Po závodě v Šanghaji hodnotili Lewis Hamilton a Sebastian Vettel rychlost svých monopostů. Šlo o těsný souboj ovlivněný výjezdem safety caru, vyhrát ale mohl pouze jeden z pilotů
"No, vyhrál jsi, takže..." hodnotí Vettel, který startoval z druhého místa. V úvodu se snažil dříve se zbavit přechodných pneumatik a využít virtuálního safety car, plány mu pak ale zkřížilo nasazení toho skutečného, a tak cílem projel jako druhý.
Podle vítězného Hamiltona to však nebylo snadné: "To je asi jediné shrnutí, ke kterému můžeme dojít. Ale bylo to velmi, velmi těsné a byly chvíle, kdy Sebastian zajížděl časy, kterým se pro mě bylo těžké vyrovnat. Posledních 10 či 12 kol dosahoval 1:35,6 a já 1:35,8. Bylo to velmi těžké dostat se tam, kde byl on. Pak v závodě byly ale jiné fáze, kdy jsem byl zase rychlejší já."
"Možná nejsem nejchytřejší, ale nechci se mást, proto se spokojím s faktem, že kdokoliv závod vyhraj, ten si to i zaslouží. Podle mě si každý závod zaslouží jeho vítěz vyhrát. Takže jo, Lewis odvedl nejlepší práci," uznává Vettel.
Nebýt safety caru, mohl závod dopadnout jinakSám ale ví, že nebýt nešťastného úvodu, mohl na vítězství pomýšlet on: "Na začátku jsme samozřejmě měli trochu smůlu se safety carem. Ale i kdyby na něj nedošlo, tak nikdy nevíte, jaký by to mělo dopad na závod. Stačilo to? Myslím si, že jo. Potom následuje dlouhý závod a výsledek mohl být jiný."
"Ale jo, byla to opravdu dobrá zábava. Jak řekl Lewis, v závodě jsem toho měl trochu více na práci než on. Viděl jsem, že na začátku asi kontroluje tempo. Jakmile jsem předjel Kimiho a Daniela [Ricciarda], tak jsem se ho samozřejmě pokoušel dohnat, ale věděl jsem, že to bude vzhledem k té ztrátě těžké," popisuje pilot Ferrari.
"V posledních několika kolech jsem tým požádal, aby mi poskytl průměr, který potřebujeme pro stažení atd., zkrátka abych věděl, co musím dělat. Když došli k závěru, že jde o trochu více než půl sekundy na kolo, tak jo, snažil jsem se na to tlačit, protože nikdy nevíte. Třeba Lewis udělá chybu nebo bude mít nějaký problém s vozem. Proto jsem chtěl vyvinout tlak.
Ale jo, užil jsem si to, že jsme závodili, i když to nebylo kolo na kolo nebo těsně před sebou, ale s rozdílem pěti, šesti, osmi sekund. Dozvědět se, že na to taky tlačil, je dobrou zprávou. Pokud jde tedy o rychlost, možná jsme se jim vyrovnali. Někdy byl trochu rychlejší, jindy jsem byl rychlejší já. Celkově to byla zábava," pokračuje Vettel.
Ztratil klíčový čas za svým týmovým kolegou?Hodně času strávil také za svým týmovým kolegou Räikkönenem. Mohl by bojovat s Lewisem, kdyby se před Kimiho dostal dříve? "Á, kdyby - kdyby. Myslím si, že Lewis byl rychlejší. Tečka. Odjeli dobrý závod, on odjel dobrý závod, takže tyto diskuse nemají smysl. Dnes jsme dojeli druzí a já s tím jsem velmi spokojený. Bereme to, získali jsme slušné body.
Navíc je mnohem cennější to, že šlo pro mě o zábavný závod. Užil jsem si několika předjetí. Bylo to těžké dostat se blízko za auto. Podobně jako v minulém závodě i tady jste cítili ten dopad, ale tohle je podle mě lepší trať pro předjíždění. Podle mého názoru to je takové, jaké by to mělo být: musíte o to zabojovat, nemělo by to být zadarmo. Neměli byste jen otevřít klapku a proplout kolem. Byla to dobrá zábava, nemůžu si stěžovat," dodává Vettel.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.