Ferrari ovládlo první dva volné tréninky před VC Ruska. Nejdříve byl nejrychlejší Kimi a v druhých jízdách patřil nejlepší čas Vettelovi. Mercedesy navíc během odpolední části dosti ztrácely.
Třetí nejrychlejší čas, o který se zasloužil Valtteri Bottas, byl o více jak šest desetin pomalejší než Vettelův. Hamilton na Ginu čtyřnásobného mistra světa ztratil desetin hned sedm.
Dle Vettela je tento rozdíl pouze snahou Mercedesu skrývat svou reálnou formu a věří, že v závodě se jim bude dařit dobře. Na otázku, zda Mercedes pouze blafuje, Němec odpověděl: "Ano, myslím si, že na tom budou dobře. Tenhle okruh jim sedí, takže zítra budou hodně silní. Loni lidé očekávali, že po páteční části bude dominovat Williams a pokud si dobře pamatuji, nejrychlejší byl nakonec Mercedes."
"Vždy si můžete hrát s nastavením vozu či množstvím paliva. Tahle trať je prostě jako šitá pro Mercedes. Dnes neukázali vše a nezajeli jediné kolo na plný plyn. Jejich čas je tak umělý," dodal Vettel.
S tímto výrokem ale nesouhlasí Lewis Hamilton: "My nikdy neblafujeme, neplyne z toho žádná výhoda. Nikdy. Ferrari to dříve dělalo, ale pro nás by to nepřineslo žádný užitek. Snažíme se najít optimální vyvážení a dnešek byl dost zrádným dnem. Nechápu tak, proč by něco takového říkal, Sebastian o nás mluví až moc pozitivně. Oni jsou ti hodně rychlí."
Největším problémem jsou dle trojnásobného mistra světa pneumatiky, které by prý mohly být tím rozhodujícím faktorem. "Pokud se nám podaří dobře odladit práci s pneumatikami, tak můžeme jejich náskok nějak stáhnout. Rozdíly jsou zatím velmi těsné," zakončil Hamilton.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.