Jezdci si titul přehazují jak horkou bramboru. Každý z nejlepších pilotů tipuje na titul svého rivala. Začal s tím po testech v Barceloně Hamilton a Vettel s tím nyní pokračuje. Právě německý závodník a čtyřnásobný mistr světa si myslí, že letos je favoritem na titul Mercedes.
"Myslím si, že Mercedes musí být favoritem. Povedl se nám první závod, ale vždy bude záležet na daném závodě. Víme, že máme slušné auto, které nás staví do dobré pozice, ale je pořád celá řada věcí, na kterých musíme pracovat, abychom si udrželi formu a pozici, ze které budeme schopni vyhrávat. Vítězství je tím nejlepším lékem pro každého, je skvělé, že se nám to podařilo, ale nyní musíme jít dál," řekl Vettel během tradiční čtvrteční tiskové konference před VC Číny.
"Po jednom závodě je lehké říkat, že je to lepší než loni, ale pořád se bavíme jen o JEDNOM závodě. Tým se samozřejmě posunul a vypadá to, že jsme v lepší pozici - lidé v týmu jsou ve větší pohodě. Máme více sebevědomí a doufejme, že to zúročíme na trati," pokračoval Seb.
Dle Vettela je těžké cokoliv předpovídat, jelikož počasí v okolí Šanghaje je nepředvídatelné a závod tak může skončit všelijak. Jako příklad Němec předkládá svůj výsledek z ročníku 2007.
"Je to úplně jiný okruh. Je tu jiné podnebí a vždy tu nastávají překvapující zvraty. V roce 2007, když jsem tu jel poprvé, tak jsem za Toro Rosso startoval ze 17. nebo 18. pozice a skončil jsem čtvrtý. Hodně nám tenkrát pomohl déšť. Nikdy nevíte, co se tu stane. Je to náročná trať jak pro auta, tak pro jezdce. Je těžké cokoliv předpovídat," zakončil čtyřnásobný mistr světa.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.