Na jedné z tiskových konferencí v rámci závodního víkendu v UAE byli dotázání Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo na to, které z té spousty letošních předjetí považují na to svoje nejlepší.
Otázka tedy zněla: "Pro všechny tři - které předjetí považujete za svoje nejlepší v sezoně a můžete vysvětlit proč?"
Daniel Ricciardo: Vybírat se dá opravdu z mnoha! Pokusy na Valtteriho byly zábavné, v Austinu. Kimi v Monze v 1. zatáčce - bylo to z hloubi pole, takže to bylo docela zábavné. Baku bylo rozhodující. Tady jich pár máte.
Lewis Hamilton: Připouštím, že mám velmi špatnou paměť, takže si toho před Austinem moc nepamatuji...
Sebastian Vettel: Moc toho k zapamatování není. Letos jsem nemusel předjet moc lidí.
Lewis Hamilton: Předjel jsem tě párkrát, to bylo dostatečné! Ty byly nejvíce vzrušující.
Pak Hamiltonovi moderátor této tiskové konference trochu napověděl - "pár jsi jich také měl v Brazílii"
Lewis Hamilton: Jo, Brazílie byla úžasná, startoval jsem zezadu. Myslím, že nejtěsnější závody, které jsme měli, byly z těch, které jsem si nejvíce užil. Samozřejmě, že pro mě nejhorší bylo Monako a možná Rusko. Kromě toho si myslím, že to byla docela dobrá sezona.
Moderátor: "Sebe, jaké jsou vaše vzpomínky"?
Sebastian Vettel: Nevím, díky Danielovi za zmínění...
Daniel Ricciardo: Neříkej mě v Číně.
Sebastian Vettel: To bylo vlastně docela dobré! Úplně jsem na to zapomněl, chtěl jsem říci Valtteriho v Barceloně. Ale jo, možná také ten [předjížděcí manévr] na Daniela.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.