Na jedné z tiskových konferencí v rámci závodního víkendu v UAE byli dotázání Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo na to, které z té spousty letošních předjetí považují na to svoje nejlepší.
Otázka tedy zněla: "Pro všechny tři - které předjetí považujete za svoje nejlepší v sezoně a můžete vysvětlit proč?"
Daniel Ricciardo: Vybírat se dá opravdu z mnoha! Pokusy na Valtteriho byly zábavné, v Austinu. Kimi v Monze v 1. zatáčce - bylo to z hloubi pole, takže to bylo docela zábavné. Baku bylo rozhodující. Tady jich pár máte.
Lewis Hamilton: Připouštím, že mám velmi špatnou paměť, takže si toho před Austinem moc nepamatuji...
Sebastian Vettel: Moc toho k zapamatování není. Letos jsem nemusel předjet moc lidí.
Lewis Hamilton: Předjel jsem tě párkrát, to bylo dostatečné! Ty byly nejvíce vzrušující.
Pak Hamiltonovi moderátor této tiskové konference trochu napověděl - "pár jsi jich také měl v Brazílii"
Lewis Hamilton: Jo, Brazílie byla úžasná, startoval jsem zezadu. Myslím, že nejtěsnější závody, které jsme měli, byly z těch, které jsem si nejvíce užil. Samozřejmě, že pro mě nejhorší bylo Monako a možná Rusko. Kromě toho si myslím, že to byla docela dobrá sezona.
Moderátor: "Sebe, jaké jsou vaše vzpomínky"?
Sebastian Vettel: Nevím, díky Danielovi za zmínění...
Daniel Ricciardo: Neříkej mě v Číně.
Sebastian Vettel: To bylo vlastně docela dobré! Úplně jsem na to zapomněl, chtěl jsem říci Valtteriho v Barceloně. Ale jo, možná také ten [předjížděcí manévr] na Daniela.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.