Lewis Hamilton se vrací k víkendu v Bahrajnu, kde jej několik detailů připravilo o vítězství ve velké ceně. Přitom už v kvalifikaci mohl s přehledem vyhrát, z prvního sobotního úspěchu se však radoval jeho týmový kolega Valtteri Bottas a o den později triumfoval Sebastian Vettel s Ferrari.
V kvalifikaci se Hamiltonovi neaktivoval po zmáčknutí tlačítka systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, v cílí měřeného kola tak byl o 23 tisícin sekundy později než Bottas. To jej odsoudilo ke startu z druhého místa. Závod se potom mohl vyvíjet odlišně.
"Pokud si někdo myslí, že jezdec nebo že bych měl já být spokojený s druhým místem, tak nevím, co k tomu dodat. Kvůli tomu tady nejsme. Samozřejmě, že už jsme předtím skončili druzí. Když zažijete dobrou bitvu, pak to je příjemný pocit. Je to tedy fajn, když se dostanu na pódium, ale pak přemýšlíte o určitých věcech, které se přihodily," začíná Hamilton.
"Ztratil jsem dvě desetiny mezi zatáčkami 10 a 11, kde mi v kvalifikaci nezafungovalo DRS. Ztratil jsem 5 setin na výjezdu z poslední zatáčky, což by tedy v pohodě stačilo na pole-position," vrací se trojnásobný mistr světa ke kvalifikaci v Bahrajnu.
Jenže nedělní závod pro něj nezačal o nic lépe: "Ztratil jsem pozici na startu, šlo výlučně o mou chybu. Pak se k tomu přidal ztracený čas v boxové uličce... Nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete... A během roku máte 20 příležitostí. Když to poserete, tak to bolí, to se ani nedá jinak říct.
Chlapi, když poděláte svou práci, tak nevím, jak se cítíte vy. Pokud to má očividně tak velké důsledky, tak si jsem jistý tím, že byste také byli zničeni," mrzí Hamiltona ztracené body v letošní vyrovnané bitvě o titul s Vettelem. "Snažím se to zvládnout tím nejlepším způsobem. Ale uvnitř vás to žere. Musíte s tím skončit, vyrovnat se s tím a jít dál."
Uvědomuje si, že k vítězství Ferrari v Austrálii a v Bahrajnu přispěla perfektní strategie i lepší práce s pneumatikami, stále však cítí, že Mercedes má dost dobrý balík na to, aby stáj z Maranella porazil: "Šlo tam o některé věci, které kdyby byly perfektní, tak bychom byli v mnohem lepší pozici pro boj o vítězství. A já jsem se do té pozice nedostal."
"Šlo o drobné procento, o kterém by mělo být celé závodění. Chceme fungovat na špici a ne na určitý slušný počet procent a prohrát závod. Ale tak tomu bude v tomto ročníku. Podle mě je to vzrušující a myslím si, že všichni v týmu musíme fungovat každý víkend na maximální úrovni. Když se podíváte na 20 loňských závodů, tak 5 nebo více z nich nebylo perfektních, ale jiné zase byly skvělé," pokračuje Hamilton, jenž minulý rok prohrál v boji o titul se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Mým cílem je každý rok zvýšit počet těch skvělých závodů, a snížit tak počet propadáků. Stále si myslím, že první závod byl vydařený, druhý také, a ten [v Bahrajnu], to byl tak trochu propad. Budu se snažit to tedy v příštím závodě zase otočit," dodává Hamilton, jenž k tomu bude mít příležitost tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska v Soči.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.