Williams stále neoznámil, kdo nahradí příští rok Felipeho Massu, který ve Formuli 1 končí. Lance Stroll včera na tiskové konferenci s úsměvem uvedl, že si přál po svém boku Lewise Hamiltona - dobře však ví, že to nevyjde.
Britská stáj stále hledá náhradu za Massu, poslední možnost prověřit si kandidáty na jeho místo bude mít během testů, které přijdou na řadu po Velké ceně Abú Zabí.
Koho by si přál pilot, jenž u Williamsu zůstává? Lance Stroll dostal na tiskové konferenci v Brazílii otázku, koho by si přál - někoho mladého či zkušeného? "Tohle je nakonec na týmu, mou prací je řídit auto. Já jsem jinak doufal v Hamiltona, ale v těchto dnech není dostupný. Dělám si legraci. Je to zcela na týmu. Jak říkám, mou prací je jezdit se svým autem a oni se postarají o zbytek."
Po vtipkování ale přišla řada na věci, které bude muset příští rok zlepšit. "Letos to byla dobrá jízda, získali jsme v posledních závodech několik bodů a já jsem opravdu spokojený s tím, jak to šlo. V kvalifikacích musíme stále určitě pár věcí upravit. Jde hlavně o chyby tu a tam a o to, že nedokážeme využít náš plný potenciál."
"Myslím si ale, že s časem, zkušenostmi a analyzováním těch drobností se v tom můžeme zlepšit. Věřím, že s lidmi, s nimiž spolupracuji, a s týmem dokážeme některé z těchto potíží vyřešit a v budoucnu se v nich rozhodně zlepšit. Ale pokud jde o závody a body, jež jsme získali, pak jsem rozhodně extrémně hrdý n práci, kterou jsme odvedli. Musíme jen pokračovat v tom, co děláme," dodává mladý Stroll.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.