Mercedes byl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera naivní v tom, že nečekal zpomalovací taktiku Lewise Hamiltona v průběhu Velké ceny Abú Zabí.
Brit brzdil svého týmového kolegu tak, aby se mu na dostřel dostali Sebastian Vettel a Max Verstappen. K titulu totiž při svém vedení potřeboval, aby jeho týmový kolega Nico Rosberg skončil až za nimi. Šéfům Mercedesu se to ale nelíbilo a během závodu dostal několik pokynů, aby přidal. Neuposlechl však.
Na otázku, co by Horner udělal, pokud by se to stalo u Red Bullu, odpovídá, že by nezasahoval: "Vzhledem k pozicím, na kterých se pohybovali, tak to bylo jen na těch klucích. Byla z toho tedy vždy taková ta bitva mezi jimi dvěma. Nicovi gratuluji, odjel skvělou sezónu. Je velmi hodnotným mistrem světa."
"Bylo ale naivní si myslet, že [Hamilton] zvolí odlišný přístup vzhledem k tomu, co bylo v sázce," pokračuje Horner, aniž by Lewise kritizoval. "Hrál to zcela v souladu s pravidly. Vítězství v závodu mu dnes nestačilo. Potřeboval mezi sebou [a Rosbergem] další auta, a pokud by zmizel v dáli, tak by takovou možnost nevytvořil."
"Závod vyhrál tak pomalu, jak jen mohl. To se může stát ve fotbalu, kde se jeden tým chrání před soupeřem tím, že si kolem dokola nahrává, a tak mu neumožní se ho zmocnit. O šampionát bojují jen dva jezdci, a bylo naprosto jasné, že to bude probíhat takto. Neprovedl nic nekalého, nic proti pravidlům. Kritizovat Lewise za tento způsob jízdy by nebylo fér," myslí si šéf Red Bullu.
Jak moc to Mercedes čekal či nečekal, to komentuje jeho sportovní ředitel Toto Wolff: "Byl to vysoce pravděpodobný scénář, jedna z možností, jak Lewis mohl vyhrát titul - dostat Nica pod tlak soupeřů zezadu. Přesně to se stalo, takže to překvapení nebylo. Nebyli jsme si jisti, jaký přístup zvolí - jestli pojede naplno, nebo si vybere tu druhou možnost. Ale počítali jsme s tím."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.