Dle čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela by si fanoušci prostě měli zvyknout na to, že každý závod nemůže být úžasná podívaná.
Nasazení nových, robustnějších monopostů mělo za následek obávaný pokles předjetí. Již před sezónou se o tom hodně hovořilo a data Pirelli nakonec tuto domněnku potvrdila. Letos poklesl počet předjetí z loňských 866 na 435, tedy o nějakých 49 %.
"Všichni by se měli uklidnit. Nějaké závody jsou prostě nudné, a co jako? Nemyslím si, že je to takový problém," okomentoval situaci Sebastian Vettel. "Nemyslím si, že potřebujeme pořád lámat rekordy každý závod. Samozřejmě jsou chvíle, kdy vás to štve. Třeba když jste za někým a máte rychlost. Na druhou stranu, když se vám to v těchto podmínkách povede, tak je to sladká odměna. Prostě buďte v klidu a přijměte, že tu a tam bude nějaký závod nudný, někdy i dva v řadě. Skvělý závod pak vždycky přijde," pokračoval čtyřnásobný mistr světa.
Svůj názor k tomuto tématu sdělil i Riccardo s Hamiltonem. "Myslím si, že Seb má částečně pravdu, hodně záleží na tom, jak je okruh postaven. Širší auta dle mého vypadají skvěle. Máme větší přítlak a přilnavost, což způsobuje, že musíme mít více místa a čistší vzduch. Držet se v závěsu je pak náročné. Má to prostě své pro a proti," řekl pilot Red Bullu.
Letošní mistr světa dodal, že se to časem zlepší díky úpravám na vozech. "Doufám, že další vývoj nám předjíždění usnadní. Nemyslím to ale tak, že bude jednodušší předjíždět. Prostě se akorát potřebujeme držet hned za sebou. Čím více se pak bude útočit, tím větší to bude zábava pro lidi."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.