MELBOURNE - 1. TRÉNINK; První volný trénink před Velkou cenou Austrálie ovládly Mercedesy před Red Bully a Ferrari. Jak probíhal a kolik ztráceli ostatní?
Ve 2:00 hod našeho času na trať vyrazil jako první Vettel s Ferrari následován oběma McLareny. Pirelli přivezlo ultra-měkké, super-měkké a měkké směsi a počasí týmům přálo - teplota vzduchu dosahovala 27 °C, trať 44 °C.
První měřené kolo předvedl Sirotkin - 1:32,057 min na ultra-měkkých pneumatikách, Ricciardo byl vzápětí o 1,732 s rychlejší než pilot Williamsu. Postupně jej překonávali Räikkönen, Bottas, Verstappen i Hamilton.
A close shave for Sirotkin on pit entry 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/CDoEQfImmX
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Mercedesy jezdili o poznání rychleji než zbytek, Hamilton se dostal na 1:24,026 na ultra-měkkých pneumatikách, Bottas byl o 0,551 s zpět. Nejblíže jim byl Verstappen (+0,745 s) a Räikkönen (0,849 s).
Čtvrtým nejrychlejším týmem byl Haas (Grosjean +1,704 s) následovaný McLarenem (Alonso +1,870 s). Vandoorne byl dlouho poslední, stěžoval si na bídnou ovladatelnost.
Hamilton flies to the top spot with a 1:24.914 🔥#AusGP #F1 pic.twitter.com/0PcLinXtDl
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Nejpomalejší byli piloti Sauberu, kteří zaostávali o 4 sekundy. V 6:00 h následuje druhý trénink, v němž budeme moci sledovat, jak se dále vyvíjejí rozdíly mezi týmy. Obrázek není ucelený, Ferrari například ještě nezkoušelo ultra-měkkou směs a Red Bull svého nejlepšího času dosáhl na super-měkké.
Mercedes se však zdá být pohodlně na čele a Christiana Hornera zatím nic nepřekvapuje: "Je to celkem pozitivní. Nic není příliš vzdáleno tomu, co jsme po testech očekávali. Piloti jsou si poměrně jisti a auto je tady rychlé."
Max. rychlosti (v km/h): 1. Pérez 316,3; 2. Vettel 313,4; 3. Räikkönen 311,5; 4. Bottas 311,4; 5. Hamilton 310,3; 6. Ocon 310,0.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.