Sebastian Vettel zůstane u Ferrari další tři roky. Týmu se německého šampiona v Belgii konečně podařilo přesvědčit k prodloužení smlouvy. Co to udělá s trhem s jezdci a o čem se nyní v padoku hovoří?
Scuderia dnes oznámila, že se s Vettelem dohodli na prodloužení spolupráce o další tři roky, čímž chtějí ukončit spekulace a pomoci se svému jezdci se soustředit na boj o letošní šampionát.
Jeho původní smlouva měla vypršet na konci roku, proto se v padoku hovořilo o jeho možném odchodu či touze podepsat další kontrakt jen na příští rok. Mezi jeho možné destinace patřil i Mercedes - Niki Lauda přiznal, že s Vettelem jednali, ale v rozhovorech příliš daleko nezašli.
"Krátce jsme s ním o tom hovořili, ale čím je Ferrari konkurenceschopnější, tím méně důvodů má k odchodu. Proto jsme s tím před několika měsíci hned přestali. Myslím si, že každý pilot, který je chytrý, jedná s více týmy. Když pak vyjednáváte, tak jste v lepší pozici. A to on udělal," prozrazuje Lauda.
Zajímavé je, že se zavázal až do roku 2020, protože o rok dříve se očekávají velké přesuny. Volný by měl být například Max Verstappen, jemuž vyprší smlouva s Red Bullem a o kterého se Ferrari i Mercedes zajímají.
Poté, co došlo k dohodě, se očekává, že si Mercedes podrží Valtteriho Bottase minimálně i pro příští sezónu. Německý tým ale stále přemýšlí o budoucnosti, protože smlouvu s Hamiltonem mají podepsanou do konce roku 2018. Očekává se však, že tam Brit i poté zůstane.
U špičkových týmů se toho letos ani příští rok moc nezmění, protože s Red Bullem mají platné kontrakty pro sezónu 2018 nejen Verstappen, ale i Daniel Ricciardo.
K změnám může dojít u Renaultu, který hledá někoho schopnějšího k Nicovi Hülkenbergovi - ve hře je Robert Kubica, Esteban Ocon, Sergio Pérez či Carlos Sainz.
V padoku se hovoří i o tom, co udělá Fernando Alonso, kterému nabídl překvapivě místo pro příští ročník Williams s nejlepšími motory, které vyrábí Mercedes. Španěl naznačil, že Hondě nevěří a u McLarenu zřejmě nebude chtít zůstat, pokud se nezbaví pohonných jednotek z Japonska.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.