Nico Rosberg nyní objíždí továrny Petronasu a Mercedesu, kde se zaměstnanci oslavuje mistrovský tituly. V rodném německém Wiesbadenu se vrátil k finálovému závodu, kdy se v závěru kvůli zpomalování Lewise Hamiltona dostal pod tlak soupeřů a zisk titulu byl ohrožen.
"Má radost byla po závodě o to větší, protože byl náročný. Nevěděl jsem, jak daleko [Hamilton] zajde. Zešílí úplně a bude se mě snažit vystrčit z trati? Zkrátka nevíte," popisuje své pocity letošní mistr světa Rosberg.
"Viděl jsem, o co se pokouší, a věděl jsem, že se po jediné chybičce z mé strany dva kluci zezadu dostanou přede mne a bude po všem. Pak by během dvou kol byla veškerá má práce pro celou sezónu byla marná. Bylo to neuvěřitelné," vysvětluje, jak náročná pro něj byla Velká cena Abú Zabí.
Přesto se mu nelíbí, že se nyní diskutuje zejména o Hamiltonově přístupu. Chápe frustraci svého kolegy i týmu: "Je škoda, že toto téma je tak teď tak rozsáhle probírané, protože to je fakt velmi jednoduché. Můžete pochopit pohled týmu, protože jsme jezdili podle určitých pravidel, která musíme poslouchat. Tato pravidla se za tři roky nezměnila. Můžete tedy rozumět jejich podráždění."
"Ale také chápu Lewise. Bojujeme spolu, bojujeme o mistrovský titul. Chcete se pokusit o cokoliv a někdy při tom možná překročíte hranici, aby vám to po tom všem vyšlo," shrnuje Rosberg, podle něhož jim vzájemné soupeření brání v přátelství.
Přesto si dokázali udržet alespoň ten základní respekt jeden vůči druhému: "Jsme ve stejném týmu a bojujeme o vítězství v závodech a o mistrovské tituly. Obecně to není možné být přáteli, když máte takovou rivalitu, která je tak intenzivní a komplikovaná."
"Pomáhá základní respekt, který máme jeden vůči druhému. Když nám bylo 13 let, byli jsme nejlepšími kamarády. A to, myslím si, zůstává. Stále je to s námi, alespoň u mě. A domnívám se, že i u něj. Tohle v obtížných okamžicích pomáhá," dodává Rosberg.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.