Williams stále neoznámil, kdo nahradí příští rok Felipeho Massu, který ve Formuli 1 končí. Lance Stroll včera na tiskové konferenci s úsměvem uvedl, že si přál po svém boku Lewise Hamiltona - dobře však ví, že to nevyjde.
Britská stáj stále hledá náhradu za Massu, poslední možnost prověřit si kandidáty na jeho místo bude mít během testů, které přijdou na řadu po Velké ceně Abú Zabí.
Koho by si přál pilot, jenž u Williamsu zůstává? Lance Stroll dostal na tiskové konferenci v Brazílii otázku, koho by si přál - někoho mladého či zkušeného? "Tohle je nakonec na týmu, mou prací je řídit auto. Já jsem jinak doufal v Hamiltona, ale v těchto dnech není dostupný. Dělám si legraci. Je to zcela na týmu. Jak říkám, mou prací je jezdit se svým autem a oni se postarají o zbytek."
Po vtipkování ale přišla řada na věci, které bude muset příští rok zlepšit. "Letos to byla dobrá jízda, získali jsme v posledních závodech několik bodů a já jsem opravdu spokojený s tím, jak to šlo. V kvalifikacích musíme stále určitě pár věcí upravit. Jde hlavně o chyby tu a tam a o to, že nedokážeme využít náš plný potenciál."
"Myslím si ale, že s časem, zkušenostmi a analyzováním těch drobností se v tom můžeme zlepšit. Věřím, že s lidmi, s nimiž spolupracuji, a s týmem dokážeme některé z těchto potíží vyřešit a v budoucnu se v nich rozhodně zlepšit. Ale pokud jde o závody a body, jež jsme získali, pak jsem rozhodně extrémně hrdý n práci, kterou jsme odvedli. Musíme jen pokračovat v tom, co děláme," dodává mladý Stroll.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.