Hamilton má v Mexiku opět šanci získat svůj čtvrtý titul mistra světa. Jak by taková konstelace musela vypadat?
Hamilton mohl svůj čtvrtý titul získat již v Austinu, tenkrát stačilo, aby dojel jako vítěz a Vettel skončil na šestém či horším místě, případně mohl Hamilton dojet druhý a Vettel devátý. Tento scénář se nakonec nenaplnil. Hamilton sice vyhrál, ale Vettel dojel hned za ním. I tak Hamilton navýšil svůj náskok na nynějších 66 bodů (331:265).
Zbývají tři velké ceny, včetně té nedělní v Mexiku. Ve hře je tak stále 75 bodů. Proto aby nebylo rozhodnuto již v neděli, nesmí být rozdíl mezi Vettelem a Hamiltonem 50 či více bodů. V případě remízy by titul bral díky výsledkům Brit.
Vettela tak nečeká vůbec lehký úkol. V případě, že by Hamilton v Mexiku nebodoval či dojel desátý, by Němec nesměl skončit na horším jak druhém místě - výsledný rozdíl 48 bodů (v případě, že by Seb dojel na druhé příčce).
V případě vítězství Sebastiana Vettela stačí Britovi získat šestou příčku - výsledný rozdíl 49 bodů. Jedná se tedy o velmi podobný scénář jako ve finálovém závodě sezóny 2008 v Brazílii, kde proti sobě soupeřil Massa s Hamiltonem. Brazilec tenkrát vyhrál a Hamilton musel skončit alespoň pátý, což nakonec dokázal, když v úplném závěru závodu předjel Toyotu Timo Glocka.
Zajímavostí také jest, že scénář, který by musel teď o víkendu nastat, se letos odehrál jen jednou, a to v Monaku. Vettel tenkrát bral 25 bodů za vítězství a Brit za sedmou příčku inkasoval bodů 6. Hamilton navíc v posledních šesti velkých cenách po letní pauze získal 95,3 % možných bodů (5 vítězství a 1 druhé místo) oproti Vettelovo 42 %. Výkonnostní momentum tak hraje v jeho prospěch.
Pokud bychom si navíc závod v Mexiku rozdělili na možné scénáře dle umístění, kterých je dohromady 380, tak zjistíme, že ve Vettelův prospěch hraje pouze 26 z nich. Šance na zisk titulu je tak pro Brita 93,2%. Reálně je ještě o něco vyšší, jelikož v tomto případě počítáme s tím, že oba jezdci mají stejné šance. Letošní statistiky ale ukazují, že Hamilton je na tom lépe, hlavně pak v otázce konzistence - dojel zatím vždy, a navíc na bodech (nejhůře byl 7. v Monaku).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.