Hamilton dotáhl v počtu vítězství Alaina Prosta. Mercedes získal již sedmnácté vítězství v letošní sezóně. Bottas málem překonal rychlostní rekord. Pošesté v sezóně bralo body pouze pět týmu. Nejen toto nabídla letošní GP Mexika.
Hamilton dotáhl Prosta a Mercedes překonává minulé dvě sezóny
Asi nejdiskutovanějším statistickým údajem letošní Velké ceny Mexika je padesáté první vítězství Lewise Hamiltona, čímž dotáhl Alaina Prosta a společně s ním se drží na druhé příčce historických tabulek. Tam si také nějaký čas pobude, jelikož na prvního Michaela Schumachera s jednadevadesáti vítězstvími ztrácí ještě čtyřicet vavřínů.
Krom Hamiltona si i samotný Mercedes připsal na své konto zajímavý výsledek. Letos už tým bral prvenství v sedmnácti velkých cených, čímž Stříbrné šípy překonaly loňskou i předloňskou sezónu- v obou vyhrály "jen" šestnáctkrát. A to zbývají ještě dva závody.
Červený býk je k nezastavení
Pár zajímavých číslíček přepsal i tým rakouského nápojového gigantu. Díky konečnému třetímu místu Daniela Ricciarda získal Red Bull již páté pódiové umístění v řadě. Navíc v každém z těchto závodů bral Hornerův tým více bodů než Ferrari.
Osobní skóre si vylepšil i Daniel Ricciardo, který krom nejrychlejšího kola (čtvrtého letos a osmnáctého v jeho dosavadní kariéře), prodloužil konsekutivní sérii závodů, kdy skončil na bodech, na číslo patnáct. Na stejné číslo dosáhl Australan i v sezóně 2014 mezi Velkou cenou Baharajnu a závodem v Austinu. Pouze šest jezdců má na svém kontě delší šňůru- vede Kimi Raikkonen se sedmadvaceti.
Vettelova nejhorší sezóna od dob v Toro Rosso
Přestože si Vettel v Mexiku užil pódium a šampaňské, tak byl po závodě kvůli penalizaci posunut až na pátou příčku, což pro Ferrari znamená již pátý závod v řadě bez umístění v první trojce. Naposled stál Seb na pódium letos v Itálii. Pro Němce je to tak nejhorší sezóna od příchodu do F1 v roce 2008, kdy závodil za juniorku Red Bullu.
Na bednu to sice nestačilo, ale v posledních dvou závodech si Vettel alespoň na chvíli vyzkoušel jízdu na úplné špici. V Mexiku se držel v čele celých dvanáct kol. Dohromady to u jezdce Ferrari dělá již 2696 kol ve vedení, čímž se dostal na čtvrté místo historických tabulek za Schumachera, Sennu a Hamiltona.
Maratonci Palmer a Ericsson
Sauber si letos poprvé mohl sáhnout na body, ale Marcus Ericsson skončil na smolném jedenáctém místě. I tak ale Švéd předvedl skvělou jízdu, kdy dokázal ujet na středně-měkké sadě neuvěřitelných šedesát devět kol. Úplně stejně na tom byl i britský pilot Renaultu- Joylon Palmer. Ten, podobně jako Švéd, musel stavět hned na konci prvního kola a nakonec z toho bylo solidní čtrnácté místo.
Bottas takřka překonal rychlostní rekord
Finský závodník Valtteri Bottas dokázal svůj williams dostat na rychlost 372,54 km/h. Překonal tak čas Raikkonena z Monzy 2005, ale o 0,1 km/h nestačil na rekord Juana Pabla Montoyi- též z Monzy před jedenácti lety. Tenkrát Kolumbijec jel rychlostí neuvěřitelných 372,6 km/h. Kvůli technickým změnám pro rok 2017 se očekává, že auta mírně zpomalí, a rekord tak asi nebude pokořen.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.