercedesy jezdili o poznání rychleji než zbytek, Hamilton se dostal na 1:24,026 na ultra-měkkých pneumatikách, Bottas byl o 0,551 s zpět. Nejblíže jim byl Verstappen (+0,745 s) a Räikkönen (0,849 s).
Čtvrtým nejrychlejším týmem byl Haas (Grosjean +1,704 s) následovaný McLarenem (Alonso +1,870 s). Vandoorne byl dlouho poslední, stěžoval si na bídnou ovladatelnost.
Hamilton flies to the top spot with a 1:24.914 🔥#AusGP #F1 pic.twitter.com/0PcLinXtDl
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Nejpomalejší byli piloti Sauberu, kteří zaostávali o 4 sekundy. V 6:00 h následuje druhý trénink, v němž budeme moci sledovat, jak se dále vyvíjejí rozdíly mezi týmy. Obrázek není ucelený, Ferrari například ještě nezkoušelo ultra-měkkou směs a Red Bull svého nejlepšího času dosáhl na super-měkké.
Mercedes se však zdá být pohodlně na čele a Christiana Hornera zatím nic nepřekvapuje: "Je to celkem pozitivní. Nic není příliš vzdáleno tomu, co jsme po testech očekávali. Piloti jsou si poměrně jisti a auto je tady rychlé."
Max. rychlosti (v km/h): 1. Pérez 316,3; 2. Vettel 313,4; 3. Räikkönen 311,5; 4. Bottas 311,4; 5. Hamilton 310,3; 6. Ocon 310,0.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.