Lewis Hamilton se vrací k víkendu v Bahrajnu, kde jej několik detailů připravilo o vítězství ve velké ceně. Přitom už v kvalifikaci mohl s přehledem vyhrát, z prvního sobotního úspěchu se však radoval jeho týmový kolega Valtteri Bottas a o den později triumfoval Sebastian Vettel s Ferrari.
V kvalifikaci se Hamiltonovi neaktivoval po zmáčknutí tlačítka systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, v cílí měřeného kola tak byl o 23 tisícin sekundy později než Bottas. To jej odsoudilo ke startu z druhého místa. Závod se potom mohl vyvíjet odlišně.
"Pokud si někdo myslí, že jezdec nebo že bych měl já být spokojený s druhým místem, tak nevím, co k tomu dodat. Kvůli tomu tady nejsme. Samozřejmě, že už jsme předtím skončili druzí. Když zažijete dobrou bitvu, pak to je příjemný pocit. Je to tedy fajn, když se dostanu na pódium, ale pak přemýšlíte o určitých věcech, které se přihodily," začíná Hamilton.
"Ztratil jsem dvě desetiny mezi zatáčkami 10 a 11, kde mi v kvalifikaci nezafungovalo DRS. Ztratil jsem 5 setin na výjezdu z poslední zatáčky, což by tedy v pohodě stačilo na pole-position," vrací se trojnásobný mistr světa ke kvalifikaci v Bahrajnu.
Jenže nedělní závod pro něj nezačal o nic lépe: "Ztratil jsem pozici na startu, šlo výlučně o mou chybu. Pak se k tomu přidal ztracený čas v boxové uličce... Nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete... A během roku máte 20 příležitostí. Když to poserete, tak to bolí, to se ani nedá jinak říct.
Chlapi, když poděláte svou práci, tak nevím, jak se cítíte vy. Pokud to má očividně tak velké důsledky, tak si jsem jistý tím, že byste také byli zničeni," mrzí Hamiltona ztracené body v letošní vyrovnané bitvě o titul s Vettelem. "Snažím se to zvládnout tím nejlepším způsobem. Ale uvnitř vás to žere. Musíte s tím skončit, vyrovnat se s tím a jít dál."
Uvědomuje si, že k vítězství Ferrari v Austrálii a v Bahrajnu přispěla perfektní strategie i lepší práce s pneumatikami, stále však cítí, že Mercedes má dost dobrý balík na to, aby stáj z Maranella porazil: "Šlo tam o některé věci, které kdyby byly perfektní, tak bychom byli v mnohem lepší pozici pro boj o vítězství. A já jsem se do té pozice nedostal."
"Šlo o drobné procento, o kterém by mělo být celé závodění. Chceme fungovat na špici a ne na určitý slušný počet procent a prohrát závod. Ale tak tomu bude v tomto ročníku. Podle mě je to vzrušující a myslím si, že všichni v týmu musíme fungovat každý víkend na maximální úrovni. Když se podíváte na 20 loňských závodů, tak 5 nebo více z nich nebylo perfektních, ale jiné zase byly skvělé," pokračuje Hamilton, jenž minulý rok prohrál v boji o titul se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Mým cílem je každý rok zvýšit počet těch skvělých závodů, a snížit tak počet propadáků. Stále si myslím, že první závod byl vydařený, druhý také, a ten [v Bahrajnu], to byl tak trochu propad. Budu se snažit to tedy v příštím závodě zase otočit," dodává Hamilton, jenž k tomu bude mít příležitost tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska v Soči.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.