Nico Rosberg se po rušné Velké ceně Japonska svého týmového kolegy Lewise Hamiltona zastává. Podle něj pracoval přesčas, aby zvrátil bitvu o titul ve svůj prospěch.
Ve Velké ceně Malajsie mu předminulý víkend odešel motor a najednou začal ztrácet 23 bodů. V Suzuce se pak Lewis dostal do křížku s médii, když si na oficiální tiskové konferenci ve čtvrtek hrál na svém mobilu s úpravou fotek, a pak ze své tiskové konference ve čtvrtek hned na začátku odešel.
Psychicky nebyl v pohodě, což zřejmě také přispělo k jeho špatnému startu. Začínal sice z mokré strany roštu, ale dle kontrolek na volantu proceduru také pokazil. Podle Rosberga problémy a rozptýlení mimo trať na Hamiltona ale vliv neměly.
"Můžu vám říct, že v zákulisí je pořád stejně soustředěný, obzvlášť po té ráně v Malajsii. Viděl jsem ho pracovat se svými inženýry dlouhé hodiny, jak už několik měsíců ne. Snažil se najít ty drobné kousky času na kolo. Pozoroval jsem tedy, že pracuje extrémně dobře a je soustředěný," uvádí Rosberg.
Na otázku, co říká na Lewisovo sebezničující chování mimo trať, odpovídá: "Neviděl jsem žádné sebezničení. Viděl jsem Lewise, jenž byl ohromně motivovaný a soustředěný. A mimochodem to je o mně, abych ze sebe dostal to nejlepší, a nesoustředil se na Lewisův stav mysli."
Rosberg stále odmítá myslet na titul, místo toho prosazuje svůj postup závod od závodu: "Není to těžké, protože Lewis je pořád mým týmovým kolegou - stále tedy bude bojovat, bude se těžko porážet, a navíc zbývá ještě mnoho závodů."
"Tento přístup vlastně funguje velmi dobře. Proč bych tedy měl měnit něco, co docela dobře funguje? Momentálně volím tento přístup - když začne víkend, tak se jen během něj snažím vyhrát," dodává Rosberg, jenž 4 závody před koncem vede šampionát o 33 bodů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.