Po dnešním závodě v Japonsku narostl Lewisův náskok na Vettela o dalších 25 bodů. Brit je tak v pozici, kdy si v USA může zajistit čtvrtý titul mistra světa.
Na letošní asijskou část nebude Ferrari asi moc rádo vzpomínat. V Singapuru nedojel po kolizi v první zatáčce ani jeden červený vůz. V Malajsii Vettel startoval z poslední příčky a Kimiho zklamala technika. A nyní v Japonsku zklamala pohonná jednotka naopak Vettela, čímž se případný zisk pátého titulu pro německého pilota značně komplikuje.
Lewis Hamilton se čtyři závody do konce sezóny 2017 těší náskoku 59 bodů (306:247). Proto aby si Brit zajistil titul, musí zvýšit svůj náskok alespoň na 75 bodů. Díky svým osmi vítězstvím by titul získal i v situaci málo pravděpodobné remízy.
V USA tak Hamilton musí buď vyhrát (+25 bodů) nebo skončit druhý (+18) bodů. V prvním případě pak stačí, aby Vettel dojel na šestém (+8 bodů) nebo horším místě. V druhém scénáři by Vettel musel získat deváté (+2 body) či horší místo.
Za Vettela se navíc dostal Bottas, který po dnešku ztrácí jen 13 bodů (234:247), a má tak reálnou šanci na potvrzení dominance Mercedesu. Pokud by se tak opravdu stalo, Daimler by potvrdil svou dominanci čtvrtým doublem v řadě.
Co se týče poháru konstruktérů, Mercedes se obávat de facto nemusí. V současné době se těší náskoku 145 bodů na druhou Scuderii (540:395). Pokud Ferrari nezíská v Austinu o 17 bodů více než Mercedes, tak si Stříbrné šípy zajistí čtvrtý titul v řadě.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.