Lewis Hamilton predikuje své rivaly pro příští sezónu. Nechybí mezi nimi ani Fernando Alonso, se kterým sváděl vyhrocený souboj v sezóně 2007 u McLarenu.
Lewis Hamilton letos získal svůj čtvrtý titul mistra světa, navíc v této sezóně překonal rekord Ayrtona Senny i Michaela Schumachera v počtu získaných pole position a v současné době vede tuto historickou tabulku. Britovi je navíc dvaatřicet let, a pokud by s Mercedesm prodloužil na další tři roky, o čemž se v současné době spekuluje, tak by krom jiného měl i teoretický prostor pro dorovnání rekordu Michaela Schumachera v počtu mistrovských titulů.
Bude ale záležet na formě Mercedesu a jeho soupeřů. Stříbrné šípy podávají v posledních čtyřech letech nekompromisní výkony, ale Red Bull s Ferrari letos vystrčily růžky. V příští sezóně se dá očekávat, že rozestupy mezi týmy se ještě ztenčí a pořadím může teoreticky zamíchat i McLaren s motory od Renaultu.
Právě Fernanda Alonsa se Hamilton po zkušenostech z roku 2007 obává. Mezi další rivaly pak dle nejbohatšího britského sportovce budou patřit Max Verstappen a Sebastian Vettel.
"Fernando je ten nejdrsnější, musíte ho maximálně respektovat a hrát své karty chytře. Je s ním náročné bojovat. Jeho schopnosti jsou doslova mocné. Maxův jezdecký styl je také působivý. Na trati dělá neuvěřitelné kousky a pořád roste. Pokud se budeme bavit o čtyřech nejsilnějších pilotech, tak to bude Fernando, Sebastian, Max a pak já. Doufám, že všichni budeme v příštím roce bojovat o titul," řekl pro magazín Motor Sport britský pilot.
Není pilot jako pilot. "Na každého z nich musíte pohlížet jinak, jsou velmi rozdílní. Sebastianovi budu muset dát více prostoru. Nemyslím to nijak zle. Max také hodně riskuje, takže jemu je třeba dát také více místa. Nebude to problém, bude to jen zatraceně drsné. Bude to tvrdý souboj. I já bych si zaplatil za to, abych to mohl vidět," láká Hamilton.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.