Lewis Hamilton se vrací k víkendu v Bahrajnu, kde jej několik detailů připravilo o vítězství ve velké ceně. Přitom už v kvalifikaci mohl s přehledem vyhrát, z prvního sobotního úspěchu se však radoval jeho týmový kolega Valtteri Bottas a o den později triumfoval Sebastian Vettel s Ferrari.
V kvalifikaci se Hamiltonovi neaktivoval po zmáčknutí tlačítka systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, v cílí měřeného kola tak byl o 23 tisícin sekundy později než Bottas. To jej odsoudilo ke startu z druhého místa. Závod se potom mohl vyvíjet odlišně.
"Pokud si někdo myslí, že jezdec nebo že bych měl já být spokojený s druhým místem, tak nevím, co k tomu dodat. Kvůli tomu tady nejsme. Samozřejmě, že už jsme předtím skončili druzí. Když zažijete dobrou bitvu, pak to je příjemný pocit. Je to tedy fajn, když se dostanu na pódium, ale pak přemýšlíte o určitých věcech, které se přihodily," začíná Hamilton.
"Ztratil jsem dvě desetiny mezi zatáčkami 10 a 11, kde mi v kvalifikaci nezafungovalo DRS. Ztratil jsem 5 setin na výjezdu z poslední zatáčky, což by tedy v pohodě stačilo na pole-position," vrací se trojnásobný mistr světa ke kvalifikaci v Bahrajnu.
Jenže nedělní závod pro něj nezačal o nic lépe: "Ztratil jsem pozici na startu, šlo výlučně o mou chybu. Pak se k tomu přidal ztracený čas v boxové uličce... Nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete... A během roku máte 20 příležitostí. Když to poserete, tak to bolí, to se ani nedá jinak říct.
Chlapi, když poděláte svou práci, tak nevím, jak se cítíte vy. Pokud to má očividně tak velké důsledky, tak si jsem jistý tím, že byste také byli zničeni," mrzí Hamiltona ztracené body v letošní vyrovnané bitvě o titul s Vettelem. "Snažím se to zvládnout tím nejlepším způsobem. Ale uvnitř vás to žere. Musíte s tím skončit, vyrovnat se s tím a jít dál."
Uvědomuje si, že k vítězství Ferrari v Austrálii a v Bahrajnu přispěla perfektní strategie i lepší práce s pneumatikami, stále však cítí, že Mercedes má dost dobrý balík na to, aby stáj z Maranella porazil: "Šlo tam o některé věci, které kdyby byly perfektní, tak bychom byli v mnohem lepší pozici pro boj o vítězství. A já jsem se do té pozice nedostal."
"Šlo o drobné procento, o kterém by mělo být celé závodění. Chceme fungovat na špici a ne na určitý slušný počet procent a prohrát závod. Ale tak tomu bude v tomto ročníku. Podle mě je to vzrušující a myslím si, že všichni v týmu musíme fungovat každý víkend na maximální úrovni. Když se podíváte na 20 loňských závodů, tak 5 nebo více z nich nebylo perfektních, ale jiné zase byly skvělé," pokračuje Hamilton, jenž minulý rok prohrál v boji o titul se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Mým cílem je každý rok zvýšit počet těch skvělých závodů, a snížit tak počet propadáků. Stále si myslím, že první závod byl vydařený, druhý také, a ten [v Bahrajnu], to byl tak trochu propad. Budu se snažit to tedy v příštím závodě zase otočit," dodává Hamilton, jenž k tomu bude mít příležitost tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska v Soči.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.