Mercedes dnes odhalil snímky svého monopostu s většími čísly jezdců tak, jak je dle nových pravidel požaduje Mezinárodní automobilová federace.
Podle článku 9.2 sportovních pravidel musí být startovní čísla jezdců jasně patrná, někdy jsou však kvůli své velikosti a umístěni sotva postřehnutelná, prioritu mají loga sponzorů.
Names ✅Numbers ✅Flags ✅See the final design in the flesh https://t.co/YMXUi5mmd5#LH44 #VB77 #F1 pic.twitter.com/KKPw3W51Y8
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 10, 2017Video: Tvorba větších čísel a zkratek jezdců pro vozy Mercedesu
Právě na to narážel v jednom ze svých nedávných dopisů ředitel závodů Charlie Whiting: "Chceme, aby bylo na základě pravidel každé číslo jezdce na přídi vozu jasně viditelné. Předpokládáme, že by mělo mít nejméně 230 mm a tloušťku alespoň 40 mm. Také by jeho umístění mělo být na kontrastním pozadí."
Článek 9.3 pak doplňuje: "Jméno pilota musí být uvedeno na vnější karosérii a musí být jasně čitelné. Pro tento účel by jmenovka neměla být menší než 150 mm a tloušťka 30 mm a stejně jako čísla by měla umístěna na kontrastním pozadí."
Jak to bude vypadat v případě Mercedesu, to nám dnes tým ukázal a vy si to můžete prohlédnout na fotografiích v tomto článku (pro zvětšení na ně klikněte). Na žraločí ploutvi je kromě čísla a třímístné zkratky jména také vlajka země, z níž pilot pochází.
Komisaři plnění této podmínky začnou kontrolovat od tohoto víkendu v Barceloně. Pokud by ji některý z týmu nesplnil, nemuseli by jej v krajním případě připustit k závodu. "Komisaři budou vyzváni, aby označili vozidla, která nesplní výše uvedené minimální požadavky," upozorňoval Whiting ve svém dopise týmům.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.