Mercedes byl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera naivní v tom, že nečekal zpomalovací taktiku Lewise Hamiltona v průběhu Velké ceny Abú Zabí.
Brit brzdil svého týmového kolegu tak, aby se mu na dostřel dostali Sebastian Vettel a Max Verstappen. K titulu totiž při svém vedení potřeboval, aby jeho týmový kolega Nico Rosberg skončil až za nimi. Šéfům Mercedesu se to ale nelíbilo a během závodu dostal několik pokynů, aby přidal. Neuposlechl však.
Na otázku, co by Horner udělal, pokud by se to stalo u Red Bullu, odpovídá, že by nezasahoval: "Vzhledem k pozicím, na kterých se pohybovali, tak to bylo jen na těch klucích. Byla z toho tedy vždy taková ta bitva mezi jimi dvěma. Nicovi gratuluji, odjel skvělou sezónu. Je velmi hodnotným mistrem světa."
"Bylo ale naivní si myslet, že [Hamilton] zvolí odlišný přístup vzhledem k tomu, co bylo v sázce," pokračuje Horner, aniž by Lewise kritizoval. "Hrál to zcela v souladu s pravidly. Vítězství v závodu mu dnes nestačilo. Potřeboval mezi sebou [a Rosbergem] další auta, a pokud by zmizel v dáli, tak by takovou možnost nevytvořil."
"Závod vyhrál tak pomalu, jak jen mohl. To se může stát ve fotbalu, kde se jeden tým chrání před soupeřem tím, že si kolem dokola nahrává, a tak mu neumožní se ho zmocnit. O šampionát bojují jen dva jezdci, a bylo naprosto jasné, že to bude probíhat takto. Neprovedl nic nekalého, nic proti pravidlům. Kritizovat Lewise za tento způsob jízdy by nebylo fér," myslí si šéf Red Bullu.
Jak moc to Mercedes čekal či nečekal, to komentuje jeho sportovní ředitel Toto Wolff: "Byl to vysoce pravděpodobný scénář, jedna z možností, jak Lewis mohl vyhrát titul - dostat Nica pod tlak soupeřů zezadu. Přesně to se stalo, takže to překvapení nebylo. Nebyli jsme si jisti, jaký přístup zvolí - jestli pojede naplno, nebo si vybere tu druhou možnost. Ale počítali jsme s tím."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.