Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff byl po dnešních trénincích v Sepangu viditelně zklamaný. Tento pátek označil za nejhorší, který u mistrovského týmu zažil. Jak chování auta hodnotí jeho závodní piloti?
Stříbrné šípy ztrácely v 1. deštivém tréninku na nejrychlejší přes 2,5 sekundy, ve druhém na suché trati 1,4 sekundy. Na pátek by to nebylo nic zas tak překvapivého, protože v sobotu obvykle přidají a v kvalifikaci zvýší výkon svých pohonných jednotek, tentokrát ale zástupci týmu vypadali dost ustaraně.
"Časy na kolo odrážejí realitu, stopky vždy říkají pravdu a ukázaly, že nejsem dostatečně rychlí. Jde rozhodně o jeden z nejhorších pátků, který pamatuji. Od prvních výjezdů jsme se ráno trápili - za mokra, za sucha, na všech pneumatikách," nechápe Wolff.
"Musíme přes noc přijít na to, co se děje. Momentálně auto není vyvážené a vy kloužete po celé dráze, přední i zadní kola. Přehříváte je a pak se nic nedaří. Ve voze je něco špatně," domnívá se sportovní ředitel Stříbrných šípů.
Nesouhlasí s tím, že jen mlží a zítra opět snadno ovládnou kvalifikaci: "Malajsii můžete trochu přirovnat k Silverstone, kde jsme byli velmi dobří. Výborně jsme si vedli ve vysokých rychlostech, tady tomu tak vůbec není. Jde o zásadní problém s vozem, na který musíme přijít. Je to velmi komplexní, proto může jít o drobný detail, který rozhazuje auto." To již dříve v sezóně v Monaku označil za "primadonu."
"Je to s naším vozem trochu jako na houpačce. Na některých okruzích se zdá, že fungujeme výjimečně dobře - Monza byla jedním z nich, kde jsme byli o sekundu napřed, v Silverstone platilo totéž. A pak jsou jiné, kdy máme tyto okamžiky a nechápeme, proč se trápíme," pokračuje Wolff.
Lídr šampionátu Lewis Hamilton po tréninku řekl: "S autem jsem se dnes trápil, takže si to musíme projít a pokusit se pochopit, kde jsme udělali chybu s vyvážením. Doufáme, že přes noc najdeme to správné nastavení a zítra se dáme dohromady."
A jeho týmový kolega Valtteri Bottas dodal: "Rozhodně ve výkonnosti něco ztrácíme. Zdá se, že Ferrari a Red Bully jsou velmi silné. Máme tedy před sebou nějakou práci, pokud chceme být zítra v první řadě. Samotné vyvážení auta nebylo až špatné, je to jen otázkou celkové přilnavosti. Klíčovou oblastí, na kterou se dnes večer zaměříme, bude získání maxima z pneumatik během jednoho kola."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.