Lewis Hamilton po vyhrané Velké ceně Španělska prozradil, že závodí bez láhve s vodou ve voze, aby ušetřil hmotnost a dosahoval rychlejších časů na kolo během velkých cen, které jsou kvůli nové generaci monopostů fyzicky náročnější než v minulosti.
Mercedes tvrdě pracuje na úspoře hmotnosti svého monopostu F1 W08 EQ Power+, protože byl na začátku letošní sezóny znatelně nad minimálním předepsaným limitem 728 kg. Úspora 10 kg se přitom v časech na kolo projevuje zrychlením přibližně o 0,35 sekundy.
Týmu se už podařilo něco shodit, v oblasti lepšího vyvážení monopostů prostřednictvím umísťování závaží má však stále rezervy. Hamilton se proto kvůli tomu rozhodl obětovat pití během závodů, což mu pomáhá ušetřit 1 - 2 cenné kilogramy. A může to být ostatně i důvodem, proč v rádiu zněl ke konci Velké ceny Španělska dost vyčerpaně, když ve snaze porazit Sebastiana Vettela jezdil na limitu.
Na dotaz, jak to bylo fyzicky náročné, odpověděl: "Myslím, že záleží na tom, jaký závod máte. V mnoha z nich kvůli momentálnímu způsobu závodění, kdy šetříte palivo, jako například v Rusku, kdy jsem na to nemohl tlačit, protože se auto přehřívalo. Zatímco dnes... od 1. zatáčky do konce to byla jízda naplno"
"Například v 1. stintu používáte všechno, co máte. Držet se Sebastiana, to byl zabiják. Také už s sebou nevozím pití, abych ušetřil váhu, proto během závodu nepiju. V závěru jsem využil všechno, co zbylo, když jsem skočil na svůj tým, a má tepová frekvence sahala až po strop. Když jsem vystoupil z auta, tak to bylo dobré, ale ten skok... Nevím, jestli to ještě někdy udělám. Byl jsem po něm trochu unavený," komentuje Hamilton.
Sportovní ředitel Toto Wolff k jeho vyčerpanému hlasu v rádiu uvedl: "Myslím, že to jen dokreslovalo, jak moc na to tlačil. Když musíte těsně následovat druhé auto, tak samozřejmě nemáte takovou aerodynamickou výhodu jako kluk před vámi. To je těžké. Dal do toho všechno a vy jste to v rádiu mohli slyšet."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.