Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hájí své pokyny směrem k vedoucímu Lewisovi Hamiltonovi, aby ve Velké ceně Abú Zabí přidal. Měli k tomu legitimní důvody?
Hamilton svého týmového kolegu Nica Rosberga záměrně zpomaloval, aby měl potíže se soupeři z Ferrari a Red Bullu. Podle Sebastiana Vettela, který byl v koncovce nejrychlejším vozem, jezdil Brit až o 1,5 sekundy pomaleji, než by ve skutečnosti mohl.
Na situaci Hamiltona nejprve upozornil závodní inženýr, protože však i nadále kroužil pomalejším tempem, promluvil k němu přímo ředitel Paddy Lowe.
Proč do situace zasahoval a nenechal vše na svých jezdcích, kterým po zisku konstruktérského titulu slíbili volnost při vzájemném souboji? "Šlo jen o tom, aby měl naprosto jasno, že Vettel představuje řádnou hrozbu, a aby ni odpověděl, pokud by to šlo," odpovídá.
Hamilton na to reagoval slovy: "Ve skutečnosti teď vedu já," a dojel do cíle těsně před Rosbergem, Vettelem a Verstappenem. Tuto čtveřici dělilo pouze 1,685 vteřiny.
Cožpak neměl Hamilton situaci pod kontrolou? "Nemám důvod s tím nesouhlasit. Je to vaše výsadní právo kontrolovat závod, když jste na čele. Já auto neřídím - nevím, jaká rychlost byla dostupná. Ke konci se Sebastian velmi rychle blížil. Sami jste viděli, že to bylo těsné až do samotného závěru. Tak těsné, že po dalším kole by výsledek byl možná odlišný," komentuje Lowe.
Hamilton se podle něj postaral o "dramatické finále" závodu, v němž "jsme zažívali určité frustrace. Je to přesně to, co diváci chtějí vidět - fantastickou show. My bychom měli raději náskok, abychom to kontrolovali, a tak zmírnili veškerá možná rizika."
"Lewis z nějakého důvodu takovou rychlost nepředváděl. Dali jsme mu na vědomí, zejména kvůli hrozbě ze strany Vettela, že vítězství je ohroženo, pokud nebude plnit určité rychlostní cíle," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu důvody, proč vstupoval do komunikace s jezdcem.
Zdůrazňuje, že cílem bylo vyhrát závod, bez ohledu na to, kterému z jeho pilotů by se to mělo podařit: "Nepřekrucovali jsme naše, pokud jde o šampionátu jezdců. Chtěli jsme dva dobré starty, čisté projetí první zatáčkou a získání určitého náskoku, abychom se pojistili proti rizikům, jako výjezd safety caru nebo podseknutí. První dvě věci vyšly dobře. A nakonec jsme do cíle dovezli na 1. a 2. místě i obě auta s tím, že se Nico stal šampionem."
Dnešní noc je o oslavě Nicova titulu. To, co jsme dosáhli, za poslední 3 roky, k tomu v neposlední řadě přispěla ta nejlepší jezdecká sestava - oba piloti na tom mají svůj podíl. Je to fantastické, že nyní získal mistrovský titul," dodává Lowe.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.