Lewis Hamilton si včera postěžoval na nedostatek předjíždění ve Velké ceně Abú Zabí a na její poměrně nudný průběh, který přičítá konfigurací tamějšího okruhu Jas Marina. Ten se podle něj pro současnou generaci monopostů Formule 1 nehodí.
Úřadující mistr světa po celou dobu pronásledoval svého týmového kolegu Valtteriho Bottase, a i když jej několikrát stáhl, tak se před něj dostat nedokázal. K tomu by musel být minimálně o 1,4 sekundy na kolo rychlejší, což s identickým vozem a použitými směsmi pneumatik nebylo ani před dlouhé rovinky dost dobře možné.
"Na rovinkách vás to sice [v aerodynamickém stínu] potáhlo, ale jakmile jste se dostali do posledního sektoru... Je to skvělá trať, ale žel autům moc nesedí. V posledním sektoru zkrátka nedokážete následovat [vůz před sebou]," popisuje britský pilot Mercedesu.
"Jde o jednu z nejhorších tratí v tom smyslu, že k předjetí vozu před vámi potřebujete 1,4sekundovou výhodu. A my máme stejné auto. Mezi námi je rozdíl pár desetin, takže jsem ho nikdy nebyl schopný předjet, pokud by neudělal velkou chybu a nevyjel mimo - a i tak tady mají obrovské únikové zóny, které vám umožní udržet se vpředu," kroutí hlavou Hamilton.
Přesto se pokoušel o zdolání svého týmového kolegy: "Inženýři říkají, že pro předjetí potřebujete rozdíl 1,4 sekundy. Nezáleží na tom, které auto je před vámi. Bylo by to těžké. To, že jsem se dokázal dostat tak blízko, ukazuje, že jsem měl dobrou rychlost.
Ale jakmile se dostanete na dostřel 1,2 sekundy, tak je to jako byste narazili do zdi a auto zastavilo. Obecně začnete všemi čtyřmi koly klouzat po dráze. Dnes to bylo hodně jako v rallye," vysvětluje Hamilton, jež se letos dočkal svého čtvrtého mistrovského titulu.
Bottas jeho dojmy jen potvrdil: "Cítil jsem, že je pro mě 3. sektor dobrý, ale zároveň jde o trať, kde se v 3. sektoru za někým jde fakt obtížně. Já jsem to pocítil, když jsem se přiblížil vozům o kolo zpět, kolik ztrácíte. Věděl jsem, že se Lewis bude vždycky trápit, jakmile se ke mně v 3. sektoru přiblíží. Vážně jsem závod kontroloval. Všichni vědí, že tady předjíždění není snadné."
A i když Hamilton uvedl, že není "traťovým návrhářem a neví, co by se dalo pro zlepšení změnit," tak architekt okruhu Hermann Tilke už něco v hlavě mám: "Máme nápad na změnu jedné zatáčky. Jde o velmi drobnou změnu, možná ale bude mít velký dopad."
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.