Současné startovní pole drží dohromady 10 titulů mistrů světa, přičemž 7 z nich patří dvěma pilotům - Hamiltonovi a Vettelovi. Po včerejších testech se oba piloti vyjadřovali ke změnám a je dosti zajímavé, že se nemohou shodnout.
Čtyřnásobný mistr světa Vettel si nové změny chválí a tvrdí, že většina starých neduhů je zažehnána. Samozřejmě je otázkou, na kolik z Vettela mluví emoce, jelikož Ferrari si po ne úplně vydařeném loňsku zatím nevede vůbec zle a zatím se jako jediná stáj drží v těsném kontaktu se Stříbrnými šípy.
"Brzdění je lepší, jízda v zatáčkách je lepší, máte větší přilnavost. Co se týče pomalých zatáček, tam zase není přítlak tak silný a pneumatiky poskytují lepší grip. Nové vozy jsou jako aspirin, vyřeší víceméně vše. Je těžké porovnávat je s loňskými modely, je to prostě jiné zvíře, jiná bestie," řekl čtyřnásobný mistr světa.
"Všichni makají na plné obrátky, je před námi ještě spousta práce. Máme za sebou tři dobré dny, ale vždy to může být ještě lepší. Na druhou stranu, odjezdili jsme docela dost kol. Je tu ale celá řada věcí, o kterých víme, že potřebují zlepšit. V zimě jsme byli spíše tiší a hodně se na vše soustředili, to samé chceme dělat i tady," dodal Vettel.
Úplně opačného názoru je ale trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton, který naopak tvrdí, že veškeré problémy se akorát prohloubily a nevěří, že se dočkáme lepších závodů.
"Máme úplně ten stejný problém, jako tu byl. Můžeme sice pracovat s veškerým tím přítlakem, ale potřebujeme lepší přilnavost. Nové gumy musejí mít lepší grip a potřebujeme spíše méně přítlaku. Je to úplně naopak. Doufejme, že půjde alespoň závodit, ale dech se z toho zatajovat nebude. To je můj názor," sdělil pilot Mercedesu.
Přestože Pirelli hlásalo, že právě nové gumy pomohou s turbulencemi, které se vytváří za vozy, tak dle Hamiltona je problém spíše v předním křídlu. "Nemyslím si, že to vůbec někdy byl problém v pneumatikách. Vždy to bylo o aeru, hlavně co se týče předního křídla. Nyní jsou ty turbulence za zadkem vozu před vámi minimálně dvakrát větší, takže vlastně máme větší problém než dříve," dodal Brit.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.