Lewis Hamilton se vrací k víkendu v Bahrajnu, kde jej několik detailů připravilo o vítězství ve velké ceně. Přitom už v kvalifikaci mohl s přehledem vyhrát, z prvního sobotního úspěchu se však radoval jeho týmový kolega Valtteri Bottas a o den později triumfoval Sebastian Vettel s Ferrari.
V kvalifikaci se Hamiltonovi neaktivoval po zmáčknutí tlačítka systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, v cílí měřeného kola tak byl o 23 tisícin sekundy později než Bottas. To jej odsoudilo ke startu z druhého místa. Závod se potom mohl vyvíjet odlišně.
"Pokud si někdo myslí, že jezdec nebo že bych měl já být spokojený s druhým místem, tak nevím, co k tomu dodat. Kvůli tomu tady nejsme. Samozřejmě, že už jsme předtím skončili druzí. Když zažijete dobrou bitvu, pak to je příjemný pocit. Je to tedy fajn, když se dostanu na pódium, ale pak přemýšlíte o určitých věcech, které se přihodily," začíná Hamilton.
"Ztratil jsem dvě desetiny mezi zatáčkami 10 a 11, kde mi v kvalifikaci nezafungovalo DRS. Ztratil jsem 5 setin na výjezdu z poslední zatáčky, což by tedy v pohodě stačilo na pole-position," vrací se trojnásobný mistr světa ke kvalifikaci v Bahrajnu.
Jenže nedělní závod pro něj nezačal o nic lépe: "Ztratil jsem pozici na startu, šlo výlučně o mou chybu. Pak se k tomu přidal ztracený čas v boxové uličce... Nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete... A během roku máte 20 příležitostí. Když to poserete, tak to bolí, to se ani nedá jinak říct.
Chlapi, když poděláte svou práci, tak nevím, jak se cítíte vy. Pokud to má očividně tak velké důsledky, tak si jsem jistý tím, že byste také byli zničeni," mrzí Hamiltona ztracené body v letošní vyrovnané bitvě o titul s Vettelem. "Snažím se to zvládnout tím nejlepším způsobem. Ale uvnitř vás to žere. Musíte s tím skončit, vyrovnat se s tím a jít dál."
Uvědomuje si, že k vítězství Ferrari v Austrálii a v Bahrajnu přispěla perfektní strategie i lepší práce s pneumatikami, stále však cítí, že Mercedes má dost dobrý balík na to, aby stáj z Maranella porazil: "Šlo tam o některé věci, které kdyby byly perfektní, tak bychom byli v mnohem lepší pozici pro boj o vítězství. A já jsem se do té pozice nedostal."
"Šlo o drobné procento, o kterém by mělo být celé závodění. Chceme fungovat na špici a ne na určitý slušný počet procent a prohrát závod. Ale tak tomu bude v tomto ročníku. Podle mě je to vzrušující a myslím si, že všichni v týmu musíme fungovat každý víkend na maximální úrovni. Když se podíváte na 20 loňských závodů, tak 5 nebo více z nich nebylo perfektních, ale jiné zase byly skvělé," pokračuje Hamilton, jenž minulý rok prohrál v boji o titul se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Mým cílem je každý rok zvýšit počet těch skvělých závodů, a snížit tak počet propadáků. Stále si myslím, že první závod byl vydařený, druhý také, a ten [v Bahrajnu], to byl tak trochu propad. Budu se snažit to tedy v příštím závodě zase otočit," dodává Hamilton, jenž k tomu bude mít příležitost tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska v Soči.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.