Hamilton dominoval v prvních dvou trénincích na VC Austrálie. Druhému Vettelovi uštědřil 0,547 vteřiny a zatím to vypadá, že již tři roky trvající krasojízda Mercedesu není v žádném případě u konce.
Ferrari bylo překvapením předsezónních testů a dokonce sám trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton označil hřebce z Maranella za favorita pro letošní sezónu. Zda se Britovi prognózy potvrdí, ještě nějaký ten pátek nebudeme vědět. A vypadá to, že to Ferrari nebo jakýkoliv jiný tým nebude mít vůbec jednoduché, jelikož Hamilton je v parádní formě.
"Je to skvělý pocit a velké překvapení. Nevěděl jsem, jak na tom budeme. Testy nebyly žádný zázrak, a proto to byl dnes v autě skvělý pocit, jelikož vše šlapalo, jak správně seřízené hodinky.
V autě jsem se cítil skvěle, ani mi nepřipadalo, že by bylo více náročnější na ovládání, což je dobře, jelikož jsem fakt tvrdě trénoval. Ferrari je ale rychlé, možná že jen nejeli naplno nebo tak, uvidíme zítra. My jsme ale také silní, možná dokonce i o trochu silnější než oni," okomentoval situaci Hamilton.
Ke slovu se dostal i Sebastian Vettel. Ten na otázku, zda rozdíl mezi ním a Hamiltonem je vypovídající, odpověděl:
"Doufám, že ne. Celkově to bylo OK. Auto ale ještě není odlazené tak, jak by mohlo a mělo být. Jsem si jistý, že na něco během noci přijdeme. Testy probíhaly skvěle a časy vypadaly také dobře, ale to ještě nic neznamená. Pořád tomu něco chybí, hlavně co se týče vyvážení. Není to úplně zlé, ale dokážeme mít auto nastavené lépe.
Uvidíme, kam nás vítr zavane v sobotu, až všichni vytasí své esa z rukávů. Dneska je těžké cokoliv předpovídat. Pocity mám zatím smíšené, ale tým na všem pracuje a máme ještě dost prostoru pro zlepšení."
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.