Mercedes dnes odhalil snímky svého monopostu s většími čísly jezdců tak, jak je dle nových pravidel požaduje Mezinárodní automobilová federace.
Podle článku 9.2 sportovních pravidel musí být startovní čísla jezdců jasně patrná, někdy jsou však kvůli své velikosti a umístěni sotva postřehnutelná, prioritu mají loga sponzorů.
Names ✅Numbers ✅Flags ✅See the final design in the flesh https://t.co/YMXUi5mmd5#LH44 #VB77 #F1 pic.twitter.com/KKPw3W51Y8
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 10, 2017Video: Tvorba větších čísel a zkratek jezdců pro vozy Mercedesu
Právě na to narážel v jednom ze svých nedávných dopisů ředitel závodů Charlie Whiting: "Chceme, aby bylo na základě pravidel každé číslo jezdce na přídi vozu jasně viditelné. Předpokládáme, že by mělo mít nejméně 230 mm a tloušťku alespoň 40 mm. Také by jeho umístění mělo být na kontrastním pozadí."
Článek 9.3 pak doplňuje: "Jméno pilota musí být uvedeno na vnější karosérii a musí být jasně čitelné. Pro tento účel by jmenovka neměla být menší než 150 mm a tloušťka 30 mm a stejně jako čísla by měla umístěna na kontrastním pozadí."
Jak to bude vypadat v případě Mercedesu, to nám dnes tým ukázal a vy si to můžete prohlédnout na fotografiích v tomto článku (pro zvětšení na ně klikněte). Na žraločí ploutvi je kromě čísla a třímístné zkratky jména také vlajka země, z níž pilot pochází.
Komisaři plnění této podmínky začnou kontrolovat od tohoto víkendu v Barceloně. Pokud by ji některý z týmu nesplnil, nemuseli by jej v krajním případě připustit k závodu. "Komisaři budou vyzváni, aby označili vozidla, která nesplní výše uvedené minimální požadavky," upozorňoval Whiting ve svém dopise týmům.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.