Lewis Hamilton ke konci Velké ceny Singapuru na popud týmu hodně zpomalil. Proč Mercedes nechtěl, aby ostatním rychle ujížděl?
Ve 44. kole závodu Hamilton najednou zpomalil a z rádia bylo slyšet vybídky, aby zvolnil. Bylo 3 kola poté, co safety-car zajel zpět do boxů a druhému Danielovi Ricciardovi s Red Bullem sázel přes 2 vteřiny na kolo. Po čase 1:47:133 min se propadl na 1:49,543 min, aniž by měl nějaký technický problém či udělal nějakou chybu. Proč?
"Jo, to bylo po safety-caru. Měl jsem v té chvíli hodně velkou rychlost a o velký kus jsem v každém kole ujížděl. Tým nechtěl, abych pokračoval v budování náskoku," přiznal Hamilton po Velké ceně Singapuru, do níž startoval z pátého místa.
"Nechtěli, abychom poodjeli a aby se pro Daniela [Ricciarda] otevřelo potenciální safety-car okno. Kdyby se otevřelo a vyjel safety-car, tak by mohl zastavit a teoreticky nás přeskočit nebo na příští sadě pneumatik dosahovat vyšší výkonnosti," vysvětluje šťastný vítěz závodu, jenž svůj náskok v šampionátu na druhého Vettela navýšil na 28 bodů.
"Šlo tedy opravdu o to, abych moc nezrychloval. Tak jsem ubral a najednou to zas bylo příliš pomalé, proto jsem musel přidat, jelikož ve stejnou chvíli přidal i on, takže to bylo tím důvodem," dodává Hamilton.
Po kvalifikaci, kterou ovládl Vettel, pro něj měla být Velká cena Singapuru jen o co největším omezení škod. Jenže obě Ferrari skončila společně s Maxem Verstappenem už v první zatáčce, proto se pro něj jednalo o jednoduchý závod, v němž ostatní svým tempem po celou dobu jasně převyšoval.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.