Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hájí své pokyny směrem k vedoucímu Lewisovi Hamiltonovi, aby ve Velké ceně Abú Zabí přidal. Měli k tomu legitimní důvody?
Hamilton svého týmového kolegu Nica Rosberga záměrně zpomaloval, aby měl potíže se soupeři z Ferrari a Red Bullu. Podle Sebastiana Vettela, který byl v koncovce nejrychlejším vozem, jezdil Brit až o 1,5 sekundy pomaleji, než by ve skutečnosti mohl.
Na situaci Hamiltona nejprve upozornil závodní inženýr, protože však i nadále kroužil pomalejším tempem, promluvil k němu přímo ředitel Paddy Lowe.
Proč do situace zasahoval a nenechal vše na svých jezdcích, kterým po zisku konstruktérského titulu slíbili volnost při vzájemném souboji? "Šlo jen o tom, aby měl naprosto jasno, že Vettel představuje řádnou hrozbu, a aby ni odpověděl, pokud by to šlo," odpovídá.
Hamilton na to reagoval slovy: "Ve skutečnosti teď vedu já," a dojel do cíle těsně před Rosbergem, Vettelem a Verstappenem. Tuto čtveřici dělilo pouze 1,685 vteřiny.
Cožpak neměl Hamilton situaci pod kontrolou? "Nemám důvod s tím nesouhlasit. Je to vaše výsadní právo kontrolovat závod, když jste na čele. Já auto neřídím - nevím, jaká rychlost byla dostupná. Ke konci se Sebastian velmi rychle blížil. Sami jste viděli, že to bylo těsné až do samotného závěru. Tak těsné, že po dalším kole by výsledek byl možná odlišný," komentuje Lowe.
Hamilton se podle něj postaral o "dramatické finále" závodu, v němž "jsme zažívali určité frustrace. Je to přesně to, co diváci chtějí vidět - fantastickou show. My bychom měli raději náskok, abychom to kontrolovali, a tak zmírnili veškerá možná rizika."
"Lewis z nějakého důvodu takovou rychlost nepředváděl. Dali jsme mu na vědomí, zejména kvůli hrozbě ze strany Vettela, že vítězství je ohroženo, pokud nebude plnit určité rychlostní cíle," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu důvody, proč vstupoval do komunikace s jezdcem.
Zdůrazňuje, že cílem bylo vyhrát závod, bez ohledu na to, kterému z jeho pilotů by se to mělo podařit: "Nepřekrucovali jsme naše, pokud jde o šampionátu jezdců. Chtěli jsme dva dobré starty, čisté projetí první zatáčkou a získání určitého náskoku, abychom se pojistili proti rizikům, jako výjezd safety caru nebo podseknutí. První dvě věci vyšly dobře. A nakonec jsme do cíle dovezli na 1. a 2. místě i obě auta s tím, že se Nico stal šampionem."
Dnešní noc je o oslavě Nicova titulu. To, co jsme dosáhli, za poslední 3 roky, k tomu v neposlední řadě přispěla ta nejlepší jezdecká sestava - oba piloti na tom mají svůj podíl. Je to fantastické, že nyní získal mistrovský titul," dodává Lowe.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.