Sebastian Vettel zůstane u Ferrari další tři roky. Týmu se německého šampiona v Belgii konečně podařilo přesvědčit k prodloužení smlouvy. Co to udělá s trhem s jezdci a o čem se nyní v padoku hovoří?
Scuderia dnes oznámila, že se s Vettelem dohodli na prodloužení spolupráce o další tři roky, čímž chtějí ukončit spekulace a pomoci se svému jezdci se soustředit na boj o letošní šampionát.
Jeho původní smlouva měla vypršet na konci roku, proto se v padoku hovořilo o jeho možném odchodu či touze podepsat další kontrakt jen na příští rok. Mezi jeho možné destinace patřil i Mercedes - Niki Lauda přiznal, že s Vettelem jednali, ale v rozhovorech příliš daleko nezašli.
"Krátce jsme s ním o tom hovořili, ale čím je Ferrari konkurenceschopnější, tím méně důvodů má k odchodu. Proto jsme s tím před několika měsíci hned přestali. Myslím si, že každý pilot, který je chytrý, jedná s více týmy. Když pak vyjednáváte, tak jste v lepší pozici. A to on udělal," prozrazuje Lauda.
Zajímavé je, že se zavázal až do roku 2020, protože o rok dříve se očekávají velké přesuny. Volný by měl být například Max Verstappen, jemuž vyprší smlouva s Red Bullem a o kterého se Ferrari i Mercedes zajímají.
Poté, co došlo k dohodě, se očekává, že si Mercedes podrží Valtteriho Bottase minimálně i pro příští sezónu. Německý tým ale stále přemýšlí o budoucnosti, protože smlouvu s Hamiltonem mají podepsanou do konce roku 2018. Očekává se však, že tam Brit i poté zůstane.
U špičkových týmů se toho letos ani příští rok moc nezmění, protože s Red Bullem mají platné kontrakty pro sezónu 2018 nejen Verstappen, ale i Daniel Ricciardo.
K změnám může dojít u Renaultu, který hledá někoho schopnějšího k Nicovi Hülkenbergovi - ve hře je Robert Kubica, Esteban Ocon, Sergio Pérez či Carlos Sainz.
V padoku se hovoří i o tom, co udělá Fernando Alonso, kterému nabídl překvapivě místo pro příští ročník Williams s nejlepšími motory, které vyrábí Mercedes. Španěl naznačil, že Hondě nevěří a u McLarenu zřejmě nebude chtít zůstat, pokud se nezbaví pohonných jednotek z Japonska.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.