Lewis Hamilton ke konci Velké ceny Singapuru na popud týmu hodně zpomalil. Proč Mercedes nechtěl, aby ostatním rychle ujížděl?
Ve 44. kole závodu Hamilton najednou zpomalil a z rádia bylo slyšet vybídky, aby zvolnil. Bylo 3 kola poté, co safety-car zajel zpět do boxů a druhému Danielovi Ricciardovi s Red Bullem sázel přes 2 vteřiny na kolo. Po čase 1:47:133 min se propadl na 1:49,543 min, aniž by měl nějaký technický problém či udělal nějakou chybu. Proč?
"Jo, to bylo po safety-caru. Měl jsem v té chvíli hodně velkou rychlost a o velký kus jsem v každém kole ujížděl. Tým nechtěl, abych pokračoval v budování náskoku," přiznal Hamilton po Velké ceně Singapuru, do níž startoval z pátého místa.
"Nechtěli, abychom poodjeli a aby se pro Daniela [Ricciarda] otevřelo potenciální safety-car okno. Kdyby se otevřelo a vyjel safety-car, tak by mohl zastavit a teoreticky nás přeskočit nebo na příští sadě pneumatik dosahovat vyšší výkonnosti," vysvětluje šťastný vítěz závodu, jenž svůj náskok v šampionátu na druhého Vettela navýšil na 28 bodů.
"Šlo tedy opravdu o to, abych moc nezrychloval. Tak jsem ubral a najednou to zas bylo příliš pomalé, proto jsem musel přidat, jelikož ve stejnou chvíli přidal i on, takže to bylo tím důvodem," dodává Hamilton.
Po kvalifikaci, kterou ovládl Vettel, pro něj měla být Velká cena Singapuru jen o co největším omezení škod. Jenže obě Ferrari skončila společně s Maxem Verstappenem už v první zatáčce, proto se pro něj jednalo o jednoduchý závod, v němž ostatní svým tempem po celou dobu jasně převyšoval.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.