Hamilton dotáhl v počtu vítězství Alaina Prosta. Mercedes získal již sedmnácté vítězství v letošní sezóně. Bottas málem překonal rychlostní rekord. Pošesté v sezóně bralo body pouze pět týmu. Nejen toto nabídla letošní GP Mexika.
Hamilton dotáhl Prosta a Mercedes překonává minulé dvě sezóny
Asi nejdiskutovanějším statistickým údajem letošní Velké ceny Mexika je padesáté první vítězství Lewise Hamiltona, čímž dotáhl Alaina Prosta a společně s ním se drží na druhé příčce historických tabulek. Tam si také nějaký čas pobude, jelikož na prvního Michaela Schumachera s jednadevadesáti vítězstvími ztrácí ještě čtyřicet vavřínů.
Krom Hamiltona si i samotný Mercedes připsal na své konto zajímavý výsledek. Letos už tým bral prvenství v sedmnácti velkých cených, čímž Stříbrné šípy překonaly loňskou i předloňskou sezónu- v obou vyhrály "jen" šestnáctkrát. A to zbývají ještě dva závody.
Červený býk je k nezastavení
Pár zajímavých číslíček přepsal i tým rakouského nápojového gigantu. Díky konečnému třetímu místu Daniela Ricciarda získal Red Bull již páté pódiové umístění v řadě. Navíc v každém z těchto závodů bral Hornerův tým více bodů než Ferrari.
Osobní skóre si vylepšil i Daniel Ricciardo, který krom nejrychlejšího kola (čtvrtého letos a osmnáctého v jeho dosavadní kariéře), prodloužil konsekutivní sérii závodů, kdy skončil na bodech, na číslo patnáct. Na stejné číslo dosáhl Australan i v sezóně 2014 mezi Velkou cenou Baharajnu a závodem v Austinu. Pouze šest jezdců má na svém kontě delší šňůru- vede Kimi Raikkonen se sedmadvaceti.
Vettelova nejhorší sezóna od dob v Toro Rosso
Přestože si Vettel v Mexiku užil pódium a šampaňské, tak byl po závodě kvůli penalizaci posunut až na pátou příčku, což pro Ferrari znamená již pátý závod v řadě bez umístění v první trojce. Naposled stál Seb na pódium letos v Itálii. Pro Němce je to tak nejhorší sezóna od příchodu do F1 v roce 2008, kdy závodil za juniorku Red Bullu.
Na bednu to sice nestačilo, ale v posledních dvou závodech si Vettel alespoň na chvíli vyzkoušel jízdu na úplné špici. V Mexiku se držel v čele celých dvanáct kol. Dohromady to u jezdce Ferrari dělá již 2696 kol ve vedení, čímž se dostal na čtvrté místo historických tabulek za Schumachera, Sennu a Hamiltona.
Maratonci Palmer a Ericsson
Sauber si letos poprvé mohl sáhnout na body, ale Marcus Ericsson skončil na smolném jedenáctém místě. I tak ale Švéd předvedl skvělou jízdu, kdy dokázal ujet na středně-měkké sadě neuvěřitelných šedesát devět kol. Úplně stejně na tom byl i britský pilot Renaultu- Joylon Palmer. Ten, podobně jako Švéd, musel stavět hned na konci prvního kola a nakonec z toho bylo solidní čtrnácté místo.
Bottas takřka překonal rychlostní rekord
Finský závodník Valtteri Bottas dokázal svůj williams dostat na rychlost 372,54 km/h. Překonal tak čas Raikkonena z Monzy 2005, ale o 0,1 km/h nestačil na rekord Juana Pabla Montoyi- též z Monzy před jedenácti lety. Tenkrát Kolumbijec jel rychlostí neuvěřitelných 372,6 km/h. Kvůli technickým změnám pro rok 2017 se očekává, že auta mírně zpomalí, a rekord tak asi nebude pokořen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.