Lewis Hamilton ke konci Velké ceny Singapuru na popud týmu hodně zpomalil. Proč Mercedes nechtěl, aby ostatním rychle ujížděl?
Ve 44. kole závodu Hamilton najednou zpomalil a z rádia bylo slyšet vybídky, aby zvolnil. Bylo 3 kola poté, co safety-car zajel zpět do boxů a druhému Danielovi Ricciardovi s Red Bullem sázel přes 2 vteřiny na kolo. Po čase 1:47:133 min se propadl na 1:49,543 min, aniž by měl nějaký technický problém či udělal nějakou chybu. Proč?
"Jo, to bylo po safety-caru. Měl jsem v té chvíli hodně velkou rychlost a o velký kus jsem v každém kole ujížděl. Tým nechtěl, abych pokračoval v budování náskoku," přiznal Hamilton po Velké ceně Singapuru, do níž startoval z pátého místa.
"Nechtěli, abychom poodjeli a aby se pro Daniela [Ricciarda] otevřelo potenciální safety-car okno. Kdyby se otevřelo a vyjel safety-car, tak by mohl zastavit a teoreticky nás přeskočit nebo na příští sadě pneumatik dosahovat vyšší výkonnosti," vysvětluje šťastný vítěz závodu, jenž svůj náskok v šampionátu na druhého Vettela navýšil na 28 bodů.
"Šlo tedy opravdu o to, abych moc nezrychloval. Tak jsem ubral a najednou to zas bylo příliš pomalé, proto jsem musel přidat, jelikož ve stejnou chvíli přidal i on, takže to bylo tím důvodem," dodává Hamilton.
Po kvalifikaci, kterou ovládl Vettel, pro něj měla být Velká cena Singapuru jen o co největším omezení škod. Jenže obě Ferrari skončila společně s Maxem Verstappenem už v první zatáčce, proto se pro něj jednalo o jednoduchý závod, v němž ostatní svým tempem po celou dobu jasně převyšoval.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.