Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff byl po dnešních trénincích v Sepangu viditelně zklamaný. Tento pátek označil za nejhorší, který u mistrovského týmu zažil. Jak chování auta hodnotí jeho závodní piloti?
Stříbrné šípy ztrácely v 1. deštivém tréninku na nejrychlejší přes 2,5 sekundy, ve druhém na suché trati 1,4 sekundy. Na pátek by to nebylo nic zas tak překvapivého, protože v sobotu obvykle přidají a v kvalifikaci zvýší výkon svých pohonných jednotek, tentokrát ale zástupci týmu vypadali dost ustaraně.
"Časy na kolo odrážejí realitu, stopky vždy říkají pravdu a ukázaly, že nejsem dostatečně rychlí. Jde rozhodně o jeden z nejhorších pátků, který pamatuji. Od prvních výjezdů jsme se ráno trápili - za mokra, za sucha, na všech pneumatikách," nechápe Wolff.
"Musíme přes noc přijít na to, co se děje. Momentálně auto není vyvážené a vy kloužete po celé dráze, přední i zadní kola. Přehříváte je a pak se nic nedaří. Ve voze je něco špatně," domnívá se sportovní ředitel Stříbrných šípů.
Nesouhlasí s tím, že jen mlží a zítra opět snadno ovládnou kvalifikaci: "Malajsii můžete trochu přirovnat k Silverstone, kde jsme byli velmi dobří. Výborně jsme si vedli ve vysokých rychlostech, tady tomu tak vůbec není. Jde o zásadní problém s vozem, na který musíme přijít. Je to velmi komplexní, proto může jít o drobný detail, který rozhazuje auto." To již dříve v sezóně v Monaku označil za "primadonu."
"Je to s naším vozem trochu jako na houpačce. Na některých okruzích se zdá, že fungujeme výjimečně dobře - Monza byla jedním z nich, kde jsme byli o sekundu napřed, v Silverstone platilo totéž. A pak jsou jiné, kdy máme tyto okamžiky a nechápeme, proč se trápíme," pokračuje Wolff.
Lídr šampionátu Lewis Hamilton po tréninku řekl: "S autem jsem se dnes trápil, takže si to musíme projít a pokusit se pochopit, kde jsme udělali chybu s vyvážením. Doufáme, že přes noc najdeme to správné nastavení a zítra se dáme dohromady."
A jeho týmový kolega Valtteri Bottas dodal: "Rozhodně ve výkonnosti něco ztrácíme. Zdá se, že Ferrari a Red Bully jsou velmi silné. Máme tedy před sebou nějakou práci, pokud chceme být zítra v první řadě. Samotné vyvážení auta nebylo až špatné, je to jen otázkou celkové přilnavosti. Klíčovou oblastí, na kterou se dnes večer zaměříme, bude získání maxima z pneumatik během jednoho kola."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.