Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff byl po dnešních trénincích v Sepangu viditelně zklamaný. Tento pátek označil za nejhorší, který u mistrovského týmu zažil. Jak chování auta hodnotí jeho závodní piloti?
Stříbrné šípy ztrácely v 1. deštivém tréninku na nejrychlejší přes 2,5 sekundy, ve druhém na suché trati 1,4 sekundy. Na pátek by to nebylo nic zas tak překvapivého, protože v sobotu obvykle přidají a v kvalifikaci zvýší výkon svých pohonných jednotek, tentokrát ale zástupci týmu vypadali dost ustaraně.
"Časy na kolo odrážejí realitu, stopky vždy říkají pravdu a ukázaly, že nejsem dostatečně rychlí. Jde rozhodně o jeden z nejhorších pátků, který pamatuji. Od prvních výjezdů jsme se ráno trápili - za mokra, za sucha, na všech pneumatikách," nechápe Wolff.
"Musíme přes noc přijít na to, co se děje. Momentálně auto není vyvážené a vy kloužete po celé dráze, přední i zadní kola. Přehříváte je a pak se nic nedaří. Ve voze je něco špatně," domnívá se sportovní ředitel Stříbrných šípů.
Nesouhlasí s tím, že jen mlží a zítra opět snadno ovládnou kvalifikaci: "Malajsii můžete trochu přirovnat k Silverstone, kde jsme byli velmi dobří. Výborně jsme si vedli ve vysokých rychlostech, tady tomu tak vůbec není. Jde o zásadní problém s vozem, na který musíme přijít. Je to velmi komplexní, proto může jít o drobný detail, který rozhazuje auto." To již dříve v sezóně v Monaku označil za "primadonu."
"Je to s naším vozem trochu jako na houpačce. Na některých okruzích se zdá, že fungujeme výjimečně dobře - Monza byla jedním z nich, kde jsme byli o sekundu napřed, v Silverstone platilo totéž. A pak jsou jiné, kdy máme tyto okamžiky a nechápeme, proč se trápíme," pokračuje Wolff.
Lídr šampionátu Lewis Hamilton po tréninku řekl: "S autem jsem se dnes trápil, takže si to musíme projít a pokusit se pochopit, kde jsme udělali chybu s vyvážením. Doufáme, že přes noc najdeme to správné nastavení a zítra se dáme dohromady."
A jeho týmový kolega Valtteri Bottas dodal: "Rozhodně ve výkonnosti něco ztrácíme. Zdá se, že Ferrari a Red Bully jsou velmi silné. Máme tedy před sebou nějakou práci, pokud chceme být zítra v první řadě. Samotné vyvážení auta nebylo až špatné, je to jen otázkou celkové přilnavosti. Klíčovou oblastí, na kterou se dnes večer zaměříme, bude získání maxima z pneumatik během jednoho kola."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.