Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hájí své pokyny směrem k vedoucímu Lewisovi Hamiltonovi, aby ve Velké ceně Abú Zabí přidal. Měli k tomu legitimní důvody?
Hamilton svého týmového kolegu Nica Rosberga záměrně zpomaloval, aby měl potíže se soupeři z Ferrari a Red Bullu. Podle Sebastiana Vettela, který byl v koncovce nejrychlejším vozem, jezdil Brit až o 1,5 sekundy pomaleji, než by ve skutečnosti mohl.
Na situaci Hamiltona nejprve upozornil závodní inženýr, protože však i nadále kroužil pomalejším tempem, promluvil k němu přímo ředitel Paddy Lowe.
Proč do situace zasahoval a nenechal vše na svých jezdcích, kterým po zisku konstruktérského titulu slíbili volnost při vzájemném souboji? "Šlo jen o tom, aby měl naprosto jasno, že Vettel představuje řádnou hrozbu, a aby ni odpověděl, pokud by to šlo," odpovídá.
Hamilton na to reagoval slovy: "Ve skutečnosti teď vedu já," a dojel do cíle těsně před Rosbergem, Vettelem a Verstappenem. Tuto čtveřici dělilo pouze 1,685 vteřiny.
Cožpak neměl Hamilton situaci pod kontrolou? "Nemám důvod s tím nesouhlasit. Je to vaše výsadní právo kontrolovat závod, když jste na čele. Já auto neřídím - nevím, jaká rychlost byla dostupná. Ke konci se Sebastian velmi rychle blížil. Sami jste viděli, že to bylo těsné až do samotného závěru. Tak těsné, že po dalším kole by výsledek byl možná odlišný," komentuje Lowe.
Hamilton se podle něj postaral o "dramatické finále" závodu, v němž "jsme zažívali určité frustrace. Je to přesně to, co diváci chtějí vidět - fantastickou show. My bychom měli raději náskok, abychom to kontrolovali, a tak zmírnili veškerá možná rizika."
"Lewis z nějakého důvodu takovou rychlost nepředváděl. Dali jsme mu na vědomí, zejména kvůli hrozbě ze strany Vettela, že vítězství je ohroženo, pokud nebude plnit určité rychlostní cíle," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu důvody, proč vstupoval do komunikace s jezdcem.
Zdůrazňuje, že cílem bylo vyhrát závod, bez ohledu na to, kterému z jeho pilotů by se to mělo podařit: "Nepřekrucovali jsme naše, pokud jde o šampionátu jezdců. Chtěli jsme dva dobré starty, čisté projetí první zatáčkou a získání určitého náskoku, abychom se pojistili proti rizikům, jako výjezd safety caru nebo podseknutí. První dvě věci vyšly dobře. A nakonec jsme do cíle dovezli na 1. a 2. místě i obě auta s tím, že se Nico stal šampionem."
Dnešní noc je o oslavě Nicova titulu. To, co jsme dosáhli, za poslední 3 roky, k tomu v neposlední řadě přispěla ta nejlepší jezdecká sestava - oba piloti na tom mají svůj podíl. Je to fantastické, že nyní získal mistrovský titul," dodává Lowe.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.