Lewis Hamilton si včera postěžoval na nedostatek předjíždění ve Velké ceně Abú Zabí a na její poměrně nudný průběh, který přičítá konfigurací tamějšího okruhu Jas Marina. Ten se podle něj pro současnou generaci monopostů Formule 1 nehodí.
Úřadující mistr světa po celou dobu pronásledoval svého týmového kolegu Valtteriho Bottase, a i když jej několikrát stáhl, tak se před něj dostat nedokázal. K tomu by musel být minimálně o 1,4 sekundy na kolo rychlejší, což s identickým vozem a použitými směsmi pneumatik nebylo ani před dlouhé rovinky dost dobře možné.
"Na rovinkách vás to sice [v aerodynamickém stínu] potáhlo, ale jakmile jste se dostali do posledního sektoru... Je to skvělá trať, ale žel autům moc nesedí. V posledním sektoru zkrátka nedokážete následovat [vůz před sebou]," popisuje britský pilot Mercedesu.
"Jde o jednu z nejhorších tratí v tom smyslu, že k předjetí vozu před vámi potřebujete 1,4sekundovou výhodu. A my máme stejné auto. Mezi námi je rozdíl pár desetin, takže jsem ho nikdy nebyl schopný předjet, pokud by neudělal velkou chybu a nevyjel mimo - a i tak tady mají obrovské únikové zóny, které vám umožní udržet se vpředu," kroutí hlavou Hamilton.
Přesto se pokoušel o zdolání svého týmového kolegy: "Inženýři říkají, že pro předjetí potřebujete rozdíl 1,4 sekundy. Nezáleží na tom, které auto je před vámi. Bylo by to těžké. To, že jsem se dokázal dostat tak blízko, ukazuje, že jsem měl dobrou rychlost.
Ale jakmile se dostanete na dostřel 1,2 sekundy, tak je to jako byste narazili do zdi a auto zastavilo. Obecně začnete všemi čtyřmi koly klouzat po dráze. Dnes to bylo hodně jako v rallye," vysvětluje Hamilton, jež se letos dočkal svého čtvrtého mistrovského titulu.
Bottas jeho dojmy jen potvrdil: "Cítil jsem, že je pro mě 3. sektor dobrý, ale zároveň jde o trať, kde se v 3. sektoru za někým jde fakt obtížně. Já jsem to pocítil, když jsem se přiblížil vozům o kolo zpět, kolik ztrácíte. Věděl jsem, že se Lewis bude vždycky trápit, jakmile se ke mně v 3. sektoru přiblíží. Vážně jsem závod kontroloval. Všichni vědí, že tady předjíždění není snadné."
A i když Hamilton uvedl, že není "traťovým návrhářem a neví, co by se dalo pro zlepšení změnit," tak architekt okruhu Hermann Tilke už něco v hlavě mám: "Máme nápad na změnu jedné zatáčky. Jde o velmi drobnou změnu, možná ale bude mít velký dopad."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.