Po závodě v Šanghaji hodnotili Lewis Hamilton a Sebastian Vettel rychlost svých monopostů. Šlo o těsný souboj ovlivněný výjezdem safety caru, vyhrát ale mohl pouze jeden z pilotů
"No, vyhrál jsi, takže..." hodnotí Vettel, který startoval z druhého místa. V úvodu se snažil dříve se zbavit přechodných pneumatik a využít virtuálního safety car, plány mu pak ale zkřížilo nasazení toho skutečného, a tak cílem projel jako druhý.
Podle vítězného Hamiltona to však nebylo snadné: "To je asi jediné shrnutí, ke kterému můžeme dojít. Ale bylo to velmi, velmi těsné a byly chvíle, kdy Sebastian zajížděl časy, kterým se pro mě bylo těžké vyrovnat. Posledních 10 či 12 kol dosahoval 1:35,6 a já 1:35,8. Bylo to velmi těžké dostat se tam, kde byl on. Pak v závodě byly ale jiné fáze, kdy jsem byl zase rychlejší já."
"Možná nejsem nejchytřejší, ale nechci se mást, proto se spokojím s faktem, že kdokoliv závod vyhraj, ten si to i zaslouží. Podle mě si každý závod zaslouží jeho vítěz vyhrát. Takže jo, Lewis odvedl nejlepší práci," uznává Vettel.
Nebýt safety caru, mohl závod dopadnout jinakSám ale ví, že nebýt nešťastného úvodu, mohl na vítězství pomýšlet on: "Na začátku jsme samozřejmě měli trochu smůlu se safety carem. Ale i kdyby na něj nedošlo, tak nikdy nevíte, jaký by to mělo dopad na závod. Stačilo to? Myslím si, že jo. Potom následuje dlouhý závod a výsledek mohl být jiný."
"Ale jo, byla to opravdu dobrá zábava. Jak řekl Lewis, v závodě jsem toho měl trochu více na práci než on. Viděl jsem, že na začátku asi kontroluje tempo. Jakmile jsem předjel Kimiho a Daniela [Ricciarda], tak jsem se ho samozřejmě pokoušel dohnat, ale věděl jsem, že to bude vzhledem k té ztrátě těžké," popisuje pilot Ferrari.
"V posledních několika kolech jsem tým požádal, aby mi poskytl průměr, který potřebujeme pro stažení atd., zkrátka abych věděl, co musím dělat. Když došli k závěru, že jde o trochu více než půl sekundy na kolo, tak jo, snažil jsem se na to tlačit, protože nikdy nevíte. Třeba Lewis udělá chybu nebo bude mít nějaký problém s vozem. Proto jsem chtěl vyvinout tlak.
Ale jo, užil jsem si to, že jsme závodili, i když to nebylo kolo na kolo nebo těsně před sebou, ale s rozdílem pěti, šesti, osmi sekund. Dozvědět se, že na to taky tlačil, je dobrou zprávou. Pokud jde tedy o rychlost, možná jsme se jim vyrovnali. Někdy byl trochu rychlejší, jindy jsem byl rychlejší já. Celkově to byla zábava," pokračuje Vettel.
Ztratil klíčový čas za svým týmovým kolegou?Hodně času strávil také za svým týmovým kolegou Räikkönenem. Mohl by bojovat s Lewisem, kdyby se před Kimiho dostal dříve? "Á, kdyby - kdyby. Myslím si, že Lewis byl rychlejší. Tečka. Odjeli dobrý závod, on odjel dobrý závod, takže tyto diskuse nemají smysl. Dnes jsme dojeli druzí a já s tím jsem velmi spokojený. Bereme to, získali jsme slušné body.
Navíc je mnohem cennější to, že šlo pro mě o zábavný závod. Užil jsem si několika předjetí. Bylo to těžké dostat se blízko za auto. Podobně jako v minulém závodě i tady jste cítili ten dopad, ale tohle je podle mě lepší trať pro předjíždění. Podle mého názoru to je takové, jaké by to mělo být: musíte o to zabojovat, nemělo by to být zadarmo. Neměli byste jen otevřít klapku a proplout kolem. Byla to dobrá zábava, nemůžu si stěžovat," dodává Vettel.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.