Po dnešním závodě v Japonsku narostl Lewisův náskok na Vettela o dalších 25 bodů. Brit je tak v pozici, kdy si v USA může zajistit čtvrtý titul mistra světa.
Na letošní asijskou část nebude Ferrari asi moc rádo vzpomínat. V Singapuru nedojel po kolizi v první zatáčce ani jeden červený vůz. V Malajsii Vettel startoval z poslední příčky a Kimiho zklamala technika. A nyní v Japonsku zklamala pohonná jednotka naopak Vettela, čímž se případný zisk pátého titulu pro německého pilota značně komplikuje.
Lewis Hamilton se čtyři závody do konce sezóny 2017 těší náskoku 59 bodů (306:247). Proto aby si Brit zajistil titul, musí zvýšit svůj náskok alespoň na 75 bodů. Díky svým osmi vítězstvím by titul získal i v situaci málo pravděpodobné remízy.
V USA tak Hamilton musí buď vyhrát (+25 bodů) nebo skončit druhý (+18) bodů. V prvním případě pak stačí, aby Vettel dojel na šestém (+8 bodů) nebo horším místě. V druhém scénáři by Vettel musel získat deváté (+2 body) či horší místo.
Za Vettela se navíc dostal Bottas, který po dnešku ztrácí jen 13 bodů (234:247), a má tak reálnou šanci na potvrzení dominance Mercedesu. Pokud by se tak opravdu stalo, Daimler by potvrdil svou dominanci čtvrtým doublem v řadě.
Co se týče poháru konstruktérů, Mercedes se obávat de facto nemusí. V současné době se těší náskoku 145 bodů na druhou Scuderii (540:395). Pokud Ferrari nezíská v Austinu o 17 bodů více než Mercedes, tak si Stříbrné šípy zajistí čtvrtý titul v řadě.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.