Mistra světa již známe, otázkou ale stále zůstává, kdo skončí na druhém a třetím místě. Bottas na Vettela ztrácí dva závody před koncem 15 bodů. Rozhodnout mohou týmové rozkazy.
Lewis Hamilton si v Mexiku zajistil čtvrtý mistrovský titul a má pro letošek de facto dobojováno. To ale neplatí pro jeho stájového kolegu Valtteriho Bottase, který na druhého Vettela ztrácí pouhých 15 bodů. Fin za to může vděčit asijské části šampionátu, který byl pro Ferrari tragédií.
K situaci se nyní vyjádřil samotný Bottas, který týmovou režii v posledních dvou závodech nevylučuje: "Ano, je to možnost. Rozdíl je nyní 15 bodů a ve hře je stále 50 bodů. Bude to ale vyžadovat dobré výkony v posledních dvou závodech."
"Samozřejmě to není stejné, jako když se bojuje o titul, ale druhé místo je lepší než třetí. Hlavně pak pro tým. První a druhé je lepší než první a třetí," pokračoval finský pilot, který si letos užívá svou premiérovou sezónu za Stříbrné šípy.
"Bude záležet na situaci. Lewis má samozřejmě své vlastní ambice jako každý jiný pilot. Chce vyhrávat i v situaci, kdy má jistý titul. Neočekávám, že mu někdo zkazí závod jen proto, abych se dostal výše. Jak jsem řekl, bude záležet na situaci," zakončil Bottas.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.