Lewis Hamilton predikuje své rivaly pro příští sezónu. Nechybí mezi nimi ani Fernando Alonso, se kterým sváděl vyhrocený souboj v sezóně 2007 u McLarenu.
Lewis Hamilton letos získal svůj čtvrtý titul mistra světa, navíc v této sezóně překonal rekord Ayrtona Senny i Michaela Schumachera v počtu získaných pole position a v současné době vede tuto historickou tabulku. Britovi je navíc dvaatřicet let, a pokud by s Mercedesm prodloužil na další tři roky, o čemž se v současné době spekuluje, tak by krom jiného měl i teoretický prostor pro dorovnání rekordu Michaela Schumachera v počtu mistrovských titulů.
Bude ale záležet na formě Mercedesu a jeho soupeřů. Stříbrné šípy podávají v posledních čtyřech letech nekompromisní výkony, ale Red Bull s Ferrari letos vystrčily růžky. V příští sezóně se dá očekávat, že rozestupy mezi týmy se ještě ztenčí a pořadím může teoreticky zamíchat i McLaren s motory od Renaultu.
Právě Fernanda Alonsa se Hamilton po zkušenostech z roku 2007 obává. Mezi další rivaly pak dle nejbohatšího britského sportovce budou patřit Max Verstappen a Sebastian Vettel.
"Fernando je ten nejdrsnější, musíte ho maximálně respektovat a hrát své karty chytře. Je s ním náročné bojovat. Jeho schopnosti jsou doslova mocné. Maxův jezdecký styl je také působivý. Na trati dělá neuvěřitelné kousky a pořád roste. Pokud se budeme bavit o čtyřech nejsilnějších pilotech, tak to bude Fernando, Sebastian, Max a pak já. Doufám, že všichni budeme v příštím roce bojovat o titul," řekl pro magazín Motor Sport britský pilot.
Není pilot jako pilot. "Na každého z nich musíte pohlížet jinak, jsou velmi rozdílní. Sebastianovi budu muset dát více prostoru. Nemyslím to nijak zle. Max také hodně riskuje, takže jemu je třeba dát také více místa. Nebude to problém, bude to jen zatraceně drsné. Bude to tvrdý souboj. I já bych si zaplatil za to, abych to mohl vidět," láká Hamilton.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.