Max Verstappen po dnešních trénincích ví, že se s Mercedesem v Melbourne nebudou moci měřit, jeho Red Bullu totiž rychlost zatím schází. Doufá ale ve zlepšení nastavení a v to, že by si mohli v neděli vyšlápnout na Ferrari.
Piloti Red Bullu obsadili v odpoledním tréninku v Austrálii 5. a 6. místo za dvojicemi Ferrari a Mercedesu, na který ztráceli přes jednu sekundu. Verstappen si proto uvědomuje, že jeho tým čeká náročný víkend: "Momentálně si myslím, že jsme trochu moc pomalí, takže se budeme snažit zlepšit.
Podle mě je Mercedes znovu hodně rychlý, takže to bude těžké je porazit. Můžete jasně vidět, že Mercedes je velmi rychlý a že by Ferrari mělo být momentálně druhým týmem. Myslím, že musíme odvést stále hodně práce, abychom je porazili. Podle mě jsme tam, kde jsme očekávali, že budeme, takže se z toho pokusíme vytěžit co nejvíce," pokračuje holandský mladík.
Jeho týmový kolega Daniel Ricciardo věří, že se ale na své soupeře můžou dotáhnout: "Ráno jsme vypadali hodně silní, pak jsme se pokusili odpoledne samozřejmě zrychlit, udělali jsme nějaké změny, ale ty zřejmě nevyšly tak, jak jsme si s Maxem přáli nebo očekávali."
Zítra to ale může být jiné: "Myslím, že z toho stále můžeme dostat víc. Toto ráno bylo slibné a odpoledne jsme zkoušeli několik věcí. Je fér přiznat, že nefungovaly tak moc, jak jsme si přáli, takže se zřejmě trochu vrátíme, a pak pochopíme, co můžeme udělat lépe.
Ale jo, Mercedes je podle mě určitě rychlý. Jenže momentálně to je více o Lewisovi než o Valtterim, takže... Valtteri momentálně vypadá, jako by byl v naší skupině - nebo ve skupině s Ferrari. Ale myslím si, že v ní můžeme být. Pole-position by bylo moc, ale můžeme tvořit tu další skupinku," dodává Ricciardo.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.