Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff slibuje řádné vyřešení poruchy pohonné jednotky Lewise Hamiltona ve Velké ceně Malajsie. Aby se to neopakovalo, hodlá pro zlepšení spolehlivosti přijmout patřičná opatření. Úřadující mistr světa by si měl ve zbývajících závodech vystačit s dvěma motory, aniž by musel vynechávat tréninky.
Hamilton byl po v neděli večer v Sepangu hodně naštvaný, protože mu motor explodoval 15 kol před koncem závodu, v němž vedl. Věřil, že by se v boji o titul dostal před svého týmového kolegu Nica Rosberga, který v danou chvíli jezdil až na čtvrté pozici.
Místo toho na něj ale pět podniků před koncem ztrácí 23 bodů a zbývají mu dva motory. Letos se u něj jednalo už o třetí vážnější problém s pohonnou jednotkou - předtím s nimi měl potíže během kvalifikace v Číně a v Rusku.
"Zbývají nám dva motory. Jeden, který má odjeto tři závody a jeden zcela nový. Nenecháme kámen na kameni, když je budeme před příštími závody kontrolovat. V našem přístupu už volíme forenzní přístup a kontrolujeme veškeré věci. Ale cokoliv je zapotřebí udělat, abychom se podívali na specifická selhání, tak to uděláme," uvádí Wolff.
Jednotlivé poruchy, které Hamilton letos zažil, spolu podle něj navzájem nesouvisejí: "Je to zajímavé, protože většina těch selhání spolu nesouvisela - šlo o různé věci - ať už se jednalo o selhání v zásobovacím řetězci, materiálové problémy či problémy při sestavování, nebo jen chyby v konstrukci či selhání před najetím kilometrů, které měly vydržet. V těch selhání tedy neexistuje nějaký vzor, který bychom mohli identifikovat."
Vystačí si Hamilton do konce sezóny s dvěma současnými motory? "Netuším, jestli to ty dva zvládnou, můžu jen doufat. Momentálně o ně mám obavu a chci se ujistit, že udělají cokoliv, aby vydržely. Pokud to bude znamenat, že nepojedu trénink, tak ho nepojedu. Udělám, cokoliv bude zapotřebí, aby zvládli závod," odpovídá britský pilot.
Podle Wolffa ale Lewis nebude muset žádné části víkendu vypouštět: "Vynechání tréninku celkově narušuje jeho víkend, proto budeme chtít zamířit k závodu s vyšší spolehlivostí."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.