Nico Rosberg nyní objíždí továrny Petronasu a Mercedesu, kde se zaměstnanci oslavuje mistrovský tituly. V rodném německém Wiesbadenu se vrátil k finálovému závodu, kdy se v závěru kvůli zpomalování Lewise Hamiltona dostal pod tlak soupeřů a zisk titulu byl ohrožen.
"Má radost byla po závodě o to větší, protože byl náročný. Nevěděl jsem, jak daleko [Hamilton] zajde. Zešílí úplně a bude se mě snažit vystrčit z trati? Zkrátka nevíte," popisuje své pocity letošní mistr světa Rosberg.
"Viděl jsem, o co se pokouší, a věděl jsem, že se po jediné chybičce z mé strany dva kluci zezadu dostanou přede mne a bude po všem. Pak by během dvou kol byla veškerá má práce pro celou sezónu byla marná. Bylo to neuvěřitelné," vysvětluje, jak náročná pro něj byla Velká cena Abú Zabí.
Přesto se mu nelíbí, že se nyní diskutuje zejména o Hamiltonově přístupu. Chápe frustraci svého kolegy i týmu: "Je škoda, že toto téma je tak teď tak rozsáhle probírané, protože to je fakt velmi jednoduché. Můžete pochopit pohled týmu, protože jsme jezdili podle určitých pravidel, která musíme poslouchat. Tato pravidla se za tři roky nezměnila. Můžete tedy rozumět jejich podráždění."
"Ale také chápu Lewise. Bojujeme spolu, bojujeme o mistrovský titul. Chcete se pokusit o cokoliv a někdy při tom možná překročíte hranici, aby vám to po tom všem vyšlo," shrnuje Rosberg, podle něhož jim vzájemné soupeření brání v přátelství.
Přesto si dokázali udržet alespoň ten základní respekt jeden vůči druhému: "Jsme ve stejném týmu a bojujeme o vítězství v závodech a o mistrovské tituly. Obecně to není možné být přáteli, když máte takovou rivalitu, která je tak intenzivní a komplikovaná."
"Pomáhá základní respekt, který máme jeden vůči druhému. Když nám bylo 13 let, byli jsme nejlepšími kamarády. A to, myslím si, zůstává. Stále je to s námi, alespoň u mě. A domnívám se, že i u něj. Tohle v obtížných okamžicích pomáhá," dodává Rosberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.