Nico Rosberg se po rušné Velké ceně Japonska svého týmového kolegy Lewise Hamiltona zastává. Podle něj pracoval přesčas, aby zvrátil bitvu o titul ve svůj prospěch.
Ve Velké ceně Malajsie mu předminulý víkend odešel motor a najednou začal ztrácet 23 bodů. V Suzuce se pak Lewis dostal do křížku s médii, když si na oficiální tiskové konferenci ve čtvrtek hrál na svém mobilu s úpravou fotek, a pak ze své tiskové konference ve čtvrtek hned na začátku odešel.
Psychicky nebyl v pohodě, což zřejmě také přispělo k jeho špatnému startu. Začínal sice z mokré strany roštu, ale dle kontrolek na volantu proceduru také pokazil. Podle Rosberga problémy a rozptýlení mimo trať na Hamiltona ale vliv neměly.
"Můžu vám říct, že v zákulisí je pořád stejně soustředěný, obzvlášť po té ráně v Malajsii. Viděl jsem ho pracovat se svými inženýry dlouhé hodiny, jak už několik měsíců ne. Snažil se najít ty drobné kousky času na kolo. Pozoroval jsem tedy, že pracuje extrémně dobře a je soustředěný," uvádí Rosberg.
Na otázku, co říká na Lewisovo sebezničující chování mimo trať, odpovídá: "Neviděl jsem žádné sebezničení. Viděl jsem Lewise, jenž byl ohromně motivovaný a soustředěný. A mimochodem to je o mně, abych ze sebe dostal to nejlepší, a nesoustředil se na Lewisův stav mysli."
Rosberg stále odmítá myslet na titul, místo toho prosazuje svůj postup závod od závodu: "Není to těžké, protože Lewis je pořád mým týmovým kolegou - stále tedy bude bojovat, bude se těžko porážet, a navíc zbývá ještě mnoho závodů."
"Tento přístup vlastně funguje velmi dobře. Proč bych tedy měl měnit něco, co docela dobře funguje? Momentálně volím tento přístup - když začne víkend, tak se jen během něj snažím vyhrát," dodává Rosberg, jenž 4 závody před koncem vede šampionát o 33 bodů.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.